Μητσοτάκης για κακοκαιρία “Ελπίδα”: Ζητώ μία προσωπική και ειλικρινή συγνώμη από τους πολίτες

Συνεδρίασε εκτάκτως το Yπουργικό Συμβούλιο στον απόηχο της κακοκαιρίας Ελπίδα και την απίστευτη ταλαιπωρία που υπέστησαν χιλιάδες πολίτες.

Στα προβλήματα που προέκυψαν από την κακοκαιρία Ελπίδα και στην αντίδραση του κρατικού μηχανισμού αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο Υπουργικό Συμβούλιο, που συνεδρίασε εκτάκτως.

Ο πρωθυπουργός καταρχάς ζήτησε συγνώμη από τους πολιτες για την ταλαιπωρία και παραδέχθηκε ανεπάρκειες και αστοχίες στην αντιμετώπιση της κακοκαιρίας.

 

Δήλωσε ότι θα διερευνηθούν οι ευθύνες της Αττικής Οδού σύμφωνα με το νόμο που έχει ψηφίσει αυτή η κυβερνηση. Ενώ επισήμανε ότι για πρώτη φορά θα δοθούν άμεσα αποζημιώσεις στους πολίτες που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό ή ταλαιπωρήθηκαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και ξεκαθάρισε ότι οι αποζημιώσεις αυτές είναι άσχετες από τις όποιες ιδιωτικές απαιτήσεις μπορεί να εγερθούν ή από τις περαιτέρω ενέργειες που θα κάνει το δημοσιο.

Ανέφερε επίσης ότι θα πρέπει να εξεταστουν και οι αιτίες προβλημάτων σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, “δείχνοντας” έτσι εμμέσως πλην σαφώς την περιφέρεια Αττικής.

Παραδέχθηκε πάντως ότι χρειάζεται ένας καλύτερος συντονισμός μεταξύ κράτους, αυτοδιοίκησης και όλων των αρμόδιων φορέων και προανήγγειλε αλλαγές σε αυτό το επίπεδο. Στήριξε όμως ξεκάθαρα το υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας και το Χρήστο Στυλιανίδη, που ήταν άλλωστε δική του προσωπική επιλογή.

Ο πρωθυπουργός ειδικότερα στην εισαγωγική τοποθέτηση ανέφερε:

“Καλημέρα σας. Θέλω να ξεκινήσω ζητώντας μία προσωπική και ειλικρινή συγγνώμη από τους συμπολίτες μας οι οποίοι ταλαιπωρήθηκαν επί πολλές ώρες, μένοντας εγκλωβισμένοι στην Αττική Οδό.

Υπάρχουν σαφέστατες ευθύνες στον παραχωρησιούχο για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε αυτή, την τελευταία χιονοθύελλα. Αυτές θα διερευνηθούν πλήρως με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, αλλά και τους όρους που περιλαμβάνονται στις σχετικές συμβάσεις με το Δημόσιο.

Ιδιωτικοί φορείς οι οποίοι διαχειρίζονται, όχι με ευκαταφρόνητο κέρδος, κρίσιμες υποδομές, έχουν υποχρεώσεις. Με πρώτη, να μπορούν να κρατούν το δρόμο ευθύνης τους ανοιχτό. Αυτό έγινε στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Δυστυχώς, όμως, δεν έγινε στην Αττική Οδό. Για αυτό και η απόφαση να δοθούν άμεσα 2.000 ευρώ στους οδηγούς οι οποίοι δοκιμάστηκαν εκεί. Και, όπως ανακοίνωσε και ο Υπουργός Υποδομών, αποζημίωση θα υπάρξει και για όσους ταξίδεψαν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ταλαιπωρήθηκαν άδικα.

Σημειώνω ότι είναι η πρώτη φορά που η πολιτεία ενεργοποιείται για να ανακουφιστούν με αυτή τη διαδικασία συμπολίτες μας οι οποίοι υπέστησαν βλάβη. Και θυμίζω, επίσης, ότι με νόμο αυτής της κυβέρνησης έχει προστεθεί πλέον στις συμβάσεις παραχώρησης και η πρόβλεψη αποζημίωσης -το τονίζω αυτό- ανεξάρτητα από τις όποιες ιδιωτικές απαιτήσεις μπορεί να εγερθούν ή από τις ενέργειες που θα ακολουθήσει το Δημόσιο στο θέμα αυτό.

Προβλήματα όμως, ας είμαστε ειλικρινείς, δεν υπήρξαν μόνο στην Αττική Οδό. Υπήρξαν και σε κεντρικούς δρόμους του λεκανοπεδίου. Είναι σαφές ότι και εκεί τα πράγματα δεν πήγαν καλά και πρέπει να εξετάσουμε τις αιτίες που οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση και να αναπροσαρμόσουμε τους σχεδιασμούς μας.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ ανήκει σε όλα τα στελέχη της πολιτείας αλλά και στις Ένοπλες Δυνάμεις που έκαναν υπεράνθρωπες προσπάθειες να απεγκλωβίσουν οδηγούς, να μην κινδυνεύσουν ζωές. Ήταν μία τιτάνια προσπάθεια σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.

Θέλω να ευχαριστήσω και τους υγειονομικούς μας, τους διασώστες του ΕΚΑΒ, καθώς παρά την πρωτοφανή χιονόπτωση δεν σημειώθηκαν δυσλειτουργίες στο σύστημα υγείας.

Να ευχαριστήσω επίσης και τους εργαζόμενους στον ΔΕΔΔΗΕ για τη δική τους προσπάθεια. Κάθε δέντρο που κόβει μία γραμμή μέσης τάσης ρεύματος είναι μία ξεχωριστή πρόκληση, ειδικά όταν αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να παλέψουν με μισό μέτρο χιόνι. Και για τις ελάχιστες περιοχές που ακόμα δεν έχουν ηλεκτρικό, ζητώ την υπομονή και την κατανόηση των πολιτών. Νομίζω ότι στον τομέα αυτό πήραμε τα μαθήματα της «Μήδειας» και καταφέραμε και αποκαταστήσαμε την ηλεκτροδότηση σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Είναι αλήθεια πως οι υποδομές μιας μεσογειακής χώρας δεν είναι πάντα προσαρμοσμένες σε συνθήκες έντονων χιονοπτώσεων. Αν και παντού στον κόσμο το πολύ χιόνι φέρνει μεγάλα προβλήματα.

Είναι εξίσου, όμως, αλήθεια πως ο κρατικός μηχανισμός δεν είναι ακόμα στο σημείο ετοιμότητας που απαιτούν φαινόμενα τόσο μεγάλης έντασης. Και αυτό αφορά πρωτίστως τον συντονισμό μεταξύ των εμπλεκόμενων: κράτος, Αυτοδιοίκησης, Περιφέρειας, Δήμων και ιδιωτών.

Είναι ξεκάθαρο και αν πρέπει να αντλήσουμε ένα μάθημα από τη μη επιτυχημένη διαχείριση αυτής της χιονοθύελλας είναι το γεγονός ότι σε συνθήκες κρίσεων τα κέντρα, οι προϊστάμενοι όλων αυτών των δομών, πρέπει να βρίσκονται μαζί, να αποφασίζουν και να δρουν αμέσως από κοινού.

Και θα ακολουθήσουν άμεσα αλλαγές σε αυτή την κατεύθυνση ώστε να έχουμε επιτροπές διαχείρισης κρίσεων που θα φέρουν όλους τους εμπλεκόμενους με πολύ σαφή και ξεκάθαρα πρωτόκολλα στον ίδιο χώρο, ώστε να μην παρατηρούνται φαινόμενα ασυνεννοησίας, καθυστέρησης στη λήψη αποφάσεων, αλλά και ενίοτε αποποίησης ευθυνών.

Πράγματι, μέσα σε 30 μήνες δύσκολα λύνονται προβλήματα δεκαετιών και πολύ περισσότερο όταν συνδυάζονται με αλλεπάλληλες και ταυτόχρονες προκλήσεις σε πολλά και διαφορετικά μέτωπα.

Όμως, θα το ξαναπώ, έχουμε βάλει τον πήχη των προσδοκιών ψηλά και η σύγκριση δεν μπορεί να γίνεται με τις αδυναμίες του χθες, γίνεται με τις ανάγκες του σήμερα. Αντιλαμβάνομαι πάντα τις αιτιολογίες. Ναι, είχαμε μια πρωτοφανή χιονόπτωση, ναι το χιόνι μπορεί να ήρθε λίγο πιο γρήγορα από ότι είχαν προβλέψει οι μετεωρολόγοι, όμως δεν πρόκειται, δεν πρόκειται αυτό να το επικαλεστώ ως δικαιολογία.

Υπήρξαν αστοχίες και ανεπάρκειες οι οποίες πρέπει να διορθωθούν. Και για όλους αυτούς τους λόγους δημιουργήσαμε το νέο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης. Εγώ θα εξακολουθώ να στηρίζω αυτή την επιλογή, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τις δομές και τις δυνατότητές του. Και φροντίζοντας η λειτουργία του Υπουργείου να γίνει αποτελεσματικότερη με την καλύτερη συνεργασία όλων των άλλων Υπουργείων.

Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε το θάρρος να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και τη διάθεση να μαθαίνουμε από αυτά και να γινόμαστε καλύτεροι.

Διδασκόμαστε λοιπόν και προχωράμε.”

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Διαβάστε ακόμη

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός – Νίκησε την Ένωση Ερμιονίδας

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός Ένα ακόμη τρόπαιο πρόσθεσε στη συλλογή του ο Παναργειακός… Λίγες ημέρες μετά το Πρωτάθλημα του 3ου ομίλου της Γ΄Εθνικής, η ομάδα...

Η δολοφονία που έγραψε ιστορία (1/5/1976, δολοφονία Αλέκου Παναγούλη) – Γράφει ο Τόλης Κοΐνης

1/5/1976 δολοφονία Αλέκου Παναγούλη Η είδηση έπεσε σαν βόμβα στα γραφεία της Τοπικής του ΠΑΣΟΚ στο Ναύπλιο (ήταν ακόμα στην οδό Θεσσαλονίκης). «Σκοτώσανε τον Παναγούλη» «Να απαντήσουμε...

Απεργιακή κινητοποίηση για την Πρωτομαγιά στο Ναύπλιο

Απεργιακή κινητοποίηση για την Πρωτομαγιά στο Ναύπλιο Απεργιακή συγκέντρωση για την Εργατική Πρωτομαγιά έκαναν το πρωί της Μ. Τετάρτης 1η Μάη στο Ναύπλιο σωματεία της...

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός – Νίκησε την Ένωση Ερμιονίδας

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός Ένα ακόμη τρόπαιο πρόσθεσε στη συλλογή του ο Παναργειακός… Λίγες ημέρες μετά το Πρωτάθλημα του 3ου ομίλου της Γ΄Εθνικής, η ομάδα...

Η δολοφονία που έγραψε ιστορία (1/5/1976, δολοφονία Αλέκου Παναγούλη) – Γράφει ο Τόλης Κοΐνης

1/5/1976 δολοφονία Αλέκου Παναγούλη Η είδηση έπεσε σαν βόμβα στα γραφεία της Τοπικής του ΠΑΣΟΚ στο Ναύπλιο (ήταν ακόμα στην οδό Θεσσαλονίκης). «Σκοτώσανε τον Παναγούλη» «Να απαντήσουμε...

Απεργιακή κινητοποίηση για την Πρωτομαγιά στο Ναύπλιο

Απεργιακή κινητοποίηση για την Πρωτομαγιά στο Ναύπλιο Απεργιακή συγκέντρωση για την Εργατική Πρωτομαγιά έκαναν το πρωί της Μ. Τετάρτης 1η Μάη στο Ναύπλιο σωματεία της...

Διάλυση της εργολαβίας για το έργο του κόμβου Μυκηνών – Τι λέει η “Νέα Πελοπόννησος”

Διάλυση της εργολαβίας για το έργο του κόμβου Μυκηνών Στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, ο περιφερειακός σύμβουλος της «Νέας Πελοποννήσου» Θεόδωρος Οικονόμου...

Διάλυση της εργολαβίας για το έργο του κόμβου Μυκηνών – Τι λέει η “Νέα Πελοπόννησος”

Διάλυση της εργολαβίας για το έργο του κόμβου Μυκηνών Στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, ο περιφερειακός σύμβουλος της «Νέας Πελοποννήσου» Θεόδωρος Οικονόμου...

Το πρόγραμμα του εορτασμού του Αγίου Πέτρου στο Άργος

Το πρόγραμμα του εορτασμού του Αγίου Πέτρου στο Άργος Ο Δήμος Άργους-Μυκηνών και οκαθεδρικός ιερός ναός Αγίου Πέτρου, σας προσκαλούν να παρευρεθείτε στον εορτασμό του...

Σοκ για τους παραγωγούς: Σχεδόν στο 1/3 της περσινής τιμής η συνδεδεμένη ενίσχυση για χυμοποίηση πορτοκαλιών

συνδεδεμένη ενίσχυση για χυμοποίηση πορτοκαλιών Πολύ μικρότερη από τα περσινή είναι η τιμή της συνδεδεμένης ενίσχυσης του ΟΠΕΚΕΠΕ για τα πορτοκάλια προς χυμοποίηση προκαλώντας αγανάκτηση...

Πρόσφατα θέματα

Πρόσφατα θέματα

2 Μαΐου: Ποιοι γιορτάζουν – Κάποια γεγονότα σαν σήμερα

2 Μαΐου: γεγονότα σαν σήμερα Εικόνες: O ελληνικός στρατός αποβιβάζεται...

Ποδοσφαιριστής του Παναργειακού έκανε στο γήπεδο πρόταση γάμου (βίντεο)

Παίκτης του Παναργειακού έκανε στο γήπεδο πρόταση γάμου Ο...

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός – Νίκησε την Ένωση Ερμιονίδας

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός Ένα ακόμη τρόπαιο πρόσθεσε στη...

Ζητείται κυρία για φύλαξη δύο παιδιών 9 ετών στο Ναύπλιο

Ζητείται κυρία για φύλαξη δύο παιδιών 9 ετών στο...

Το Μαλαντρένι Άργους θα γιορτάσει τον “Μάη Θανάση”

Το Μαλαντρένι Άργους θα γιοτάσει τη μνήμη της ανακομιδής...

Η ΔΗΜΑΣ Α.Ε.Β.Ε. αναζητά μηχανολόγο μηχανικό

Η ΔΗΜΑΣ Α.Ε.Β.Ε., εταιρεία με ηγετική θέση στον κλάδο της...