Όταν θέλεις να αυξήσεις την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου, συχνά μπορεί να έχεις το εξής δίλημμα: Να επενδύσεις στο SEO (Search Engine Optimization) ή στο SEM (Search Engine Marketing); Μπορεί να φαίνονται παρόμοια αλλά η επιλογή ανάμεσα στα δύο εξαρτάται από τους στόχους, τον προϋπολογισμό σου, αλλά και από τον χρόνο που μπορείς να διαθέσεις.
Ας δούμε μαζί τι προσφέρει το καθένα και πώς θα επιλέξεις αυτό που ταιριάζει στις ανάγκες σου.
Τι είναι το SEO;
Το SEO είναι η πρακτική βελτιστοποίησης του ιστότοπού σου, ώστε να εμφανίζεται ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, όπως η Google. Με λίγα λόγια, σημαίνει ότι η ιστοσελίδα σου γίνεται πιο ορατή χωρίς να χρειάζεται να πληρώσεις για διαφημίσεις.
Για αποτελεσματικό SEO χρειάζεται να βελτιώσεις:
- Την ποιότητα του περιεχομένου σου
- Την ταχύτητα φόρτωσης του ιστότοπου
- Την εμπειρία των χρηστών
- Την αξιοπιστία σου off page με backlinks
Αυτές οι ενέργειες οδηγούν σε μακροχρόνια οργανική επισκεψιμότητα που συνεχίζει να έρχεται ακόμη και όταν σταματήσεις να βελτιστοποιείς ενεργά.
Τι είναι το SEM;
Από την άλλη πλευρά, το SEM περιλαμβάνει την χρήση πληρωμένων διαφημίσεων, με σκοπό να εμφανίζονται οι ιστοσελίδες σου στα χορηγούμενα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Πρόκειται για διαφημίσεις Pay-Per-Click (PPC), όπου πληρώνεις μόνο όταν οι χρήστες κάνουν κλικ στις διαφημίσεις σου.
Τα οφέλη του SEM είναι συνήθως άμεσα και είναι τα εξής:
- Άμεση αύξηση της επισκεψιμότητας
- Στοχευμένο κοινό
- Γρήγορα αποτελέσματα
- Ευελιξία στον έλεγχο του προϋπολογισμού
Πότε να επιλέξεις SEO;
Αν έχεις υπομονή και θέλεις να έχεις μακροπρόθεσμα και σταθερά αποτελέσματα, το SEO είναι η ιδανική επιλογή. Με σωστή στρατηγική SEO, η ιστοσελίδα σου θα αναπτύσσει συνεχώς αξία και κύρος.
Ο χρήστης που σε βρίσκει οργανικά, νιώθει συχνά μεγαλύτερη αξιοπιστία σε εσένα αφού εμφανίζεσαι φυσικά μπροστά του καθώς ψάχνει για αυτό που τον ενδιαφέρει.
Πότε να επιλέξεις SEM;
Αν χρειάζεσαι γρήγορη προβολή και άμεσα αποτελέσματα, το SEM είναι ιδανικό. Είναι σαν να πατάς ένα κουμπί και η ιστοσελίδα μπορεί να βρίσκεται μπροστά σε χιλιάδες κόσμο. Αυτό είναι εξαιρετικό αν έχεις νέα προϊόντα, εποχιακές καμπάνιες ή για να δοκιμάσεις γρήγορα την αποτελεσματικότητα νέων ιδεών.
SEM σημαίνει επένδυση στην ταχύτητα και την ακρίβεια. Έχεις τον πλήρη έλεγχο στο πού, πότε και σε ποιον εμφανίζεται το μήνυμά σου.
Μπορώ να χρησιμοποιήσω και τα δύο;
Στο ιδανικό σενάριο μπορείς να συνδυάζεις SEO και SEM για μέγιστα αποτελέσματα. Χρησιμοποίησε το SEM για να δεις τι πουλάει καλύτερα από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου ενώ παράλληλα χτίζεις και ενισχύεις το SEO σου. Με αυτό τον τρόπο, αποκτάς τόσο την άμεση όσο και τη μακροχρόνια αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεών σου.
Τελικά τι να διαλέξω;
Το SEO είναι ένας μαραθώνιος, ενώ το SEM είναι ένα sprint. Αν θέλεις σταθερή ανάπτυξη και οργανική παρουσία, επένδυσε στο SEO. Αν θέλεις άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα, δώσε έμφαση στο SEM.
Ό,τι κι αν επιλέξεις, να θυμάσαι ότι κάθε μέθοδος για προώθηση ιστοσελίδων έχει τα πλεονεκτήματά της και πως το πιο σημαντικό είναι η συνέπεια, η ποιότητα και η αυθεντικότητα που προσφέρεις στο κοινό σου.
Αν χρειάζεσαι περισσότερες πληροφορίες για το SEO και το SEM επικοινώνησε με το EnigmaSEO.