Ο ενεργός πολίτης κ. Τάκης Πασσαλής, κάτοικος στην οδό Σταϊκοπούλου, στην παλιά πόλη του Ναυπλίου, μας κοινοποιεί επιστολή-πρόταση την οποία απέστειλε στις 14/5/2023 στον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Ναυπλίου, σχετικά με τις θέσεις στάθμευσης των μονίμων κατοίκων του ιστορικού κέντρου.
Την επιστολή συνυπογράφουν 12 κάτοικοι-δημότες της παλιάς πόλης στην περιοχή της οδών Σπηλιάδου, Σταϊκοπούλου, τα «5 Αδέλφια» κλπ).
Η επιστολή-παρέμβαση-πρόταση αυτή μέχρι σήμερα έχει αγνοηθεί πλήρως και δεν έχει έρθει προς συζήτηση…
Ο κ. Πασσαλής ελπίζει ότι «οι υποψήφιοι στις δημοτικές εκλογές θα καταθέσουν τις προτάσεις τους για ένα ολιστικό σχέδιο αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού μπάχαλου, που επικρατεί στο ιστορικό κέντρο της πόλης και για το οποίο υπάρχει ευθύνη των δημοτικών αρχών».
Ακολουθεί η επιστολή και η πρόταση:
“Σας ζητώ να συμπεριλάβετε στην ημερήσια διάταξη του συμβουλίου σας το παρακάτω περιγραφόμενο θέμα το οποίο αφορά τις θέσεις στάθμευσης των μονίμων κατοίκων του ιστορικού κέντρου της πόλης μας.
Α) ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
Με απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου Ναυπλιέων στις 5/6/2013, ορίσθηκε η επιτροπή εξέτασης των αιτήσεων για την χορήγηση του Ειδικού Σήματος Στάθμευσης, με το οποίο οι μόνιμοι κάτοικοι του ιστορικού κέντρου της πόλης του Ναυπλίου θα μπορούν να έχουν θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου τους.
Παράλληλα ορίσθηκαν και τα δικαιολογητικά που χρειάζεται να υποβληθούν και είναι τα εξής:
1. Σχετική αίτηση
2. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 στην οποία ο αιτών θα αναφέρει ότι είναι μόνιμος κάτοικος, θα δηλώνει την ακριβή διεύθυνση της κατοικίας του καθώς και τα στοιχεία του αυτοκινήτου του.
3. Επικυρωμένη φωτοτυπία της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου
4. Αντίγραφο συμβολαίου ιδιοκτησίας/μισθωτήριο
5. Αντίγραφο λογαριασμού ΔΕΗ ή ΟΤΕ και των τελευταίων τριών λογαριασμών της ΔΕΥΑΝ.
6. Αντίγραφο Ε1
Εάν κριθεί απαραίτητο μπορεί να ζητηθεί κάποιο επιπλέον διευκρινιστικό έγγραφο.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου δικαίωμα υποβολής αιτήματος έχουν οι κάτοικοι που διαμένουν στο ιστορικό κέντρο το οποίο ορίζεται από την οδό Συγγρού.
Η αρχή έγινε με την Αμαλίας όπου και τοποθετήθηκε η ανάλογη σήμανση η οποία κατά το μάλλον ή ήττον ελάχιστα λειτουργεί, δεδομένου ότι κανείς δεν τηρεί τις τοποθετημένες πινακίδες σήμανσης, η δε περίφημη μπάρα μόνον διακοσμητική μπορεί να χαρακτηρισθεί αφού σπανίως λειτουργεί!
Το 2019, πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές, συνεργείο του Δήμου προχώρησε στην διαγράμμιση θέσεων στην οδό Σπηλιάδου, στο εμπρόσθιο τμήμα του προμαχώνα 5 Αδέλφια και στην πλατεία Ψαρομαχαλά και πέραν αυτού ουδέν!
Χρειάσθηκε να φθάσουμε στον Ιούνιο του 2022 για να τοποθετηθούν οι ανάλογες πινακίδες για την στάθμευση των μονίμων κατοίκων.
Επειδή από το 2013 έχουν ήδη περάσει δέκα χρόνια τίθενται τα εξής κατά την γνώμη μου θέματα.
1. Πόσες είναι οι άδειες που έχουν χορηγηθεί?
2. Πόσες είναι οι άδειες που έχουν χορηγηθεί σε μονίμους κατοίκους?
3. Πόσες είναι οι άδειες που έχουν χορηγηθεί σε άτομα που δεν έχουν καμία κατοικία στην παλιά πόλη?
4. Για πόσο χρονικό διάστημα ισχύουν οι κάρτες στάθμευσης?
5. Ποια είναι η διαδικασία επιστροφής καρτών στάθμευσης για κατοίκους που μετακομίζουν?
6. Πόσες είναι οι θέσεις στάθμευσης που έχουν σχεδιασθεί για μόνιμους κατοίκους του ιστορικού κέντρου?
Β) ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
Το πρόβλημα της στάθμευσης στο ιστορικό κέντρο είναι γνωστό και χρόνο με τον χρόνο γίνεται χειρότερο. Η δυσανάλογη αύξηση των κάθε είδους Airbnb, πανσιόν, καφετεριών κλπ, επιτείνει το πρόβλημα εξεύρεσης θέσης στάθμευσης για τους κατοίκους, καθώς όλοι επιμένουν να σταθμεύουν στο ιστορικό κέντρο με αποτέλεσμα, ιδιαίτερα τις μέρες μεγάλης επισκεψιμότητας, να επικρατεί ένα γενικότερο μπάχαλο.
Η τοποθέτηση των πινακίδων ελεγχόμενης στάθμευσης για μόνιμους κατοίκους με σκοπό την διευκόλυνση της καθημερινότητας των κατοίκων της παλιάς πόλης, ένα χρόνο μετά, μικρή επίδραση στην λύση του προβλήματος έχει .Η επιτήρηση εφαρμογής του μέτρου είναι ελλιπέστατη καθόσον δημοτική αστυνομία δεν υπάρχει η δε τροχαία κάνει ελάχιστους ελέγχους αντιμετωπίζοντας πολλές φορές την αντίδραση μερικών επιχειρηματιών του ιστορικού κέντρου με την αιτιολογία ότι της πόλης!!
Γ) ΠΡΟΤΑΣΗ
Ιδανικότερο θα ήταν στις πινακίδες στάθμευσης μονίμων κατοίκων να υπάρχουν οι αριθμοί κυκλοφορίας, όπως αναγράφονται στις κάρτες που έχουν εκδοθεί, κατανεμημένες με βάση την διεύθυνση κατοικίας που κατοικεί ο κάτοχος και η οποία αποδεικνύεται από τα έγγραφα που έχουν υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία του ∆ήμου και λαμβάνοντας υπόψιν και τα θέματα ερωτήματα που έχουν τεθεί στην Α. ενότητα.
Η αναγραφή των αριθμών κυκλοφορίας, σύμφωνα με τα κριτήρια που έχουν χορηγηθεί οι κάρτες στάθμευσης, είναι αυτονόητο ότι θα συμβάλλει στην εξάλειψη των όποιων τυχόν υπονοιών ότι έχουν χορηγηθεί κάρτες που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που περιγράφονται στην απόφαση του ∆ημοτικού Συμβουλίου και θα καταστήσει ευκολότερη την ορθή επιτήρηση του μέτρου από τα αρμόδια όργανα του τμήματος Τροχαίας Ναυπλίου ελλείψει ∆ημοτικής Αστυνομίας.
Επιπλέον η εξέταση των αιτημάτων για χορήγηση νέων καρτών στάθμευσης από το συμβούλιο της δημοτικής ενότητας Ναυπλίου, σύμφωνα με τα κριτήρια που περιγράφονται στην ενότητα Α, θα είχε θετικότατη επίδραση στην ορθότερη αντιμετώπιση του θέματος, ως το πλέον κατάλληλο αιρετό δημοτικό όργανο να κρίνει.
Μέχρι να υπάρξει μελέτη, προτάσεις και εφαρμογή ενός ολιστικού σχεδίου αντιμετώπισης του γενικότερου κυκλοφοριακού προβλήματος, που αντιμετωπίζει το ιστορικό κέντρο, καταθέτω την πιο πάνω πρόταση προς συζήτηση στο συμβούλιό σας με την ελπίδα να συζητηθεί και να συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση ενός προβλήματος το οποίο γιγαντώνεται χρόνο με τον χρόνο και επιβαρύνει τα μέγιστα την καθημερινότητα των κατοίκων του ιστορικού κέντρου με αποτέλεσμα να διστάζουν να μετακινηθούν ιδιαίτερα σε περιόδους μεγάλης επισκεψιμότητας της πόλης με τον φόβο ότι δεν θα βρούν θέση στάθμευσης!
Ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου και της αναμενόμενης μεγάλης επισκεψιμότητας της πόλης, θα παρακαλούσα την έγκαιρη εισαγωγή προς συζήτηση του θέματος.
Με εκτίμηση, Παναγιώτης Γ. Πασσαλής, οδός Σ. Σταϊκοπούλου 2