Εγκαίνια της έκθεσης “Μύθοι και σύμβολα στη Νεοελληνική τέχνη” στην Εθνική Πινακοθήκη στο Ναύπλιο

Το Σάββατο 10 Ιουνίου (8.30μμ), στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου-Παράρτημα Ναυπλίου εγκαινιάζεται η έκθεση: “Μύθοι και σύμβολα στη Νεοελληνική τέχνη (19ος-αρχές 20ού αιώνα)”.

Γλυπτά, ζωγραφικά έργα και σχέδια παρουσιάζονται στην περιοδική έκθεση του παραρτήματος Ναυπλίου, με σκοπό να διαφανεί ο δημιουργικός τρόπος των Ελλήνων καλλιτεχνών που υιοθετούν, εξελίσσουν και μεταλλάσσουν το περιεχόμενο και τη μορφή του μύθου σε νέες προτάσεις έκφρασης, καθώς και οι διαφορετικές εικαστικές αφετηρίες των δημιουργών.

Η πρόσληψη του μύθου από τους Έλληνες ζωγράφους και γλύπτες γίνεται καταρχάς σύμφωνα με τις επιταγές της ακαδημαϊκής τέχνης, από τις τελευταίες δεκαετίες, όμως, του 19ου αιώνα ο Ευρωπαϊκός Συμβολισμός προσδίδει μια νέα δυναμική στο μυθολογικό θέμα, προετοιμάζοντας τη νέα συμβολική εκδοχή του μύθου από τους καλλιτέχνες των πρωτοποριών του 20ού αιώνα.

Η έκθεση στοχεύει παράλληλα, μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα υλοποιηθούν, στην αποκωδικοποίηση των συμβόλων που περιέχονται στα έργα τέχνης με μυθολογικό περιεχόμενο, τα οποία πολλές φορές λανθάνουν, και στην αναζήτηση των αξιών και των μηνυμάτων που μεταφέρουν σε εμάς σήμερα.

Το σύνολο των έργων τέχνης προέρχεται από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου και του Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη και περιλαμβάνει έργα των καλλιτεχνών: Ιωάννη Κόσσου, Γεωργίου Βρούτου, Θωμά Θωμόπουλου, Κωνσταντίνου Δημητριάδη, Γεώργιου Ιακωβίδη, Νικόλαου Γύζη, Κωνσταντίνου Παρθένη, Παύλου Ροδοκανάκη και Γεράσιμου Στέρη.

Διάρκεια: 10/6/2023 – 30/5/2024

Διεύθυνση: Σιδηράς Μεραρχίας 23, Ναύπλιο
ΤΗΛ.27520 21915, 21935
e-mail: [email protected]

Επιμέλεια έκθεσης: Λαμπρινή Καρακούρτη-Ορφανοπούλου, Τώνια Γιαννουδάκη.

 

Παράλληλα στο πλαίσιο επανασχεδιασμού της μόνιμης συλλογής του παραρτήματος Ναυπλίου της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, από την επιμελήτρια Λαμπρινή Καρακούρτη-Ορφανοπούλου, με θέμα τον Αγώνα των Ελλήνων για την Ανεξαρτησία – 1821, οι επισκέπτες μπορούν να δουν έργα σύγχρονων καλλιτεχνών, τα οποία συνομιλούν με τα έργα του 19ου αιώνα και ενισχύουν το περιεχόμενο της έκθεσης σε μορφολογικό και εικονογραφικό επίπεδο.

Τα έργα της μόνιμης συλλογής του παραρτήματος προέρχονται από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης και του Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη και από τις συλλογές του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου (ΕΙΜ), του Ιδρύματος Βασίλη Παπαντωνίου (ΙΒΠ), της Συλλογής Ιδρύματος Αντώνιου Ε. Κομνηνού και της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου, ενώ περιλαμβάνονται και έργα του Γιάννη Ψυχοπαίδη.

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ, ΠΕΜΠΤΗ, ΣΑΒΒΑΤΟ: 10.00 – 15.00
ΤΕΤΑΡΤΗ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: 10.00 – 15.00 & 17.00 – 20.00
ΚΥΡΙΑΚΗ: 10.00 – 14.00
ΤΡΙΤΗ ΚΛΕΙΣΤΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ: ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

 

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Διαβάστε ακόμη

Ανεμογεννήτριες ή ερημοποίηση της Αργολίδας; (Κάποιες παρατηρήσεις του Τόλη Κοΐνη)

Ανεμογεννήτριες ή ερημοποίηση της Αργολίδας; Γράφει ο Τόλης Κοΐνης Τοποθετούνται νέες ανεμογεννήτριες στο Αρτεμίσιο. Η περιβάλλουσα  την Αργολική πεδιάδα κορυφογραμμή, που χαρακτηρίζει το τοπίο της περιοχής, θα...

Κύπελλο Ελλάδας: Πρόκριση του Παναργειακού στην παράταση, σε ένα ιδιαίτερα δραματικό παιχνίδι…

Κύπελλο Ελλάδας: Πρόκριση Παναργειακού στην 3η φάση - Νίκησε στη Νέα Αρτάκη Την πρόκριση στην 3η φάση του Κυπάλλου Ελλάδας πέτυχε ο Παναργειακός ο οποίος...

«Αιδώς Αργείοι»: Τι σημαίνει, σε ποιους αναφέρεται, από πού προέρχεται η φράση

Συχνά αναφέρεται η φράση «Αιδώς Αργείοι» που σε απλά ελληνικά σημαίνει «Ντροπή (σας) Αργείοι». Χρησιμοποιείται απαξιωτικά ως επίπληξη σε ομάδες ανθρώπων όταν λένε ή...

Ανεμογεννήτριες ή ερημοποίηση της Αργολίδας; (Κάποιες παρατηρήσεις του Τόλη Κοΐνη)

Ανεμογεννήτριες ή ερημοποίηση της Αργολίδας; Γράφει ο Τόλης Κοΐνης Τοποθετούνται νέες ανεμογεννήτριες στο Αρτεμίσιο. Η περιβάλλουσα  την Αργολική πεδιάδα κορυφογραμμή, που χαρακτηρίζει το τοπίο της περιοχής, θα...

Κύπελλο Ελλάδας: Πρόκριση του Παναργειακού στην παράταση, σε ένα ιδιαίτερα δραματικό παιχνίδι…

Κύπελλο Ελλάδας: Πρόκριση Παναργειακού στην 3η φάση - Νίκησε στη Νέα Αρτάκη Την πρόκριση στην 3η φάση του Κυπάλλου Ελλάδας πέτυχε ο Παναργειακός ο οποίος...

«Αιδώς Αργείοι»: Τι σημαίνει, σε ποιους αναφέρεται, από πού προέρχεται η φράση

Συχνά αναφέρεται η φράση «Αιδώς Αργείοι» που σε απλά ελληνικά σημαίνει «Ντροπή (σας) Αργείοι». Χρησιμοποιείται απαξιωτικά ως επίπληξη σε ομάδες ανθρώπων όταν λένε ή...

Πάρτε τη ζωή στα χέρια σας – Σώστε την Καραθώνα (του Παύλου Κουτρουφίνη)

Πάρτε τη ζωή στα χέρια σας - Σώστε την Καραθώνα του Παύλου Κουτρουφίνη* « Θα περάσουν από πάνω μας όλοι οι τροχοί.Στο τέλος, τα ίδια...

Πάρτε τη ζωή στα χέρια σας – Σώστε την Καραθώνα (του Παύλου Κουτρουφίνη)

Πάρτε τη ζωή στα χέρια σας - Σώστε την Καραθώνα του Παύλου Κουτρουφίνη* « Θα περάσουν από πάνω μας όλοι οι τροχοί.Στο τέλος, τα ίδια...

Παράταξη Μάκαρη: Στο «πράσινο σημείο» του Ναυπλίου λειτουργεί παράνομη χωματερή

Ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης Ναυπλιέων «Νέα Εποχή» με επικεφαλής τον Κωνσταντίνο Μάκαρη Κατά το τελευταίο δημοτικό συμβούλιο το οποίο έλαβε χώρα την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου...

Ο ΣΥΡΙΖΑ σε καταστροφική περιδίνηση (γράφει ο Χρήστος Πιτερός)

Ο ΣΥΡΙΖΑ σε καταστροφική περιδίνηση «Όλες οι εξουσίες πηγάζουν εκ των πολιτών» «Τα πολιτικά κόμματα και οι εκάστοτε εκλεγμένοι βουλευτές έχουν ως πρωταρχικό σκοπό και καθήκον...

Πρόσφατα θέματα

Πρόσφατα θέματα

Ανεμογεννήτριες ή ερημοποίηση της Αργολίδας; (Κάποιες παρατηρήσεις του Τόλη Κοΐνη)

Ανεμογεννήτριες ή ερημοποίηση της Αργολίδας; Γράφει ο Τόλης Κοΐνης Τοποθετούνται νέες...

Εικόνες από τις συγκεντρώσεις και πορείες στη ΔΕΘ (του Αποστόλη Κεσίδη)

Εικόνες από τις συγκεντρώσεις και πορείες στη ΔΕΘ Με συνθήματα...

Παράταξη Μάκαρη: Στο «πράσινο σημείο» του Ναυπλίου λειτουργεί παράνομη χωματερή

Ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης Ναυπλιέων «Νέα Εποχή» με επικεφαλής...