“Ναυπλιέων Συνεργασία”: Tο μεγαλύτερο θύμα της πολιτικής του τόπου είναι το λιμάνι και δη η κοινωνία

Γράφει ο Κωνσταντίνος Π. Καραμπής*

Τον τελευταίο καιρό, βλέπουμε να διαμορφώνεται μια τεταμένη ατμόσφαιρα στη προεκλογική ζωή του τόπου, η οποία μονοπωλεί το ενδιαφέρον και προσπαθείαν μη τι άλλο, να εδραιώσει εκ νέου την απαξίωση που ο τόπος έχει υποστεί για 10ετίες, αφού έρχονται στο προσκήνιο, φαντάσματα του παρελθόντος. Ο λόγος, κινείται με προσωπικές εκατέρωθεν επιθέσεις αντί να κατατεθούν προτάσεις για μια ουσιαστική αλλαγή, προς την εξέλιξη του τόπου.

Η στείρα αυτή πολιτική, των εντάσεων, που θυμίζουν και οδηγούνσε παλιές εποχές, μας βρίσκει αντίθετους. Δεν θα ακολουθήσουμε αυτές τις τακτικές, παρά πολιτικά θα τολμήσουμε προτάσεις μέσα από παράθεση στοιχείων τα οποία θα αποδεικνύουν τη στασιμότητα, την απαξίωση που έχει υποστεί ο τόπος και δηη κοινωνία, η οποία από συνήθεια βλέπει πια όλο αυτό, ως φυσιολογικό. Εργαλείο σε όλο αυτό το εγχείρημα, θα είναι ένας αδιάψευστος μάρτυρας, η τεχνολογία, καθώς επίσης, η διεθνής πρακτική και φυσικά η κείμενη νομοθεσία σε επίπεδο κράτους, ΕΕ και η διεθνής.

Με μια «πρόχειρη» έρευνα, έχουμε καταλήξει. Το σημείο αυτό το οποίο έχει υποστεί τη μεγαλύτερη απαξίωση σε δημοτικό, διαδημοτικό αλλά και περιφερειακό επίπεδο, είναι το λιμάνι Ναυπλίου.

Εν αρχή, το λιμάνι, αποτελεί αν όχι τον μεγαλύτερο, έναν από τους μεγαλύτερους πλουτοπαραγωγικούς φορείς της κάθε περιοχής. Αν στην περιοχή υπάρχει λιμάνι, η εξέλιξη του αφορά και την ίδια την κοινωνία, η οποίαθα πρέπει να σταθεί αρωγός στην εξέλιξη του, αφού θα πρέπει να γίνουν συγκεκριμένες και μεγάλες επενδύσεις. Για να φτάσουμε όμως στο στάδιο της υλοποίησης, πρέπει να γίνουν ζυμώσεις και να απαντηθούν σειρά ερωτημάτων, απλών αλλά αναγκαίων ώστε να δούμε το πρόβλημα αλλά και τη λύση. Θέλουμε λοιπόν ένα κυρίαρχο λιμάνι; ή ένα λιμανάκι όπως και έχουμε; Θέλουμε ένα λιμάνι ανταγωνιστικό; ή ένα λιμάνι τοπικού ενδιαφέροντος όπως και έχουμε; Θέλουμε ένα λιμάνι το οποίο μπορεί να συντηρηθεί εύκολα; ή ένα λιμάνι πολυδάπανο άρα μη βιώσιμο, όπως και έχουμε; Το λιμάνι αποτελεί προτεραιότητα; ή τελικά όχι; Όλα αυτά θα πρέπει να τα απαντήσει η κοινωνία δημοκρατικά με τοπικό δημοψήφισμα σε επίπεδο διαδημοτικό ίσως και νομού, διότι, εκτός του ότι το λιμενικό ταμείο αφορά και όμορους δήμους, αφορά επίσης την στρατηγική ανάπτυξη που στερείταιη ανατολικήΠελοπόννησος. Πολιτικά λοιπόν, θα πρέπει να καταθέσουμε πρόταση η οποία θα αποτελέσει πρόκληση για τον επιστήμονα, την αρχαιολογία, την πολιτεία, την ίδια την κοινωνία.

Πρώτα από όλα, αυτό που προκαλεί αλγεινή εντύπωση κάνοντας χρήση της τεχνολογίας που επικαλέστηκα παραπάνω, είναι ότι το λιμάνι από το 1984 έως σήμερα, μένει στάσιμο, χωρίς καμία ουσιαστική εξέλιξη στον ωφέλιμο του χώρο-ότι συμβαίνει, είναι μίζερο και καταθλιπτικό, με χειρότερο από όλα; ότι γίνεται είναι αμφιβόλου αποτελέσματος και διάρκειας. Στην αντίπερα όχθη, όλα! χωρίς καμία εξαίρεση, τα υπόλοιπα λιμάνια σε επίπεδο επικράτειας, ΕΕ και σε παγκόσμιο επίπεδο ακόμα και τα μικρά ψαροχώρια βρίσκονται σε μια αέναη κίνηση, έχουν γίνει παντού! σοβαρές παρεμβάσεις στον ωφέλιμο τους χώρο. Ριζικές αλλαγές έχει υποστεί ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, τα Μέθανα, η Κέρκυρα, το Κατάκολο, η Αλεξανδρούπολη, το Γύθειο κ.α.. Στον αντίποδα, το Ναύπλιο ανέγγιχτο στον χρόνο, μια μόνο παρέμβαση στο βόρειο τμήμα του από τη νομαρχία και αυτό ήταν όλο. Τελικά; Θέλουμε λιμάνι ή απλά, λιμανάκι;

Διεθνείς πρακτικές

Στις διεθνείς πρακτικές, πλέον όταν τα λιμάνια είναι αβαθή, αλλάζουν έδρα, και αυτό, διότι, μια σοβαρή & μόνιμη δαπάνη είναι η τακτική βυθοκόρηση η οποία θα πρέπει να γίνεται τακτικά και από ίδιους πόρους, δηλαδή, από τα έσοδα του λιμανιού. Αυτή η δαπάνη μπορεί να αποφευχθεί αν και μόνο αν, αλλάξει ριζικά ο τόπος υποδοχής των πλεούμενων, άρα, ο ωφέλιμος χώρος του λιμένα. Πρέπει δηλαδή να γίνει μια σημαντική-ριζική παρέμβαση η οποία να εξασφαλίζει τον ελλιμενισμό σύγχρονων, ογκωδών και μεγάλου βυθίσματος καραβιών για τα οποία αυτή τη στιγμή, δεν αποτελούμε καν προορισμό, φαινομενικά ούτε για μελλοντικό σχεδιασμό συνεργασίας. Επιπροσθέτως, η αλλαγή θέσης υποδοχής των καραβιών, επιφέρει και λιγότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Πρόταση από τη Ναυπλιέων Συνεργασία

Η πρόταση αυτή, στοχεύει μεταξύ άλλων να βάλει το Μπούρτζι σε περίοπτη θέση δίνοντας του εκ νέου σημαντικό ρόλο στην ιστορία και στην εξέλιξη του τόπου αφού από προμαχώνας μετατρέπεται σε προπύργιο του τουρισμού και σημείο υποδοχής των επισκεπτών, επίσης, η πρόταση αυτή δημιουργεί ένα επιπλέον σημείο αναφοράς για το κέντρο του Δήμου αφού πλέον μπορεί κάποιος να φτάσει πεζός στο κάστρο. Μιλάμε λοιπόν έναν νέο προβλήτα και έναν λιμενοβραχίονα ο οποίος να συνδέει το Μπούρτζι με τη στεριά και να αποτελεί το μέσω του συνόλου των έργων το οποίο με τον λιμενοβραχίονα να δεχόμαστε μεγαλύτερα πλοία αφού 200 μέτρα βαθύτερα αυτού το βάθος αγγίζει τα 10,5 μέτρα βάθος δηλαδή το οποίο αποτελεί πρόκληση  ακόμα και για τα μεγαλύτερα πλοία οπότε μπαίνουμε πλέον ανταγωνιστικά στον χώρο.

Τα αμέσως παραπάνω σε σχέδιο

  1. Η πορτοκαλί διαδρομή, είναι η πιο οικονομική πρόταση, αφού το μικρό θαλάσσιο βάθος από το τέλος του κυματοθραύστη ως το Μπούρτζι χρειάζεται μικρότερες δαπάνες έργο, ενώ με μια διαπλάτυνση του ήδη υπάρχοντος, μπορούν να εισέλθουν στον χώρο και οχήματα ώστε να παραλάβουν τους επιβάτες λόγω της μεγάλης απόστασης που δημιουργείται.
  2. Η κίτρινη διαδρομή είναι πιο ιδανική με μεγάλο όμως κόστος αφού ναι μεν χαρίζει μια διαδρομή προς το Μπούρτζι ώστε όλοι να μπορούν να το επισκεφτούν, όμως έχει την ανάγκη γέφυρας ώστε το λιμάνι να παραμείνει λειτουργικό για τα μικρότερα σκάφη που ήδη μπορούν να κάνουν προσέγγιση.

 

Σημείωση: Γνωρίζω την ιστορία της καστρονησίδας Μπούρτζι και το ρόλο που έχει παίξει στην περιοχή, όμως, θεωρώ αδιανόητο να έχουμε δεχτεί τη μετατροπή του σε ξενοδοχείο ή και άλλες χρήσεις και να προσβάλει κάποιον το να ζητώ να παραμείνει στην κατοχή του κράτους και να λειτουργήσει υπέρ της πόλης. Δεν έχω λοιπόν σκοπό να προσβάλω ή να προκαλέσω την ιστορία, τουναντίον.

Επίσης, επειδή είμαι πάντα υπέρ της προστασίας της εργασίας. Υπάρχουν βάρκες οι οποίες μεταφέρουν τον κόσμο, αυτοί θα πρέπει πρώτοι να απορροφηθούν από τις νέες θέσεις που θα προκύψουν από τον πιθανό νέο σχεδιασμό, αν τελικά καταλήξουμε σε αυτό το πλάνο. Όπως και να έχει, η προέκταση του λιμένα μέσω του Μπούρτζι ή από άλλη οδό, είναι μονόδρομος για το μέλλον του λιμανιού και δη της πόλης.

* Ναυπλιέων Συνεργασία
Πληροφορίες:
Τηλ. 6977313039
Email: [email protected], [email protected]
Υποψήφιος δήμαρχος Ναυπλιέων
Κωνσταντίνος Π. Καραμπής

 

 

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Διαβάστε ακόμη

Συνδικάτο Τροφίμων Αργολίδας: Βαθιά θλίψη για τη συνάδελφο Αφροδίτη Καπετάνου

Ανακοίνωση του Συνδικάτου Γάλακτος, Τροφίμων και Ποτών Αργολίδας-Κορινθίας Σήμερα είναι μέρα βαθιάς θλίψης για το συνδικάτο και τον κλάδο μας αφού έφυγε από τη ζωή...

Ο Δημήτρης Μπουρδέρης υποψήφιος με την “Πρωτοβουλία” του Γιάννη Μαλτέζου

Ο Δημήτριος Μπουρδέρης του Γεωργίου θα είναι υποψήφιος στις προσεχείς δημοτικές εκλογές στο Δήμο Άργους-Μυκηνών με το συνδυασμό “Πρωτοβουλία” του Γιάννη Μαλτέζου. Ο Δημήτρης Μπουρδέρης...

Μαλτέζος, Μαραγκός, Παπανικολάου μίλησαν για τα πολεοδομικά θέματα του Δήμου Άργους-Μυκηνών

Απαντήσεις για πολεοδομικά θέματα του Δήμου Άργους-Μυκηνών έδωσαν το βράδυ της Πέμπτης 30/3 τρία μέλη της δημοτικής παράταξης "Πρωτοβουλία". Στην εκπομπή της Σωτηρίας Παπαδοπούλου "Η...

Συνδικάτο Τροφίμων Αργολίδας: Βαθιά θλίψη για τη συνάδελφο Αφροδίτη Καπετάνου

Ανακοίνωση του Συνδικάτου Γάλακτος, Τροφίμων και Ποτών Αργολίδας-Κορινθίας Σήμερα είναι μέρα βαθιάς θλίψης για το συνδικάτο και τον κλάδο μας αφού έφυγε από τη ζωή...

Ο Δημήτρης Μπουρδέρης υποψήφιος με την “Πρωτοβουλία” του Γιάννη Μαλτέζου

Ο Δημήτριος Μπουρδέρης του Γεωργίου θα είναι υποψήφιος στις προσεχείς δημοτικές εκλογές στο Δήμο Άργους-Μυκηνών με το συνδυασμό “Πρωτοβουλία” του Γιάννη Μαλτέζου. Ο Δημήτρης Μπουρδέρης...

Μαλτέζος, Μαραγκός, Παπανικολάου μίλησαν για τα πολεοδομικά θέματα του Δήμου Άργους-Μυκηνών

Απαντήσεις για πολεοδομικά θέματα του Δήμου Άργους-Μυκηνών έδωσαν το βράδυ της Πέμπτης 30/3 τρία μέλη της δημοτικής παράταξης "Πρωτοβουλία". Στην εκπομπή της Σωτηρίας Παπαδοπούλου "Η...

Βίντεο: Εκατοντάδες πολίτες υποδέχθηκαν τον Τσίπρα στο Άργος – “Αλέξη γερά να φύγει η Δεξιά”

Με το σύνθημα "Αλέξη γερά να φύγει η Δεξιά", εκατοντάδες πολίτες υποδέχθηκαν το πρωί της Παρασκευής στο Άργος τον Αλέξη Τσίπρα. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική...

Βίντεο: Εκατοντάδες πολίτες υποδέχθηκαν τον Τσίπρα στο Άργος – “Αλέξη γερά να φύγει η Δεξιά”

Με το σύνθημα "Αλέξη γερά να φύγει η Δεξιά", εκατοντάδες πολίτες υποδέχθηκαν το πρωί της Παρασκευής στο Άργος τον Αλέξη Τσίπρα. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική...

Ο ιατρός Αθανάσιος Πανουτσόπουλος υποψήφιος με το “Όραμα Δημιουργίας” του Δημήτρη Ορφανού

Ο ιατρός Αθανάσιος Πανουτσόπουλος θα είναι υποψήφιος δημοτικές εκλογές στον Δήμο Ναυπλιέων με τον συνδυασμό "Όραμα Δημιουργίας" του Δημήτρη Ορφανού. Όπως αναφέρει ο υποψήφιος δήμαρχος...

Νέα πεντάδα υποψηφίων στο Δήμο Άργους-Μυκηνών παρουσίασε η “Συμφωνία Δημιουργίας”

Ακόμα μία πεντάδα υποψηφίων παρουσίασε η δημοτική παράταξη Άργους-Μυκηνών "Συμφωνία Δημιουργίας" με υποψήφιο δήμαρχο τον Παναγιώτη Παπαϊωάννου. Όπως αναφέρει η "Συμφωνία Δημιουργίας": "Άνθρωποι δραστήριοι, με διακεκριμένη...

Πρόσφατα θέματα

Πρόσφατα θέματα

Σάββατο 1 Απριλίου: Ποιοι γιορτάζουν – Κάποια γεγονότα σαν σήμερα

Eικόνες: Κωνσταντίνος Τσικλητήρας, οπτικοποιημένο πρωταπριλιάτικο ρεπορτάζ για συγκομιδή σπαγγέτι...

Συνδικάτο Τροφίμων Αργολίδας: Βαθιά θλίψη για τη συνάδελφο Αφροδίτη Καπετάνου

Ανακοίνωση του Συνδικάτου Γάλακτος, Τροφίμων και Ποτών Αργολίδας-Κορινθίας Σήμερα είναι...

Το ΚΚΕ για την επίσκεψη στην Αργολίδα του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας

Ανακοίνωση της Τ.Ε. Αργολίδας του ΚΚΕ H επίσκεψη του Γενικού...

Ο Δημήτρης Μπουρδέρης υποψήφιος με την “Πρωτοβουλία” του Γιάννη Μαλτέζου

Ο Δημήτριος Μπουρδέρης του Γεωργίου θα είναι υποψήφιος στις...

Μαλτέζος, Μαραγκός, Παπανικολάου μίλησαν για τα πολεοδομικά θέματα του Δήμου Άργους-Μυκηνών

Απαντήσεις για πολεοδομικά θέματα του Δήμου Άργους-Μυκηνών έδωσαν το...