Όλοι λίγο-πολύ έχουμε ακούσει τον όρο «e–shop» ή τον αντίστοιχο ελληνικό όρο «ηλεκτρονικό κατάστημα»· κάποιοι από μας, μάλιστα, μπορεί να έχουμε κάνει κι ένα βήμα παραπάνω και να έχουμε εμπιστευθεί το ηλεκτρονικό εμπόριο για τις αγορές μας. Ως e–shop ή εμπορική ιστοσελίδα ή site ορίζουμε ουσιαστικά την παρουσίαση μιας εταιρείας η οποία ασχολείται με την πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών από το Διαδίκτυο. Κατά κάποιον τρόπο μια τέτοια ιστοσελίδα λειτουργεί σαν τη βιτρίνα ενός μαγαζιού από αυτά που συναντάμε στους μεγάλους εμπορικούς δρόμους.
Αν πάρουμε για παράδειγμα την ιστοσελίδα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με ρούχα, θα δούμε ότι αυτή εμπεριέχει τη διακόσμηση αυτού του καταστήματος, τα εμπορεύματα (ρούχα) και τον δίαυλο μέσω του οποίου οι επισκέπτες πληροφορούνται πχ από μια διαφήμιση google δωρεάν πληρέστερα και αναλυτικότερα για τα προϊόντα της επιχείρησης απ’ ό,τι αν επισκέπτονταν ένα φυσικό κατάστημα, και μάλιστα αυτό γίνεται ανέξοδα και χωρίς να… ξεβολεύονται μετακινούμενοι από το σπίτι τους ή τον χώρο εργασίας τους. Ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι ότι αποτελούν και έναν από τους πιο στοχευμένους και εξειδικευμένους τρόπους διαφήμισης των προϊόντων, καθώς ο πελάτης είναι εκ των προτέρων υποψιασμένος και ενήμερος για το τι θα δει.
Οι λειτουργίες μιας τέτοιας ιστοσελίδας δεν αφορούν μόνο την παρουσίαση των προϊόντων, αλλά προσφέρουν και βοήθεια προς τον επισκέπτη να επιλέξει αυτό που πραγματικά του ταιριάζει και θέλει να αγοράσει, αλλά και να οριστικοποιήσει την παραγγελία του. Καθώς η δημιουργία ενός e–shop γίνεται στο Ιnternet με πλέον δημοφιλή την κατασκευή ιστοσελίδων wordpress, οι δυνητικοί πελάτες είναι περισσότεροι από αυτούς που θα προτιμούσαν ένα κατάστημα επειδή θα το έβλεπαν, π.χ., κατά τύχη στον δρόμο. Σκεφτείτε ότι δυνητικός πελάτης είναι οποιοσδήποτε διαθέτει υπολογιστή και σύνδεση στο Διαδίκτυο που μπορεί να βρεθεί ακόμη και τυχαία στην ιστοσελίδα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
H δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος αποτελεί μια ενδεδειγμένη κίνηση για τους επαγγελματίες του εμπορίου που επιθυμούν να «τρέχουν» ένα δεύτερο υποκατάστημα χωρίς σημαντικό κόστος. Έχοντας το e-shop ως βιτρίνα για την επιχείρησή τους, μπορούν να παρουσιάζουν τα προϊόντα τους σε έναν δίαυλο που μπορεί να τους φέρει πελάτες από κάθε σημείο του πλανήτη!
Ωστόσο, ένα φθηνό eshop μπορεί να είναι η πιο συμφέρουσα λύση τόσο για επαγγελματίες όσο και για ιδιώτες. Για παράδειγμα, αν κάποιος έχει μια μικρή εταιρεία και δεν του περισσεύουν χρήματα ή δέχεται τηλεφωνικές παραγγελίες για προϊόντα από πελάτες που δεν ξέρουν πού θα μπορέσουν να τα βρουν, η κατασκευή μιας σελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ένας πολύ αποδοτικός τρόπος συγκέντρωσης και διάθεσης των προϊόντων. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση που κάποιος θέλει να συγκεντρώσει κάπου τα σπάνια κομμάτια που αφορούν ένα χόμπι του ή ψάχνει ένα σύστημα διαχείρισης της αποστολής των παραγγελιών που να συνοδεύεται με αυτόματο υπολογισμό κόστους ανά περιοχή και βάρος.
Όποια και αν είναι η χρήση του ηλεκτρονικού καταστήματος ή η ανάγκη που οδηγεί στην ενασχόληση με αυτό, η αλήθεια είναι ότι σήμερα το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει λύσει τα χέρια των επαγγελματιών σε πολλά θέματα και τους έχει βοηθήσει να διευρύνουν κατά πολύ το πελατολόγιό τους. Και καθώς αποτελεί μια οικονομική και εύκολη λύση, πάντα θα αποτελεί ένα σίγουρο καταφύγιο και ένα «αξιόπλοο» μέσο για ταξίδι στην ατέλειωτη θάλασσα του Διαδικτύου.