Η Έλενα Ναθαναήλ, φωτογραφίζεται στο Αίθριο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για το περιοδικό “Paris Match”: μία εντελώς άγνωστη περίπτωση φωτογράφισης της 19χρονης τότε Έλενας, των πρωτοτύπων κοσμημάτων της Συλλογής της Ελένης Σταθάτου του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του επιτύμβιου λέοντα του Κεραμεικού, από το διάσημο φωτογράφο Jack Garofalo.
Τη φωτογραφία εντόπισε ο κ. Θεόδωρος Μεταλλινός και η έρευνα έγινε από τον αρχαιολόγο κ. Κώστα Πασχαλίδη.
Φαίνεται πως το 1966, η Ελένη Σταθάτου και το Υπουργείο Πολιτισμού συναίνεσαν σε μια φωτογράφιση που σήμερα θα ήταν αδιανόητη: να φορεθούν δηλαδή οι ίδιες οι αρχαιότητες από ένα δροσερό κορίτσι, που εκπροσωπούσε επάξια την απαράμιλλη ελληνική κλασική ομορφιά. Την ηθοποιό Έλενα Ναθαναήλ. Η υψηλής αισθητικής φωτογράφιση, έγινε στα πλαίσια αναγκών προβολής της χώρας μας, που εκείνο το χρόνο ανέλαβε με ειδικό του τεύχος το γαλλικό περιοδικό “Paris Match”.
Έτσι, το αρχαϊκό “ενώτιο των σφιγγών” από το Άργος, το ένα από τα δύο περίτεχνα περιβραχιόνια και ο δακτυλικός σφηκωτήρας “των όφεων” από το “θησαυρό του Καρπενησίου” και το περιδέραιο της Τρωάδας, από τη Συλλογή Σταθάτου, δηλαδή ένας κατάλογος με βαριά ονόματα αριστουργημάτων, αναπάντεχα τυλιγμένα πάνω στην υπέροχη Έλενα Ναθαναήλ, αποτυπώθηκαν ανεξίτηλα στο χρόνο, από μια άγνωστη σε μας κι εξαιρετική φωτογράφιση του Jack Garofalo, σε μια από τις αποστολές του, για το “Paris Match” το 1966. Κανένα Μουσείο, καμιά προθήκη δεν θα είναι ποτέ το ίδιο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αυθεντικά αυτά κοσμήματα, μετά από τη δωρεά τους το 1957 στο Ε. Α. Μουσείο από τη συλλέκτρια Ελένη Σταθάτου, δεν ξαναφορέθηκαν (δημόσια τουλάχιστον). Φαίνεται ωστόσο, πως το 1966 έγινε μια εξαίρεση. Και μάλιστα σε μια εποχή που μας είναι γνωστή για την παντελή έλλειψη εναλλακτικής θεώρησης επί της αρχαιότητας: δηλαδή, να δώσει το Υπουργείο Πολιτισμού άδεια να φορεθούν!