Ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Επιδαύρου
Τις τελευταίες μέρες μεγάλη ταλαιπωρία αντιμετωπίζουν οι δημότες του Δήμου Επιδαύρου. Στο κατάστημα της Παλαιάς Επιδαύρου η αλληλογραφία έχει στοιβαχτεί, οι λογαριασμοί έχουν μείνει ανεπίδοτοι και ληγμένοι. Οι εταιρείες ενέργειας και τηλεφωνίας προχωρούν σε διακοπή των υπηρεσιών τους ακόμα και σε ηλικιωμένους που δεν γνωρίζουν που βρίσκεται ο λογαριασμός τους και δεν έχουν ειδοποιηθεί για να τον πληρώσουν. Η Παλαιά Επίδαυρος, η Νέα Επίδαυρος και η Δήμαινα έχουν μείνει χωρίς ταχυδρόμο ένα μήνα!! Στο κατάστημα του Λυγουριού τουλάχιστον τρεις μόνιμοι ταχυδρόμοιέφυγαν με εθελουσία έξοδο με αποτέλεσμα να υπολειτουργείκαι να στελεχωθεί με ενοικιαζόμενους εργαζόμενους.
Η τροπολογία της κυβέρνησης που έχει ψηφιστεί εδώ και ενάμιση χρόνο προβλέπει τονμαζικό διωγμό εργαζομένων από τα ΕΛΤΑ και το σάρωμα εργασιακών δικαιωμάτων, προκειμένουνα διευκολυνθούν η ιδιωτικοποίηση και η παράδοσή τους σε «στρατηγικό επενδυτή».
Πρόκειταιγια εξέλιξη στο πλαίσιο της πολιτικής που ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ) και η ΕΕ που προώθησαν παραπέρα τη στρατηγική αυτή εντάσσοντας τα ΕΛΤΑ στο «Υπερταμείο». Η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ η οποία, πιάνοντας το νήμα από κει που τ’ άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ, προχωρά σήμερα το σχέδιο, με τη συρρίκνωση των υπηρεσιών και καταστημάτων ανά τηνΕλλάδα, σε μία περίοδο μάλιστα που ο κλάδος κερδοφορεί, για την «απελευθέρωση» της αγοράςκαι την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του. Για τους εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ ο αντιδραστικός διαχωρισμός τους σε παλιούς και νέους,έρχεται να χτυπήσει τα όποια δικαιώματα έχουν απομείνει, να εφαρμόσει “εθελούσιες” απολύσεις.Όλες αυτές οι αρνητικές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις, με το πολύ πιοφθηνό εργατικό δυναμικό, θα συμπαρασύρουν ακόμη περισσότερο τις απαράδεκτες συνθήκες πουυπάρχουν συνολικά στις ιδιωτικές εταιρείες των ταχυμεταφορών (courier).
Η Λαϊκή Συσπείρωση αναδεικνύει τις επιπτώσεις για το λαό, αφού θα ακριβύνει η πρόσβασηστην ταχυδρομική υπηρεσία. Η καθολική υποχρέωση να φτάνει το ταχυδρομείο σε κάθε σημείο της χώρας, ακόμα και στο πιο απομακρυσμένο, μπαίνει στο ζύγι του κέρδους. Έτσι θα συνεχίσουν νακλείνουν καταστήματα, θα μειωθεί και άλλο ο αριθμός των ταχυδρόμων, θα μπουν νέα κριτήρια γιατην παράδοση γραμμάτων και δεμάτων ανάλογα με το αν αυτό επιφέρει κέρδος στον επενδυτή και
όχι η υποχρεωτική και καθημερινή παράδοση όπως γνωρίζαμε, αλλά όλο και περισσότερο βλέπουμενα σταματάει.
Πίσω από τις λέξεις “εξυγίανση” και “εκσυγχρονισμός”, η κυβέρνηση καθώς και οιπροηγούμενες κρύβουν ότι κριτήριο για τη λειτουργία των υπηρεσιών ταχυδρομείου -ταχυμεταφορών είναι τα επιχειρηματικά συμφέροντα κι όχι οι ανάγκες των δημοτών.
Το Υπερταμείο ελέγχει το 90% της εταιρείας. Το σχέδιο του προβλέπει μείωσητων λειτουργικών εξόδων, με κλείσιμο 215 καταστημάτων σε όλη τη χώρα και ταυτόχρονα απόλυσηπερισσότερων από 2.000 εργαζομένων. Κυβερνητικός στόχος για τα ΕΛΤΑ, στα πλαίσια της ιδιωτικοποίησής τους, είναι η είσοδος νέου στρατηγικού επενδυτή που θα εξαγοράσει τηνκερδοφόρα εταιρεία (τζίρος 2019 – 320 εκατομμύρια ευρώ), για την οποία ο ελληνικός λαός έχειπληρώσει.Η εντατικοποίηση είναι στο “κόκκινο” για όλα τα τμήματα εργαζομένων. Οι εργαζόμενοισυνταξιοδοτούνται και οι νέοι εργαζόμενοι προσλαμβάνονται μέσα από εργολαβικά γραφεία μεσυμβάσεις ορισμένου χρόνου και χωρίς δικαιώματα.
Τονίζουμε την ανάγκη που έχει σήμερα ο λαός για σύγχρονες ταχυδρομικές υπηρεσίες, καθολικές και προσβάσιμες σε κάθε περιοχή της χώρας, ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες. Μεσύγχρονες υποδομές, γραφεία, κέντρα διαλογής, οχήματα και μέσα που να διασφαλίζουν τη φτηνήκαι ποιοτική πρόσβαση του λαού σε ενιαία κοινωνική υπηρεσία ταχυδρομείου – ταχυμεταφορών, σεόλο τον Δήμο Επιδαύρου, από τη Γκάτζια μέχρι το Βοθίκι, σε κάθε χωριό. Για να ικανοποιηθούν ολοκληρωμένα και συνολικά οι κοινωνικές ανάγκες, για να μπορούννα διασφαλιστούν τα δικαιώματα όλων των εργαζομένων του κλάδου, με σύγχρονους όρους καισυνθήκες δουλειάς και όχι απάνθρωπα και εξοντωτικά ωράρια, όπως σήμερα, το εμπόδιο των επιχειρηματικώνσυμφερόντων και κερδών, για τα οποία λειτουργεί ή ανοίγει το δρόμο το κράτος, πρέπει να βγειαπό τη μέση.
Οι εργαζόμενοι στα ταχυδρομεία και οι δημότες θα πρέπει να βρίσκονται σε διαρκήετοιμότητα για να διεκδικήσουν σύγχρονες και ποιοτικές υπηρεσίες. Ο λαός του δήμου μας πρέπει να είναι σε εγρήγορση καικινητοποίηση καθώς μόνο έτσι μπορεί να αποτραπεί η υποβάθμιση των ΕΛΤΑ και των υπηρεσιώνπου προσφέρουν.
Επίδαυρος 01/07/2021
Επικεφαλής Λαϊκής Συσπείρωσης Επιδαύρου
Μπουρδάκος Ναπολέων
Δημοτικός Σύμβουλος