Ανακοίνωση της “Απέναντι Όχθης” για τό άνοιγμα των σχολείων

Ανακοίνωση της “Απέναντι Όχθης”, ομάδας εκπαιδευτικών Αργολίδας για τη συλλογική δράση

Tη Δευτέρα, 12/4/21, ανοίγουν τα λύκεια σε χειρότερη επιδημιολογική κατάσταση από αυτή που βρισκόταν η χώρα όταν έκλεισαν και χωρίς το υπουργείο να έχει προβεί στην παραμικρή σοβαρή επιστημονικά ενέργεια για την ασφαλή επαναλειτουργία τους. Σε μια χώρα που 70 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε μέρα, 800 σχεδόν νοσηλεύονται διασωληνωμένοι εντός ή εκτός ΜΕΘ και χιλιάδες κρούσματα διαγιγνώσκονται, η ασφάλεια χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών περιορίζεται στη διενέργεια self-tests αμφιλεγόμενης αξιοπιστίας για τη διερεύνηση των ασυμπτωματικών κρουσμάτων. Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε μια διαδικασία η οποία θα έπρεπε να αναληφθεί από ειδικούς. Με τον τρόπο αυτό η ευθύνη μετακυλίεται στην εκπαιδευτική κοινότητα, της οποίας τα μέλη και θα ενοχοποιηθούν την επομένη της υλοποίησης της επαναλειτουργίας για τα αδιέξοδα που με μαθηματική ακρίβεια θα προκληθούν. Όλο και κάποιος «ανεύθυνος μαθητής», όλο και κάποιος «αρνητής γονιός», όλο και κάποιος «τεμπέλης καθηγητής» θα βρεθεί για να στήσει στον τοίχο η κυβερνητική προπαγάνδα και να του χρεώσει την αποτυχία…

Οι μαθητές των λυκείων επιστρέφουν στα σχολεία 2 εβδομάδες πριν από τις διακοπές του Πάσχα επειδή το υπουργείο αποφάσισε να δει με ευαισθησία τον παρατεταμένο εγκλεισμό τους και θυμήθηκε ότι σε λίγο καιρό αρχίζουν οι πανελλήνιες… Το ίδιο υπουργείο που έχει καταδικάσει τα παιδιά και τους νέους της χώρας μας (μαθητές, φοιτητές) στο σκληρότερο εκπαιδευτικό λοκντάουν της Ευρώπης. Το ίδιο υπουργείο που έχει επιλέξει να στηρίξει όλη του την πολιτική στην τηλεκπαίδευση, χωρίς καμιά μέριμνα για την ισότιμη πρόσβαση όλων, προκαλώντας αποκλεισμούς και διευρύνοντας τις ανισότητες εις βάρος των ευάλωτων κοινωνικοοικονομικά μαθητών μας. Το ίδιο υπουργείο που έχει ψηφίσει το ένα μετά το άλλο τα αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια όσο μαθητές και καθηγητές βρίσκονται μπροστά στις οθόνες του χρυσποπληρωμένου webex. Ή μήπως νοιάζεται το υπουργείο για τους υποψηφίους των πανελλαδικών; Πότε ακριβώς; Μήπως όταν, εν μέσω πανδημίας και με τους περισσότερους μαθητές λυκείου σε τηλεκπαίδευση από τον Νοέμβρη, θέσπιζε κόφτες στερώντας την εισαγωγή σε χιλιάδες υποψηφίους; Ή μήπως όταν ψήφιζε την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων την δημόσιων πανεπιστημίων με αυτά των κολλεγίων;

Οι εκπαιδευτικοί επιστρέφουμε στα λύκεια ανεμβολίαστοι, πέραν όσων λίγων έχουν εμβολιαστεί είτε λόγω ηλικίας είτε λόγω νόσου είτε γιατί έχουν προλάβει να εμβολιαστούν με την πρώτη δόση από τα περισσεύματα των ακυρωθέντων προγραμματισμένων εμβολιασμών. Σημειώνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί  είναι η τρίτη διαλογή στους κατά προτεραιότητα εμβολιασμούς από τα περισσεύματα αυτά. Ήταν παράλογο το αίτημα για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, εφόσον μάλιστα το υπουργείο σχεδίαζε την επαναλειτουργία των σχολείων; Τα συναρμόδια υπουργεία κώφευσαν όταν το αίτημα αυτό διατυπωνόταν σε όλους τους τόνους από τα σωματεία και τις ομοσπονδίες μας. Επιπλέον, πολλοί εκπαιδευτικοί καλούνται για μια ακόμη φορά να βάλουν πλάτη και να γίνουν λάστιχο προκειμένου να καλύψουν δύο διαφορετικές εκπαιδευτικές διαδικασίες, της υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης για τα γυμνάσια  και της δια ζώσης για τα λύκεια (διαφορετικά ωράρια λειτουργίας).

Διαφωνούμε με το άνοιγμα των σχολείων – 10 μέρες μέχρι τις διακοπές του Πάσχα – γιατί εξυπηρετεί μόνο πολιτικές σκοπιμότητες και οικονομικά συμφέροντα  σχολαρχών και επαναφέρουμε τα αιτήματα που από την αρχή της σχολικής χρονιάς οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, οι σύλλογοι γονέων και οι μαθητές, με τις κινητοποιήσεις τους, είχαν καταθέσει:

  • Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα, σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
  • Προτεραιότητα των εκπαιδευτικών και όσων εμπλέκονται με την εκπαιδευτική διαδικασία στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.
  • Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη, με μέγιστο αριθμό 15 μαθητές/τμήμα.
  • Δημοσιοποίηση των πρακτικών της συνεδρίασης της επιτροπής των λοιμωξιολόγων κατά την οποία αποφασίστηκε το άνοιγμα των λυκείων.
  • Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
  • Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
  • Να μη γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

Τα μορφωτικά δικαιώματα και οι ζωές μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών και ολόκληρης της κοινωνίας έχουν ανυπολόγιστη αξία για να τις παίζουμε στα ζάρια