Ανακοίνωση του ΜέΡΑ25 Πελοποννήσου
Την Τρίτη 11/8 η κυβέρνηση απέσυρε το φάκελο “Ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ” μετά τις δεκάδες επιφυλάξεις που εξέφρασε η αρμόδια διεύθυνση της ΕΕ για το έργο και τις οικονομικές και περιβαλλοντικές του προβλέψεις.
Η απόφαση αυτή αποτελεί μία αναμφισβήτητη νίκη όλου του κινήματος που τάχθηκε εναντίον της πανάκριβης κι αντιπεριβαλλοντικής αυτής επιλογής ήδη από το 2011 που ανακοινώθηκε με μεγαλοστομία από την τότε περιφερειακή αρχή του κ. Τατούλη με τις ευλογίες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ του κ. Γ. Παπανδρέου. Το έργο στήριξαν σθεναρά και οι επόμενες κυβερνήσεις (κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου- Κουβέλη, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – πλην του γνωστού πρώτου εξαμήνου- με μία εντυπωσιακή μεταστροφή που άδειασε όλους τους αυτοδιοικητικούς της στην Πελοπόννησο και φυσικά η νυν κυβέρνηση της ΝΔ του κ. Μητσοτάκη που τον Οκτώβριο του 2019 διαβεβαίωνε ότι το έργο θα ξεκίναγε τον Ιούλιο του 2020). Το στηρίζει και η παρούσα περιφερειακή αρχή του κ. Νίκα., παρά τις αντιρρήσεις του κ. Νίκα όσο ήταν Δήμαρχος Καλαμάτας. Το στήριξαν δυστυχώς και το στηρίζουν οι περισσότεροι δήμαρχοι της Περιφέρειας Πελοποννήσου (με ελάχιστες τιμητικές εξαιρέσεις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού) παρά το αναμφισβήτητο περιβαλλοντικά και οικονομικά βάρος που θα επωμίζονταν οι δημότες τους, αν το έργο ολοκληρωνόταν.
Είναι ευθύνη όλων μας με αφορμή αυτήν την εξέλιξη να προωθήσουμε ενεργά την εναλλακτική μας πρόταση που εμπεριέχει την ανακύκλωση στην πηγή, τις τέσσερις ή και πέντε διαφορετικές ροές απορριμμάτων, τις μικρές ανά ομάδα γειτονικών δήμων μονάδες ΚΔΑΥ και την χωροθέτηση αντίστοιχων ΧΥΤΥ σε μικρή κλίμακα, που και μεγάλα ποσοστά ανακύκλωσης θα επιτύχουν και το κόστος της διαχείρισης θα ελαχιστοποιήσουν και περιβαλλοντικά ωφέλιμες θα αποδειχθούν.
Κι είναι ανάγκη να γίνει άμεσα εκ νέου γνωστή η εναλλακτική αυτή πρόταση, γιατί η κυβέρνηση φαίνεται να μην μαθαίνει από τα εγκληματικά λάθη που έχουν γίνει μέχρι τώρα, αλλά να σχεδιάζει την χρηματοδότηση του έργου εξ ολοκλήρου από το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων!
Στον αγώνα αυτό πρέπει να ενεργοποιηθούμε όλοι και ιδιαίτερα οι συλλογικότητες των πολιτών και οι αυτοδιοικητικές παρατάξεις, αντλώντας δύναμη από τον αγώνα των κατοίκων του Δήμου Οιχαλίας, της Παλαιοχούνης, της Καλλιρόης και της Σκάλας Λακωνίας που στάθηκαν όλα αυτά τα χρόνια απέναντι στο έργο αυτό και στις πιέσεις της εταιρείας αναδόχου (ΤΕΡΝΑ), της Περιφερειακής Αρχής και των κυβερνήσεων.