To πρόγραμμα του 7ου Φεστιβάλ Θεάτρου “Ερμηνείες στην Ερμιονίδα”

Ο Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας διοργανώνει το 7ο Φεστιβάλ Θεάτρου “Ερμηνείες στην Ερμιονίδα”, στο θέατρο “ARTίκι” στο Κρανίδι, από τις 13 έως τις 30 Αυγούστου, με καλλιτεχνική επιμέλεια του Κώστα Γεωργουσόπουλου. Φέτος, το φεστιβάλ είναι αφιερωμένο στη μνήμη της Μαράικε Ηλιού Ντε Κόνινγκ.

Λόγω των ιδιαίτερων φετινών συνθηκών και του περιορισμένου αριθμού θέσεων, είναι απαραίτητη η προαγορά εισιτηρίων.

Όλες οι εκδηλώσεις του 7ου Φεστιβάλ θα διεξαχθούν στον Πολυχώρο Πολιτισμού ARTίκι Μαράϊκε Ηλιού Ντε Κόνινγκ στον περιφερειακό δρόμο Κρανιδίου-Ερμιόνης, ώρα 9 μμ.

Η έναρξη θα γίνει την Πέμπτη 13 Αυγούστου και περιλαμβάνει μουσική βραδιά με τον Λόλεκ (Γιάννη Αναγνωστάτο) – Είσοδος 10€.

Προπώληση εισιτηρίων: MINI MARKET TΣATΣAΡOY KΡANIΔI – KATAΣTHMA OIKOSHMO ΠΟΡΤΟ ΧΕΛΙ – KAΦEKOΠTEION COFFΕΕ DROPS ΕΡΜΙΟΝΗ

Πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων: 6986982224.

Ακολουθεί αναλυτικά το Πρόγραμμα του 7ου Φεστιβάλ Θεάτρου «Ερμηνείες στην Ερμιονίδα»:

13/8 Συναυλία Έναρξης. Μουσική Βραδιά με το Λόλεκ (Γιάννη Αναγνωστάτο)

16/8 Θέατρο και Κοινωνία: με το βλέμμα στις Tοπικές Kοινωνίες” Παρουσίαση Τόμου Πρακτικών Διημερίδας (Ιούνιος 2019).

Ο Θ.Ο.Ε. μαζί με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών “Θέατρο και κοινωνία : Θεωρία, Σκηνική Πράξη και Διδακτική ”, του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και την αιγίδα του Δήμου Ερμιονίδας, του Δήμου Ναυπλιέων και του Επιμελητηρίου Αργολίδας, εγκαινίασαν συνεργασία διοργανώνοντας διημερίδα με θέμα :“Θέατρο και κοινωνία : με το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες”, τον Ιούνιο του 2019. Τα πρακτικά αυτής της διημερίδας, μαζί με το DVD της παράστασης της Ηλέκτρας του Χόφμανσταλ, που παίχτηκε στο πλαίσιο της διημερίδας από φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, εκδόθηκαν σε τόμο από το ΔΟΠΠΑΤ του Δήμου Ναυπλιέων και τα παρουσιάζουμε στο κοινό της Ερμιονίδας (ΑRΤίκι, 16/8) και στο κοινό του Ναυπλίου (Φουγάρο, 27/9).

Στην παρουσίαση της Ερμιονίδας συμμετέχει φιλικά ο ηθοποιός Αναστάσης Ροϊλός, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά.

Στόχος μας είναι η διημερίδα αυτή να αποτελέσει θεσμό που θα επαναλαμβάνεται ανά έτος ή διετία από τους προαναφερόμενους διοργανωτές, συμβάλλοντας αφενός στην έρευνα και στην επιστήμη του Θεάτρου και αφετέρου στη συμβολή του Θ.Ο.Ε. και της τοπικής κοινωνίας σε τέτοιου υψηλού επιπέδου διοργανώσεις.

Είσοδος Ελεύθερη

17-18/8“Τα τετράδια της Ανζέλ Κουρτιάν”, με τη Χριστίνα Αλεξανιάν

Μια αληθινή ιστορία. Μια συγκλονιστική μαρτυρία. 1915. Γενοκτονία των Αρμενίων. Χρόνια μετά, η Ανζέλ Κουρτιάν, ζώντας πια στην Ελλάδα, αφηγείται το οδοιπορικό του διωγμού της οικογένειάς της και ολόκληρου του έθνους της. Θυμάται τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή της…Μέσα από τα μάτια της βλέπουμε την ιστορία του Αρμενικού λαού και του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας. Όπως τα έζησε η ίδια… Όπως τα βίωσε ένα μικρό παιδί… Όπως τα έγραψε αργότερα, στα μαθητικά τετράδια των εγγονιών της… Ένα οδοιπορικό από την Προύσα ως τη Σμύρνη… Και από εκεί στην Κρήτη και την Κοκκινιά.

Ο πόλεμος και η προσφυγιά μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, της μικρής Ανζέλ. Με τον φόβο και τον θάνατο… Με τα γέλια και τις χαρές… Με τις μουσικές και τα τραγούδια που σημάδεψαν τη ζωή της.

Θεατρική διασκευή του ομότιτλου βιβλίου – Σκηνοθεσία – Ερμηνεία – Καλλιτεχνική επιμέλεια: Χριστίνα Αλεξανιάν

19/8 “Μου λένε να μη σ’ αγαπώ”- Το Σµυρναίικο–Πολίτικο Τραγούδι. Ντοκιμαντέρ του Γιώργου Ζέρβα (Β’ Βραβείο, 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιµαντέρ Θεσσαλονίκης 2003).

Η ταινία είναι το «πορτρέτο» του µουσικού είδους που γεννήθηκε στις πολυεθνικές πόλεις της Τουρκίας – Σµύρνη, Κωνσταντινούπολη…- από τα κατώτερα και µεσαία στρώµατα των Ελλήνων. Αφουγκράζεται τον κόσµο που έζησε εκεί και που αυτή η µουσική εκφράζει σε κάθε στιγµή του: στη δουλειά, στη γιορτή, στον έρωτα, στην ειρήνη, στον πόλεµο, στην εξορία…

Μεταφέροντας στοιχεία από την ελληνική παράδοση (βυζαντινή µουσική, δηµοτικά, νησιώτικα…) η µουσική αυτή διαµορφώθηκε σε ένα πολυπολιτισµικό περιβάλλον σε κάποια δεδοµένη ιστορική συγκυρία δηµιουργικής συνύπαρξης µε διαφορετικούς λαούς και εξελίχθηκε στην Ελλάδα πια, µετά τη Μικρασιατική καταστροφή το 1922, εκφράζοντας τις νέες συνθήκες ζωής. Κεντρικός άξονας της ταινίας είναι οι παρουσίες µουσικών ( Έλληνες, Τούρκοι, Εβραίοι…) και οι µαρτυρίες Ελλήνων προσφύγων πρώτης γενιάς από τη Μικρά Ασία και την Κωνσταντινούπολη που δίπλα σε εκείνες άλλων εθνοτήτων ( Τούρκοι, Αρµένιοι, Εβραίοι, Γάλλοι, Άγγλοι) σκιαγραφούν χωρίς µεγαλοστοµίες και γραφικότητες αυτό το πολύπτυχο φαινόµενο.

Παρουσιάζονται µερικοί από τους σπουδαίους µουσικούς του είδους (Παπάζογλου, Περιστέρης, Σεμσής, Σοφρωνίου, Παντελίδης, Εσκενάζυ…) αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση η σχολαστική ή συνοπτική ιστορία του. Είναι προπάντων µια περιπλάνηση, ένα οδοιπορικό, εκεί και εδώ, τότε και τώρα, στα ίχνη του σε ανθρώπους, χώρους, αντικείµενα, µουσικές, χορούς… Σήµερα, εποχή ατοµικισµού και ιδιώτευσης, οι επιβιώσεις του Σµυρναίικου–Πολίτικου Τραγουδιού µαρτυρούν ότι αυτός ο πολιτισµός, του οποίου κορυφαία έκφραση αποτελεί το τραγούδι, δεν είναι µουσειακή υπόθεση, αλλά συνεχίζεται από γενιά σε γενιά διατηρώντας αναλλοίωτες µερικές από τις βασικές αξίες του όπως η δηµιουργικότητα, η συλλογικότητα, η κοινωνική αλληλεγγύη, το δικαίωµα στη γιορτή, τελικά το ναι στη ζωή, παρά τις όποιες τραγωδίες.

23 & 24/8 “Η Πόρνη από Πάνω’’ του Αντώνη Τσιαπανίτη, με την Κατερίνα Διδασκάλου

Η Ερατώ -η νοικοκυρά από κάτω- μιλάει για τον έρωτα, την απόρριψη, την προδοσία, τη βαναυσότητα σε βάρος των γυναικών, τους διεφθαρμένους δημόσιους λειτουργούς, την έλλειψη αυτοεκτίμησης. Με υπομονή και στωικότητα ζει στο περιθώριο, μέχρι την ημέρα που στο από πάνω διαμέρισμα μετακομίζει μια πόρνη. Και τότε….. ‘’

Η Κατερίνα Διδασκάλου, αναπολώντας τη ζωή της Ερατούς, πλημμυρίζει κυριολεκτικά τη σκηνή παίζοντας ταυτόχρονα με απίστευτη ευκολία όλους τους χαρακτήρες που έπαιξαν ρόλο στη ζωή της ηρωίδας. ‘Ένα μοναδικό ρεσιτάλ ηθοποιίας που μας ταξιδεύει για 90 λεπτά από το γέλιο στη συγκίνηση, παραμένοντας κάθε στιγμή στην πραγματικότητα για να οδηγήσει σε ένα τέλος έκπληξη.

Σκηνοθεσία: Σταμάτης Πατρώνης.

26 & 27/8 “Τα Ραδίκια Ανάποδα” με το Γιώργο Γαλίτη

Ένατη Χρονιά Επικηδείας.

Ο ξεκαρδιστικός μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη, δε λέει να μας αφήσει χρόνους, να μας μείνει στον τόπο και να τινάξει τα πέταλα. Τώρα πια δεν τον πάνε τέσσερεις αλλά εννιά. Ένατη χρονιά επικηδείας. ΕΝΑΤΗ χρονιά θανατερό! Γι’ αυτό ήρθε η ώρα σας να δείτε “Τα Ραδίκια Ανάποδα” σε νέο τόπο, εν τόπω χλοερώ και αναψύξεως, τον υπαίθριο Πολυχώρο ARTίκι στο Κρανίδι. Τους ρόλους έχει γράψει, τους κλαίει, τους οδύρεται μα και τους υποδύεται, ο αξιομακάριστος Γιώργος Γαλίτης, ενώ σκηνοθετεί, με σπαραγμό ψυχής, πλερέζα και δάκρυα στα μάτια, ο αείμνηστος Βλαδίμηρος Κυριακίδης.

Σκηνοθεσία: Βλαδίμηρος Κυριακίδης

29/8 “Η Ανθρώπινη Φωνή”, “Ο Ψεύτης” και “Την Έχασα” του Ζαν Κοκτώ, με τον Αναστάσιο Μπλάτζιο

«Η ανθρώπινη φωνή” του Κοκτώ- “Ένα ψέμα που λέει πάντα την αλήθεια”.

Τρία φημισμένα μονόπρακτα του μεγάλου Γάλλου δραματουργού Ζαν Κοκτώ. Η αναζήτηση του έρωτα και της χαράς, το πανηγύρι, το παιχνίδι, η σχέση, η προδοσία, η αλήθεια και το ψέμα.
Στην «Ανθρώπινη φωνή» βιώνεται η εγκατάλειψη μέσα από ένα τηλεφώνημα, εμφανίζοντας έναν τρόμο για την μοναξιά και το τέλος μιας σχέσης που την οδηγεί στην αυτοκαταστροφή. Το «κόκκινο τηλέφωνο» είναι το μέσο επικοινωνίας, αλλά γίνεται εργαλείο θανάτου, τόσο ψυχικού, όσο και πραγματικού. Ο λόγος είναι ποιητικός και μελοδραματικός. Προβάλλει μια εικόνα ακραίας συναισθηματικής αδυναμίας, που δίνει έναν τραγικό τόνο.

«Ο Ψεύτης» γράφτηκε ως ποίημα για τον Ζαν Μαραί, ένα μεγάλο ποίημα με ομοιοκαταληξία, την περίοδο της γερμανικής κατοχής. Ο ήρωας μας καταθέτει την προσωπική του σχέση με την αλήθεια και το ψέμα: “όταν αγαπώ λέω πως δεν αγαπώ. Όταν δεν αγαπώ, λέω πως αγαπώ. Καταλαβαίνετε τι γίνεται ! ”. .

Ο Ζαν Κοκτώ άρχισε την καριέρα του στο θέατρο, το 1923. Τάσσεται υπέρ των νεωτεριστικών ιδεών, συνεργάζεται με Γάλλους της πρωτοπορίας κι εμφανίζεται διαδοχικά ως φουτουριστής, σουρεαλιστής, κυβιστής ή ντανταϊστής.

Διασκευή – Σκηνοθεσία – Ερμηνεία : Αναστάσιος Μπλάτζιος

30/8 Συναυλία Λήξης. Συνδιοργάνωση : Θ.Ο.Ε. – Μουσικός Σύλλογος Ερμιόνης

Μουσική Βραδιά με απαγγελίες κειμένων και μικρό σχήμα ορχήστρας, μονωδών και χορωδίας του Μουσικού Συλλόγου Ερμιόνης.

Το κλείσιμο του φετινού Φεστιβάλ έχει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. Ο Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας και ο Μουσικός Σύλλογος Ερμιόνης, παλαιοί γνώριμοι και με πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό τους από συνδιοργανώσεις θεατρικών παραστάσεων και μουσικών εκδηλώσεων, τιμούν από κοινού στο κλείσιμο αυτού του φεστιβάλ, τη Μαράϊκε Ηλιού Ντε Κόνινγκ, τη μεγάλη Κυρία του Πολισμού της περιοχής μας και ευεργέτισσα πέραν των άλλων και των δύο αυτών πολιτιστικών φορέων, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης ενός έτους από την εκδημία της.

Αγαπημένη μας κ. Μαράικε, “μακρύ ταξίδι κίνησες να πάς, να μας θυμάσαι και να μας αγαπάς…”.

Είσοδος Ελεύθερη

6/9 & 27/9 Μεταφεστιβαλικά το Σεπτέμβριο, η θεατρική παραγωγή «Ηλέκτρα» και η παρουσίαση του Τόμου της Διημερίδας «Θέατρο & Κοινωνία» θα μεταφερθούν στο Ναύπλιο στο ΦΟΥΓΑΡΟ, στις 6/9 και 27/9 αντίστοιχα, για δύο ξεχωριστές βραδιές, με την ευγενική υποστήριξη του ΔΟΠΠΑΤ Δήμου Ναυπλιέων.

Η προπώληση των εισιτηρίων για τη μουσική Βραδιά Έναρξης, τις θεατρικές παραστάσεις και την προβολή της ταινίας για το Πολίτικο-Σμυρνέικο τραγούδι θα γίνεται στα εξής τρία σημεία: MINI MARKET TΣATΣAΡOY KΡANIΔI – KATAΣTHMA OIKOSHMO ΠΟΡΤΟ ΧΕΛΙ – KAΦEKOΠTEION COFFΕΕ DROPS ΕΡΜΙΟΝΗ.

Πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων: 698 698 2224

 

Σχολιάστε...

Γράψτε το σχόλιό σας
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πρόσφατα σχόλια