Ανακοίνωση της ομάδας εκπαιδευτικών Aργολίδας για τη συλλογική δράση «Απέναντι Όχθη»
Μετά την ψήφιση του ν. 4692 το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε, αιφνιδιαστικά και εν μέσω Πανελλαδικών, στην ανακοίνωση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων Γυμνασίων – Λυκείων, που οδηγούν σε νέα απορρύθμιση της λειτουργίας των σχολείων και νέες διαθεσιμότητες συναδέλφων. Χωρίς καμία επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση και – όπως πάντα – χωρίς κανένα διάλογο, καταργεί μαθήματα και θέτει πολλούς εκπαιδευτικούς σε εργασιακή ανασφάλεια. Οι δε δικαιολογίες που επικαλείται η Υπουργός (μικρή συμμετοχή μαθητών στα καλλιτεχνικά μαθήματα) είναι και ανυπόστατες και αστείες…
• Τα νέα προγράμματα εξοβελίζουν την Οικιακή Οικονομία από τα Γυμνάσια, τις κοινωνικές επιστήμες από τα ΓΕΛ, μειώνουν πάλι τις ώρες των θετικών μαθημάτων (Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας), καταργούν τη δυνατότητα των μαθημάτων επιλογής στη Γ’ Λυκείου και δε δίνουν καν τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν ως εξεταζόμενο μάθημα την Κοινωνιολογία αντί των Λατινικών.
• Ιδιαίτερα οι κοινωνικές επιστήμες συμβάλλουν καθοριστικά στη γενική μόρφωση των μαθητών/τριών, τη γνώση των κοινωνικών θεσμών, την κοινωνική ευαισθητοποίηση και την ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό περιβάλλον. Ο δε τεχνητός διαχωρισμός των ανθρωπιστικών σπουδών από τις κοινωνικές επιστήμες είναι παντελώς αντιεπιστημονικός.
• Η κατάργηση του ήδη υποβαθμισμένου μαθήματος του Σχεδίου, που είναι μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο και προαπαιτούμενο για πλήθος πανεπιστημιακών σχολών, δεν αφήνει περιθώριο στους μαθητές/τριες που ενδιαφέρονται για τις αντίστοιχες σπουδές, να το διδαχθούν στο δημόσιο σχολείο.
• Ταυτόχρονα, το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των ΓΕΛ με τις καταργήσεις μαθημάτων αφήνει έκθετους/ες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που ουσιαστικά μένουν χωρίς αντικείμενο διδασκαλίας στα ΓΕΛ ή και συνολικά στο δημόσιο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών ειδικοτήτων (Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρολογίας) και οι Κοινωνιολόγοι (ΠΕ78) εξοστρακίζονται πλήρως από τα ΓΕΛ, ενώ μεγάλες επιπτώσεις υφίστανται και οι Οικονομολόγοι (ΠΕ80) σε ΓΕΛ και Γυμνάσια. Ειδικά οι ΠΕ78 από το σχολικό έτος 2021-22, κατά το οποίο θα καταργηθεί και η Κοινωνιολογία της Γ’ Λυκείου, ουσιαστικά εκδιώκονται συνολικά από το δημόσιο σχολείο.
Οι παρενέργειες των νέων ωρολογίων είναι πολλές και αντιφατικές. Από τη μία παρατηρείται αύξηση διδακτικών ωρών σε ειδικότητες που πλεονάζουν (ΠΕ05, ΠΕ7, ΠΕ11, ΠΕ86) και από την άλλη μείωση διδακτικών ωρών σε ειδικότητες που καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό από αναπληρωτές, μια ενέργεια που το επόμενο σχολικό έτος θα στείλει ένα σημαντικό αριθμό συναδέλφων στην ανεργία ή στην περιπλάνηση σε πολλές σχολικές μονάδες.
Χαρακτηριστικό του εκβιαστικού, διαλυτικού και πραξικοπηματικού τρόπου με τον οποίο λειτουργεί το Υπουργείο είναι και το γεγονός ότι με προφορική εντολή καλεί τα ΠΥΣΔΕ να ακυρώσουν όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές, που έγιναν βάσει των κείμενων διατάξεων, και να επανυπολογίσουν τα πάντα από την αρχή με βάση τα νέα ωρολόγια προγράμματα…
Η κυβέρνηση της ΝΔ, που το 2013 έθεσε σε διαθεσιμότητα 2500 εκπαιδευτικούς, συνεχίζει μεθοδικά να προετοιμάζει στόχους – εκπαιδευτικούς, για να μπορεί την κατάλληλη στιγμή να τους θεωρήσει πλεονάζοντες και να τους περάσει στη διαθεσιμότητα – απόλυση, όπως έκανε ο τότε Υπουργός Παιδείας.
Οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων οφείλουν να σταθούν αλληλέγγυοι στους εκπαιδευτικούς των παραπάνω κλάδων.
Ο αγώνας για το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!