“Πλατεία ονείρων”: To ντοκιμαντέρ του Γιώργου Χρ. Ζέρβα για την πλατεία Συντάγματος Ναυπλίου

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, 19-28 Μαΐου, όπου συμμετέχει και το ντοκιμαντέρ του Γιώργου Χρ. Ζέρβα “ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΝΕΙΡΩΝ” για την πλατεία Συντάγματος Ναυπλίου.

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το οποίο αναβλήθηκε τον περασμένο Μάρτιο λόγω της έκτακτης παγκόσμιας συνθήκης με τον κορονοϊό, θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά από την Τρίτη 19 Μαΐου έως την Πέμπτη 28 Μαΐου, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Ανάμεσα στις ταινίες και 77 ελληνικές πρόσφατες παραγωγές: απ’ την πολιτική, τη μουσική και την Ιστορία, το περιβάλλον, τις ανθρώπινες σχέσεις και τα ανθρώπινα δικαιώματα, αποκαλύπτουν την ίδια τη ζωή.

Οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες δωρεάν για το κοινό και κάθε ταινία θα διατίθεται για 400 θεάσεις, σε χρήστες αποκλειστικά στην Ελλάδα, καθώς το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει αναλάβει μια διεθνή πρωτοβουλία για την καθιέρωση του γεωγραφικού περιορισμού των προβολών στις online φεστιβαλικές διοργανώσεις, με σκοπό την προστασία των ταινιών και των φεστιβάλ.

 

Η “πλατεία ονείρων”

Η πλατεία Συντάγματος Ναυπλίου είναι μοναδική. Περιβάλλεται από κτήρια διαφόρων εποχών και πολιτισμών φορτισμένα με μνήμες, οθωμανικά, ενετικά, νεοκλασικά, νεότερα, κι αντέχει στις αυξανόμενες πιέσεις από ιδιωτικές χρήσεις. Από τις ωραιότερες πλατείες της Ελλάδας, αν όχι η ωραιότερη, άρχισε να γίνεται πλατεία γύρω στη Β’ Ενετοκρατία (1686-1715), άλλαξε πολλές μορφές και ονόματα και δίνει το στίγμα στη σημερινή πόλη.

Αυτό το δημιουργικό ντοκιμαντέρ είναι μια διερευνητική, στοχαστική προσέγγιση της πλατείας που βρίσκεται στην καρδιά του ιστορικού κέντρου της πόλης και αποτελεί το πλέον αντιπροσωπευτικό παράδειγμα νεοκλασικής, ορθογωνικής πλατείας στην τυπολογία των ελληνικών πλατειών. Η πλατεία, έργο της ιστορίας και της κοινωνίας, με διαρκώς μεταβαλλόμενα χαρακτηριστικά μέσα στο χρόνο, συλλογικό καθιστικό της πόλης, αποτελώντας ένα από τα κύρια συστατικά του Ευρωπαϊκού αστικού χώρου, απαιτεί την ανάδειξη της σπουδαιότητας και της ομορφιάς της, υπερασπίζοντας τη μνήμη, την αποκατάσταση και την προσεκτική ανάκτηση ενάντια στη λήθη και την αλόγιστη επέμβαση.

Η ταινία επιχειρεί ένα ταξίδι σε μύθους, ιστορίες, μνήμες, συναισθήματα, μικρά και μεγάλα γεγονότα, κτίσματα, σπάνια αρχειακά υλικά – χάρτες, φωτογραφίες, καρτ ποστάλ, ταινίες…-, αισθητικές και ανθρώπους – αρχιτέκτονες, ιστορικούς, αρχαιολόγους, ζωγράφους, σκηνοθέτες, επαγγελματίες, μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες… -, για τους οποίους η πλατεία αποτελεί τρόπο ζωής. Γενναιόδωρη σκηνή για κάθε δραστηριότητα – κοινωνική, θρησκευτική, πολιτική… -, φιλόξενη για όλους – ντόπιους, ξένους, νέους,
γέρους…-, ένα είναι το μυστικό της: να βρεις την ώρα και τη θέση που της ταιριάζεις και σου ταιριάζει.

Οι επιδιωκώμενοι στόχοι της ταινίας είναι:

• Να ελκύσει ένα σημαντικό αριθμό Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.

• Να διηγηθεί την “ιστορία” της συγκεκριμένης πλατείας και να αποδώσει τη ζωή της στο πέρασμα του χρόνου.

• Να συμμετέχει στο διάλογο περί “προστασίας και διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς”.

• Να υπερασπισθεί το δημόσιο χώρο προβάλλοντας τον πλούτο και τις ιδιαιτερότητες μιας ιστορικής πόλης, πρώην πρωτεύουσας της σύγχρονης Ελλάδας.

• Να αποτελέσει εν τέλει ένα βήμα προστασίας και ανάδειξης του χώρου της πλατείας Συντάγματος που αποτρέπει την αλλοίωση της πολιτιστικής κληρονομιάς υπογραμμίζοντας τη μοναδικότητα, τη σημασία και την αισθητική της.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

σενάριο – σκηνοθεσία – μοντάζ ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡ. ΖΕΡΒΑΣ

φωτογραφία – ήχος ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ – ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡ. ΖΕΡΒΑΣ

μιξάζ ΝΙΚΟΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

μουσική ΜΟΝΙΚΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

οργάνωση παραγωγής ΤΖΙΝΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ

τεχνικός σύμβουλος ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΥΛΟΥΔΗΣ

παραγωγή ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΑΣ FILM PRODUCTIONS

υποστήριξη ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ – Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ.

HD, 83 min Έγχρωμο-Α/Μ, 2020

trailer

 

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Η πλατεία Συντάγματος Ναυπλίου είναι ένα μοναδικό μνημείο. Μ’ αρέσει να συχνάζω στην πλατεία, από έφηβος πήγαινα. Και τώρα μόλις φτάσω στο Ναύπλιο εκεί θα πρωτοπάω. Θα τη διασχίσω, θα τρυπώσω στα δρομάκια της παλιάς πόλης που την αδειάζουν από περιπατητές και την ανατροφοδοτούν αδιάκοπα και θα επιστρέψω. Ξανά και ξανά.

Στον κινηματογράφο η πρώτη ύλη είναι ο χρόνος και στην πλατεία Συντάγματος αυτό που κυριαρχεί με την πρώτη ματιά είναι τα κτήρια με τις διαφορετικές αισθητικές τους, εκφράσεις περασμένων εποχών. Ο θρίαμβος του χρόνου δηλαδή. Γεγονός που σου δίνει μια ασυνείδητη απόλαυση. Όσο και να μην το σκέφτεσαι σε κατακλύζει η ιστορία μας, όχι μόνο του Ναυπλίου, αλλά της Ελλάδας ολόκληρης.

Οθωμανικά, ενετικά, νεοκλασικά, νεότερα ίχνη ορθώνονται, σε περικυκλώνουν και σου διηγούνται την πολυτάραχη ιστορία τους. Η πλατεία με ωραίες αναλογίες, ούτε μικρή ούτε μεγάλη, συλλογικό καθιστικό της πόλης, είναι έργο της Ιστορίας και της κοινωνίας, με διαρκώς μεταβαλλόμενα χαρακτηριστικά μέσα στο χρόνο. Αποτελεί γενναιόδωρη σκηνή για κάθε τελετουργία ή δραστηριότα – πολιτική, κοινωνική, θρησκευτική, ψυχαγωγική -, φιλόξενη για όλους και ένα μόνο είναι το μυστικό της: να βρεις την ώρα και τη θέση που της ταιριάζεις και σου ταιριάζει.

Όλο αυτό το περιβάλλον αποτελεί μέρος της πλούσιας ιστορικής μνήμης μας που οφείλουμε να γνωρίζουμε για να προχωρήσουμε μπροστά. Αποφάσισα να γυρίσω την ταινία για να υπογραμμίσω τη σημασία και την αισθητική της πλατείας Συντάγματος και να υπερασπιστώ τη μνήμη, και την προσεκτική ανάκτηση ενάντια στη λήθη και την αλόγιστη επέμβαση. Κατά βάθος επιθυμώ η ταινία να αποτελέσει έναν επιπλέον λόγο υπερηφάνειας και αυτοπεποίθησης για τους Ναυπλιείς, αλλά παράλληλα κι ένα ισχυρό βήμα προστασίας και ανάδειξης της πλατείας με σεβασμό στην πολιτιστική μας κληρονομιά.

 

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡ. ΖΕΡΒΑΣ

Γεννήθηκε στην Πρόσυµνα Αργολίδας το 1960. Από το 1977 µέχρι το 1982 σπούδασε Χηµεία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήµιο Αθηνών και σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου. Το 1983 συνέχισε στο Παρίσι παρακολουθώντας το τµήµα θεατρικών και κινηµατογραφικών σπουδών του Πανεπιστηµίου PARIS1, Sorbonne, µε διευθυντή σπουδών τον Ζακ Γκουαµάρ. Το 1986 ολοκλήρωσε τις µεταπτυχιακές σπουδές DEA µε διευθυντή τον σκηνοθέτη Ερίκ Ροµέρ. Παράλληλα τελείωσε το τµήµα δηµιουργικού βίντεο –cinema-animation-video- στην Ecole Normal Superieure des Arts Decoratifs.

Από το 1995 µέχρι σήµερα εργάζεται ως σκηνοθέτης και παραγωγός οπτικοακουστικών και ντοκιµαντέρ για τον κινηµατογράφο και την τηλεόραση. Ταινίες του έχουν βραβευτεί και παρουσιαστεί σε διάφορα φεστιβάλ και τηλεοπτικά κανάλια ανά τον κόσµο : Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χαλκίδα, Παρίσι, Μασσαλία, Στρασβούργο, Μόναχο, Νέα Υόρκη, Ρώµη, Βαρκελώνη, Κάρλοβυ Βάρυ, Κωνσταντινούπολη, Κορκ, Λονδίνο, Λουξεµβούργο…

 

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Διαβάστε ακόμη

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός – Νίκησε την Ένωση Ερμιονίδας

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός Ένα ακόμη τρόπαιο πρόσθεσε στη συλλογή του ο Παναργειακός… Λίγες ημέρες μετά το Πρωτάθλημα του 3ου ομίλου της Γ΄Εθνικής, η ομάδα...

Η δολοφονία που έγραψε ιστορία (1/5/1976, δολοφονία Αλέκου Παναγούλη) – Γράφει ο Τόλης Κοΐνης

1/5/1976 δολοφονία Αλέκου Παναγούλη Η είδηση έπεσε σαν βόμβα στα γραφεία της Τοπικής του ΠΑΣΟΚ στο Ναύπλιο (ήταν ακόμα στην οδό Θεσσαλονίκης). «Σκοτώσανε τον Παναγούλη» «Να απαντήσουμε...

Απεργιακή κινητοποίηση για την Πρωτομαγιά στο Ναύπλιο

Απεργιακή κινητοποίηση για την Πρωτομαγιά στο Ναύπλιο Απεργιακή συγκέντρωση για την Εργατική Πρωτομαγιά έκαναν το πρωί της Μ. Τετάρτης 1η Μάη στο Ναύπλιο σωματεία της...

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός – Νίκησε την Ένωση Ερμιονίδας

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός Ένα ακόμη τρόπαιο πρόσθεσε στη συλλογή του ο Παναργειακός… Λίγες ημέρες μετά το Πρωτάθλημα του 3ου ομίλου της Γ΄Εθνικής, η ομάδα...

Η δολοφονία που έγραψε ιστορία (1/5/1976, δολοφονία Αλέκου Παναγούλη) – Γράφει ο Τόλης Κοΐνης

1/5/1976 δολοφονία Αλέκου Παναγούλη Η είδηση έπεσε σαν βόμβα στα γραφεία της Τοπικής του ΠΑΣΟΚ στο Ναύπλιο (ήταν ακόμα στην οδό Θεσσαλονίκης). «Σκοτώσανε τον Παναγούλη» «Να απαντήσουμε...

Απεργιακή κινητοποίηση για την Πρωτομαγιά στο Ναύπλιο

Απεργιακή κινητοποίηση για την Πρωτομαγιά στο Ναύπλιο Απεργιακή συγκέντρωση για την Εργατική Πρωτομαγιά έκαναν το πρωί της Μ. Τετάρτης 1η Μάη στο Ναύπλιο σωματεία της...

Διάλυση της εργολαβίας για το έργο του κόμβου Μυκηνών – Τι λέει η “Νέα Πελοπόννησος”

Διάλυση της εργολαβίας για το έργο του κόμβου Μυκηνών Στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, ο περιφερειακός σύμβουλος της «Νέας Πελοποννήσου» Θεόδωρος Οικονόμου...

Διάλυση της εργολαβίας για το έργο του κόμβου Μυκηνών – Τι λέει η “Νέα Πελοπόννησος”

Διάλυση της εργολαβίας για το έργο του κόμβου Μυκηνών Στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, ο περιφερειακός σύμβουλος της «Νέας Πελοποννήσου» Θεόδωρος Οικονόμου...

Το πρόγραμμα του εορτασμού του Αγίου Πέτρου στο Άργος

Το πρόγραμμα του εορτασμού του Αγίου Πέτρου στο Άργος Ο Δήμος Άργους-Μυκηνών και οκαθεδρικός ιερός ναός Αγίου Πέτρου, σας προσκαλούν να παρευρεθείτε στον εορτασμό του...

Σοκ για τους παραγωγούς: Σχεδόν στο 1/3 της περσινής τιμής η συνδεδεμένη ενίσχυση για χυμοποίηση πορτοκαλιών

συνδεδεμένη ενίσχυση για χυμοποίηση πορτοκαλιών Πολύ μικρότερη από τα περσινή είναι η τιμή της συνδεδεμένης ενίσχυσης του ΟΠΕΚΕΠΕ για τα πορτοκάλια προς χυμοποίηση προκαλώντας αγανάκτηση...

Πρόσφατα θέματα

Πρόσφατα θέματα

2 Μαΐου: Ποιοι γιορτάζουν – Κάποια γεγονότα σαν σήμερα

2 Μαΐου: γεγονότα σαν σήμερα Εικόνες: O ελληνικός στρατός αποβιβάζεται...

Ποδοσφαιριστής του Παναργειακού έκανε στο γήπεδο πρόταση γάμου (βίντεο)

Παίκτης του Παναργειακού έκανε στο γήπεδο πρόταση γάμου Ο...

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός – Νίκησε την Ένωση Ερμιονίδας

Και Κυπελλούχος Αργολίδας ο Παναργειακός Ένα ακόμη τρόπαιο πρόσθεσε στη...

Ζητείται κυρία για φύλαξη δύο παιδιών 9 ετών στο Ναύπλιο

Ζητείται κυρία για φύλαξη δύο παιδιών 9 ετών στο...

Το Μαλαντρένι Άργους θα γιορτάσει τον “Μάη Θανάση”

Το Μαλαντρένι Άργους θα γιοτάσει τη μνήμη της ανακομιδής...

Η ΔΗΜΑΣ Α.Ε.Β.Ε. αναζητά μηχανολόγο μηχανικό

Η ΔΗΜΑΣ Α.Ε.Β.Ε., εταιρεία με ηγετική θέση στον κλάδο της...