Πέμπτη, 2 Απριλίου, 2020

Φοροτεχνικοί: Για να ενισχύσετε εργαζομένους και επιχειρήσεις, πρέπει να σεβαστείτε τους λογιστές

Γράφει ο Παναγιώτης Παντελής, Φοροτεχνικός, σε συνεργασία με τον Ηλία Χατζηγεωργίου, Φοροτεχνικός – Αντιπρόεδρος Επιτροπής Λογιστών Ε.Ε.Α. (www.e-forologia.gr)

Οι καταστάσεις που ζούμε αυτές τις ημέρες είναι κάτι παραπάνω από πρωτόγνωρες σε όλα τα επίπεδα. Το μόνο δεδομένο είναι ότι προέχει η υγεία όλων μας , κάτι που άλλωστε λέγεται ξεκάθαρα και από όλους τους αρμόδιους. Όπως ανέφερε και ο ίδιος ο Υπουργός Οικονομικών «προς το παρόν προέχει η υγεία και σε δεύτερη φάση η οικονομία να εξέλθει από αυτό με τις όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες».

Στα πλαίσια λοιπόν της προστασίας της υγείας, θα πρέπει πολλοί φορείς να πάρουν επίσημα θέση, αλλά και να λάβουν σύντομα και άμεσα δραστικές αποφάσεις.

Για αυτό τον λόγο, θεωρούμε αυτονόητο ότι θα πρέπει να αποφασιστούν άμεσα μια σειρά παρατάσεων και αναστολών για το κλάδο των φοροτεχνικών όπως αναλύονται παρακάτω :

ΜΥΦ έτους 2019. Η προθεσμία υποβολής λήγει στις 31 Μαρτίου. Είναι αστείο να συζητάμε για το αν θα πρέπει άμεσα παράταση, δεδομένου ότι δεν δημιουργεί κανένα δημοσιονομικό κόστος, ενώ από την άλλη δεν μπορούμε να καταλάβουμε την χρησιμότητα της καθυστερημένης παράτασης.

Υποβολή εντύπου ΦΠΑ μηνός Φεβρουαρίου για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία. Η προθεσμία υποβολής λήγει στις 31 Μαρτίου. Για την αποστολή του όμως θα πρέπει να έχουν συλλεχθεί τα παραστατικά, να καταχωρηθούν και να ελεγχθούν και μετά να υπολογιστεί η σχετική περιοδική δήλωση. Για όλα αυτά, αυτονόητο είναι ότι θα είναι αναπόφευκτη η ανθρώπινη επαφή ώστε να παραληφθούν τα στοιχεία προς καταχώρηση. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το μόνο που ισχύει είναι η αναστολή μόνο της πληρωμής, όχι της αποστολής και μάλιστα μόνο για τις επιχειρήσεις που πλήττονται σύμφωνα με τους ΚΑΔ που όρισε το Υπουργείο Οικονομικών. Ενδεχομένως η ίδια συζήτηση θα πρέπει να γίνει και για τον ΦΠΑ που αποστέλλεται μέχρι τις 30/4, όπου προστίθεται η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων που τηρούν απλογραφικά βιβλία και θα πρέπει να στείλουν ΦΠΑ για το πρώτο τρίμηνο. Σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τους υγειονομικούς ειδικούς η ανταλλαγή εγγράφων που δεν αποστειρώνονται αποτελεί υγειονομική βόμβα. Πως μπορεί λοιπόν η πολιτεία να αφήνει ανοιχτό ένα τόσο σοβαρό ζήτημα;

Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ενδοκοινοτικών συναλλαγών μηνός Φεβρουαρίου. Η προθεσμία υποβολής για όλες τις επιχειρήσεις λήγει στις 26/3. Για την υποβολή του εντύπου είναι απαραίτητο και σε αυτή την περίπτωση να υπάρξει ανταλλαγή εγγράφων, σύμφωνα με τα όσα αναφέραμε και στην περίπτωση του ΦΠΑ. Αυτονόητο θεωρούμε ότι και σε αυτή την περίπτωση πρέπει να δοθεί παράταση, αφού είναι αδιανόητο να συζητάμε κάτω υπό αυτές τις συνθήκες που βρισκόμαστε, για συμφωνία τιμολογίων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αλλά και συμφωνία να υπάρξει από ποιον θα ελεγχθεί;

Τέλη χαρτόσημου μηνός Ιανουαρίου. Η προθεσμία κατάθεσης είναι η 31η Μαρτίου 2020. Εδώ μιλάμε για κάτι διαφορετικό. Η ανθρώπινη επαφή συνεχίζεται κανονικά και μάλιστα σε επίπεδο Δ.Ο.Υ., αφού ως γνωστών το έντυπο αυτό δεν υποβάλλεται ηλεκτρονικά, αλλά χειρόγραφα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Μάλιστα όσοι μένουν σε νησιά θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν και καράβι για να πάνε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Όλα αυτά βέβαια αφού έχουν κλείσει και σχετικό ραντεβού όπως ορίζεται στην σχετική οδηγία των εφοριών. Πρέπει να πάρει παράταση; Ασχολίαστο…

Υποβολή εντύπου ΑΠΔ μηνός Φεβρουαρίου. Η προθεσμία υποβολής είναι η 31η Μαρτίου 2020. Και σε αυτή την περίπτωση η αναστολή θα αφορά τις πληττόμενες επιχειρήσεις και μόνο. Παράλληλα, γίνεται συζήτηση για αναστολή μόνο της πληρωμής και όχι της αποστολής του εντύπου.

ΦΜΥ και παρακρατούμενοι φόροι επαγγελματιών μηνός Φεβρουαρίου 2020. Η προθεσμία υποβολής είναι η 31η Μαρτίου 2020. Το ίδιο ακριβώς με την ΑΠΔ Φεβρουαρίου, όπου η παράταση αφορά μόνο τις πληττόμενες επιχειρήσεις ως προς την πληρωμή και όχι ως προς την αποστολή του εντύπου.

Μέσα σε όλα αυτά με τις εξαγγελίες των τριών Υπουργών στην συνέντευξη τύπου γεννήθηκε άλλη μία υποχρέωση η οποία και αυτή ως δια μαγείας πρέπει να γίνει έως τις 31 Μαρτίου επίσης. Υποχρέωση η οποία είναι απολύτως απαραίτητη για να προκύψουν οι δικαιούχοι της ενίσχυσης των 800 ευρώ που θα δοθεί για τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί αλλά και τους εργαζόμενους αυτών.

Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να γίνουν οι εξής ενέργειες:

– Μελέτη της λίστας των ΚΑΔ που ανακοινώθηκε με δελτίο τύπου με τις πληττόμενες επιχειρήσεις.

– Σύγκριση της λίστας με τις επιχειρήσεις που έχουμε σαν πελάτες. Στο μεταξύ το πιθανότερο είναι να έχουν σπάσει τα τηλέφωνα και τα email, αφού οι περισσότεροι ανακάλυψαν τώρα τι εστί ΚΑΔ.

– Συζήτηση, μέσω τηλεφώνου φυσικά, με τον επιχειρηματία που είναι στις ανοιχτές και όχι στις εκ του νόμου κλειστές επιχειρήσεις, για να αποφασίσει τι θα κάνει. Οι συζητήσεις πολλές φορές μπορεί να είναι ατέρμονες και να περιλαμβάνουν και την ανάλογη ψυχολογική υποστήριξη. Επιπλέον μπορεί να περιλαμβάνει και υπολογισμούς, τακτικές και άλλα πολλά διάφορα ερωτήματα, που πολλές φορές δυστυχώς δεν έχουν απάντηση, αφού νομολογία είναι αδύνατον να υπάρχει.

– Όταν λοιπόν καταλήξουμε τι θα γίνει, θα πρέπει να συμπληρωθούν τα στοιχεία στην Εργάνη, όπου θα πρέπει να δηλωθούν οι εργαζόμενοι που αναστέλλεται προσωρινά η σύμβαση τους και θα πρέπει να λάβουν το σχετικό επίδομα στήριξης.

– Στην συνέχεια θα πρέπει να μπαίνει ο κάθε εργαζόμενος να υποβάλλει την αίτηση του ηλεκτρονικά.

Αν όλα τα προαναφερόμενα δεν γίνουν έως τις 31 Μαρτίου; Η απάντηση δόθηκε από τον Υπουργό Εργασίας στην συνέντευξη τύπου. Δεν θα τίθεται θέμα προστίμου, αλλά οι εργαζόμενοι χάνουν το ειδικό επίδομα, ενώ αν είναι σε ανοιχτές επιχειρήσεις θα πρέπει να πληρωθούν κανονικά από τον εργοδότη, καθώς και οι ασφαλιστικές εισφορές τους. Άρα η πίεση θα είναι από δύο μεριές στην καλύτερη των περιπτώσεων.

Μέχρι σήμερα οι λογιστές, οι φοροτεχνικοί και τα λογιστικά γραφεία, με αίσθημα ευθύνης και συνεισφοράς στο κοινωνικό σύνολο, έχουν αποδείξει ότι όπως και στο παρελθόν που τα είχαν καταφέρει, θα τα καταφέρουν και τώρα.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι για να έχει τη δυνατότητα το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Εργασίας να αντεπεξέλθει στις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, θα πρέπει να έχει χρήματα στα δημόσια ταμεία και σήμερα τα χρήματα αυτά οι μόνοι που συνεισφέρουν είναι ο κλάδος των λογιστών – φοροτεχνικών και των λογιστικών γραφείων. Ένας κλάδος που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, σε συνεχή επαφή με τους πελάτες τους και τους εργαζομένους αυτών των επιχειρήσεων και με κίνδυνο να προσβληθούν και οι ίδιοι από τον ιό.

Κανένας μέχρι σήμερα δεν έχει εξηγήσει πως θα γίνεται η απολύμανση των τιμολογίων που παραλαμβάνουμε από τους πελάτες μας.

Από τις εξαγγελίες των Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας που ανακοινώθηκαν πριν από λίγο, ήταν μεγάλη η έκπληξή μας πως ο κλάδος αυτός δεν συμπεριλαμβάνεται στις πληττόμενες επιχειρήσεις. Δηλαδή το Υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι ο ΚΑΔ 96091912 είναι στις πληττόμενες επιχειρήσεις και οι λογιστές όχι. Χωρίς να θέλω να θίξω κάτι για τις υπηρεσίες ιερόδουλων, το κράτος θα πρέπει ξεκάθαρα να σέβεται αυτούς που του μαζεύουν τα λεφτά.

Σχολιάστε...

Γράψτε το σχόλιό σας
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πρόσφατα σχόλια

error: Περιεχόμενο που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα.