του Κωστή Χριστοδούλου στο www.news247.gr
Μία από τις πλέον δυναμικές αγορές στην εστίαση τα τελευταία χρόνια, αυτή των τσιπουράδικων και ουζερί, δέχεται δύο σημαντικές πιέσεις τους τελευταίους μήνες.
Τα τσιπουράδικα ήταν μία από τις αγορές στον χώρο της εστίασης που γνώρισαν ιδιαίτερη άνθηση στα χρόνια της κρίσης καθώς είχε αποδειχθεί ένας από τους πλέον οικονομικούς τρόπους εξόδου για τους καταναλωτές. Αντίστοιχα για τους επιχειρηματίες ήταν μία φθηνή και σχετικά εύκολη επένδυση χωρίς “πολλή χαρτούρα” αλλά και δυνατότητα να κρύψεις “έσοδα” για όσους επιθυμούσαν να κινηθούν σε αυτή την λογική. Πρωταγωνιστής σε αυτή την κατάσταση ήταν το χύμα τσίπουρο το οποίο τους τελευταίες μήνες έχει μπει στο στόχαστρο των ελεγκτικών αρχών καθώς πλέον απαγορεύεται η εμπορία του.
Απαγόρευση καπνίσματος και τυποποιημένο τσίπουρο
Το παραπάνω σε συνδυασμό με την απαγόρευση του καπνίσματος έχουν φέρει τα τσιπουράδικα σε δύσκολη θέση. Η αναγκαστική στροφή στο τυποποιημένο τσίπουρο το οποίο, λόγω και της υψηλής φορολόγησης του, είναι αρκετά πιο ακριβό από το χύμα έχει μειώσει τόσο την πελατεία αλλά και περιορίσει δραστικά το περιθώριο κέρδους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα τσιπουράδικα, τα ουζερί και τις ταβέρνες τα 250ml χύμα τσίπουρου προσφέρονταν σε μία τιμή των 5-6 ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος να καταλήγει στην τσέπη του μαγαζάτορα όταν τα περισσότερα επώνυμα τσίπουρα των 200 (μόλις) ml ξεκινούσαν στην καλύτερη περίπτωση από τα 6 ευρώ. Από τα 6 αυτά ευρώ κάτι παραπάνω από 3 ευρώ αφορούσε φόρους και τα υπόλοιπα 2 και κάτι ευρώ θα έπρεπε να μοιραστεί στο όλο κύκλωμα διακίνησης (εμφιαλωτής, χονδρέμπορος, κάβα και χώρος εστίασης).
Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο www.news247.gr