Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Στη ζούγκλα της λαϊκής αγοράς Άργους (γράφει ο Δημήτρης Πειρούνης)

 

του Δημήτρη Πειρούνη,
δικηγόρου,
υποψήφιου Δημοτικού συμβούλου Άργους – Μυκηνών
με το συνδυασμό «Δυνατή πόλη ξανά» του Τάσσου Χειβιδόπουλου

 

Εν περιλήψει:
Ποιο πραγματικά είναι το πρόβλημα της λαϊκής αγοράς Άργους;
Έχει ονοματεπώνυμο;
Συμπεριφορές πεζοδρομίου.
Αυθαίρετη χωροθέτηση των πωλητών.
Ευνοημένοι αυθαιρετούντες (που βρίσκονται και στο απυρόβλητο ελέγχων).
Διαμαρτυρίες για τους επόπτες λειτουργίας της.
Ελάττωση της επισκεψιμότητας λαϊκής και κυκλοφοριακό.
Συμπεράσματα / προτάσεις

 

Αναλυτικότερα:

 

Είναι απαράδεκτο να έχουμε συμπεριφορές πεζοδρομίου από θεσμικά όργανα της δημοτικής αρχής τόσο απέναντι σε δημότες όσο και δημοσίως και μάλιστα στην λαϊκή αγορά η οποία είναι γεμάτη με επισκέπτες της πόλεως μας.

 

Στις 15 Μαΐου, ημέρα Τετάρτη, ο δημοτικός σύμβουλος και αντιδήμαρχος Παναγιώτης Δούρος απεκάλεσε δημοσίως, την ώρα της λειτουργίας της λαϊκής αγοράς, “πατσαβούρα” και άλλα κοσμητικά επίθετα, την παραγωγό και πωλήτρια της λαϊκής αγοράς Ι. Π. η οποία του διαμαρτυρόταν για τον αδιαφανή τρόπο που έχουν δοθεί οι θέσεις στην λαϊκή αγορά.

 

Ο απίθανος τρόπος που της συμπεριφέρθηκε έκανε αυθημερόν τον γύρο του Άργους και αποτελεί ένα ακόμα δείγμα του τρόπου λειτουργίας της παρούσας δημοτικής αρχής και της συμπεριφοράς της απέναντι τους δημότες της.

 

Το πρόβλημα της λαϊκής αγοράς Άργους δεν φαίνεται να έχει μόνο ονοματεπώνυμο αλλά και βαθιές ρίζες. Ξεκινά από το αίσχος της αδιαφανούς και παράτυπης χωροθέτησης των πωλητών παραγωγών και εμπόρων από την δημοτική αρχή Καμπόσου. Το από 23/4/2018 πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη (ΣτΠ) υπήρξε καταπέλτης κατά του Δήμου όσον αφορά τη διαδικασία κατανομής των θέσεων τον Οκτώβριο του 2016 (με την υπ’ αριθμόν 335/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Άργους – Μυκηνών).

 

 

Οι ευνοημένοι της χωροθέτησης φαίνεται μάλιστα ότι είναι και κατ` επανάληψη αυθαιρετούντες, ενώ φαίνεται ότι βρίσκονται διαχρονικά και στο απυρόβλητο ελέγχων. Δηλαδή όσοι ευνοήθηκαν στην χωροθέτηση φαίνεται ότι είναι και εντελώς ανέλεγκτοι στην λειτουργία τους.

 

Για παράδειγμα:

 

Στην κυρία Φ.Π του Ν. (απ’ ότι μου καταγγέλλεται ανιψιά μάλιστα του ανωτέρω πρωταγωνιστή του επεισοδίου κ. Δούρου, βεβαίως αν κάνω λάθος τον παρακαλώ να με διορθώσει), έχει αποδοθεί στην λαϊκή αγορά η θέση Α1-4, οι οποία έχει κανονικά διαστάσεις 3 επί 2 μέτρα.

 

Όπως φαίνεται ωστόσο από τις σχετικές φωτογραφίες στο τέλος του άρθρου (δηλαδή στις 24 Μαρτίου και στις 11 Μαϊου, βλ. σχετικές φωτογραφίες και χάρτη χωροθέτησης) αυτή η κυρία συστηματικά καταλαμβάνει παραπάνω από διπλάσιο χώρο από τον χώρο που δικαιούται, ενώ έχει πλήθος είδη από προϊόντα τα οποία δεν γνωρίζω αν πρέπει να τα πωλεί.

 

Η γνώμη μου είναι ότι ασκεί, με το πλήθος των ειδών που έχει και το μέγεθος του πάγκου της, αθέμιτο ανταγωνισμό στους υπόλοιπους πωλητές, που ούτε την “καλή” θέση της έχουν εξασφαλίσει, ούτε την δυνατότητα να “απλώνονται” και να διαθέτουν πλήθος ειδών ανεξέλεγκτοι, ώστε να εξασφαλίζουν κάποιο αξιοπρεπές μερίδιο από τον τζίρο των επισκεπτών την λαϊκής.

 

Άλλωστε είναι κοινά αποδεκτό ότι οι επισκέπτες της λαϊκής πλησιάζουν τους πάγκους με την μεγαλύτερη ποικιλία ειδών, την καλύτερη θέση-τοποθεσία-πρόσβαση στους διαδρόμους και το μεγαλύτερο μέγεθος.

 

Θέτω λοιπόν υπόψιν του κ. Δούρου τα ανωτέρω και θα ήθελα να μου απαντήσει -πολιτισμένα- εάν κάνω λάθος, που κάνω λάθος, γιατί η εικόνα μιας συγγενούς του, αλλά και η δική του “αγενής” συμπεριφορά (συμπεριφορά ενός εκλεγμένου συμπολίτη μας) μέσα στο χώρο της λαϊκής, με προβληματίζουν αρκετά, και εμένα και πολλούς συνδημότες μου.

 

Υπάρχουν επίσης διαμαρτυρίες για επόπτες που είτε κάνουν ελέγχους, παρατηρήσεις και συστάσεις επιλεκτικά, είτε ταυτόχρονα κάνουν συστηματικά τα στραβά μάτια σε παρανομούντες που είναι υπό “ειδικό καθεστώς”.

 

Συμπεράσματα

 

Στην λαϊκή αγορά Άργους έχουμε το φαινόμενο μιας ιδιότυπης ομηρίας. Οι περισσότεροι των πωλητών, ακολουθώντας το παράδειγμα συγκεκριμένων προσώπων που δεν ελέγχονται, παρανομούν με τη σειρά τους και αυτοί για να επιβιώσουν, προσθέτοντας προϊόντα ή “απλώνοντας” το μέγεθος του πάγκου τους, όπως άλλωστε κάνουν και οι άλλοι, για να διεκδικήσουν- εξασφαλίσουν περισσότερη πελατεία.
“Απλώνονται” επομένως εκτός των θέσεων που τους έχουν ορισθεί και προσθέτουν και αυτοί προϊόντα όπως κάνουν και κάποιοι άλλοι.

 

Όμως παρανομώντας δημιουργούνται εξαρτήσεις, διότι πάντα φοβούνται τον ενδεχόμενο έλεγχο. Έτσι παράγεται εκφοβισμός των πωλητών αλλά και είσπραξη πολιτικών διοδίων όταν δεν ελέγχονται.

 

Από την άλλη πλευρά όσοι αρνούνται και αντιδρούν στην παράτυπη λειτουργία της λαϊκής, όταν διαμαρτύρονται, στοχοποιούνται.

 

Όλα αυτά πρέπει να επισημανθεί ότι δρουν σωρευτικά με την ελάττωση της επισκεψιμότητας της λαϊκής αγοράς τα τελευταία χρόνια, διότι μετά την ανάπλαση του κέντρου του Άργους, όποτε και εξαιτίας της οδού Δαναού που έκλεισε, δημιουργήθηκε έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα και αδυναμία πρόσβασης στην λαϊκή ιδιαίτερα από το νότιο τμήμα την πόλης, η λαϊκή έχει χάσει μεγάλο μέρος των επισκεπτών της.

 

Αποτέλεσμα ήταν η μεταφορά μέρους της οικονομικής δραστηριότητας της λαϊκής στην αντίστοιχη λαϊκή του Ναυπλίου. Εκεί τα περίχωρα του Άργους, τα χωριά του, κάνουν πλέον συστηματικά τα ψώνια τους και δεν προτιμούν τη λαϊκή της πόλης Άργους, όπως την προτιμούσαν για δεκάδες χρόνια.

 

Προτάσεις

 

Πάνω από όλα απαιτείται δικαιοσύνη στην λειτουργία της και εξάλειψη των περιστατικών και συμπεριφορών πεζοδρομίου μέσα στη λαϊκή, που είναι μια βιτρίνα της πόλης.

 

Πρέπει να αποκατασταθεί το κυκλοφοριακό με το άνοιγμα της Δαναού, πράγμα που θα ωφελήσει και τη λαϊκή αλλά και την οδό Κορίνθου.

 

Απαιτείται εκσυγχρονισμός της λαϊκής και της λειτουργίας της (δημιουργία ιστοσελίδας για οργάνωση και διαφήμιση της, ψηφιακός εκσυγχρονισμός για τους πωλητές της και την τήρηση της χωροθέτησης, εκσυγχρονισμός στην εικόνα της με νέα κιόσκια και ομοιόμορφη στέγαση).

 

Η λαϊκή αγορά θα πρέπει να λειτουργεί και το απόγευμα της Παρασκευής.

 

Απαιτείται δημιουργία πάρκινγκ για τη λαϊκή.

 

Προτείνω μεταφορά του Δημαρχείου στην Νεοκλασική αγορά για πάρα πολλούς λόγους που δεν είναι του παρόντος να αναφέρω.

 

Πρέπει να προχωρήσει η συζήτηση για το πώς θα έχουμε μία ξεχωριστή εμπειρία χρήστη για τον επισκέπτη αγοραστή της λαϊκής και το πώς θα εξασφαλίσουμε ποιότητα ζωής για τους πωλητές, παραγωγούς και εμπόρους, ώστε να αποτελέσει η λαϊκή αγορά μοχλό ανάπτυξης για το σύνολο της πόλης.

 

Αυτό πχ μπορεί να γίνει με πολιτιστικά δρώμενα που θα απευθύνονται στους επισκέπτες, και θα εμπλουτίζουν την εμπειρία του επισκέπτη της λαϊκής αγοράς, δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα όχι μόνο εμπορίου αλλά και πολιτισμού. Διαφοροποιώντας με αυτό τον τρόπο τη λαϊκή Άργους και προσελκύοντας κόσμο θα αυξήσουμε την επισκεψιμότητα της.

 

Τέλος πρέπει να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία για τη χωροθέτηση των πωλητών παραγωγών και εμπόρων και να διορθωθεί το αίσχος που περιγράφεται στο σχετικό πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη.

 

Υστερόγραφο: Η εκ νέου χωροθέτηση της λαϊκής τον Οκτώβριο του 2016 και η κατανομή των θέσεων των δικαιούχων υπήρξε αντικείμενο εντονότατης διαμάχης ανάμεσα στην Δημοτική Αρχή Καμπόσου και στην αντιπολίτευση με επικεφαλής τον κ. Δημ. Νικητόπουλο, μάλιστα το αποτέλεσμα ήταν να υποβάλει η δημοτική αρχή Καμπόσου μήνυση εναντίον του κ. Νικητόπουλου για διασπορά ψευδών ειδήσεων.

 

Εκ των υστέρων δικαιώνεται ο Δημ. Νικητόπουλος, τουλάχιστον όσον αφορά τις αιτιάσεις του για την ανεπάρκεια και τη γενικότερη έλλειψη διαφάνειας από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής Καμπόσου, η οποία είναι η χειρότερη που έχει ποτέ εκλεγεί στο Άργος στα θέματα αυτά και είχε μάλιστα το θράσος είτε να απαιτεί “χειροκροτήματα” για τις επιλογές της είτε να σέρνει στα δικαστήρια την αντιπολίτευση.

Μετά τιμής
Δημήτρης Πειρούνης

 

 

 

 

 

Στη ζούγκλα της λαϊκής αγοράς Άργους (γράφει ο Δημήτρης Πειρούνης)
1.6 (32.63%) 19 vote[s]
     
ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

error: Περιεχόμενο που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα.