ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑΝΝΗ ΓΚΙΟΛΑ
Από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων εκδόθηκε την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου δελτίο τύπου το οποίο αναφέρει τα εξής:
«Με τον κανονισμό (ΕΕ) 2318/1235 της Ευρωπαικής Ένωσης καταχωρήθηκε το προϊόν με την προστατευόμενη πλέον ονομασία «Αγκινάρα Ιρίων» στο Ευρωπαικό Μητρώο ΠΟΠ/ΠΓΕ (DOOR) ως Προστατευόμενη Ευρωπαϊκή Ένδειξη (ΠΓΕ).
Αποτελεί κατά σειράν το 107ο καταχωρισμένο Ελληνικό προϊόν στο Ευρωπαϊκό Μητρώο των ΠΟΠ/ΠΓΕ (DOOR). Οι καταχωρισμένες προδιαγραφές (φάκελος) μπορούν να αναζητηθούν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Δείτε εδώ)
Οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος επιθυμεί να κάνει χρήση της συγκεκριμένης ονομασίας θα πρέπει να έχει εναχθεί στο Σύστημα ελέγχου και πιστοποίησης του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, με την διαδικασία που προβλέπεται στην ΚΥΑ 261611/07-03-2007 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
Η συντονισμένη προσπάθεια των Υπηρεσιών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αποδίδει καρπούς και πολλαπλά οφέλη πρώτα και κύρια για τους παραγωγούς αλλά και για την φήμη των προϊόντων της Ελληνικής γης.
Τα τρόφιμα αυτά μπορούν να αναδειχτούν με δράσεις που θα προκύψουν από την αναγνώρισή τους ως ΠΟΠ/ΠΓΕ, στρέφοντας το καταναλωτικό κοινό από το δυτικό τρόπο διατροφής, στο μεσογειακό πρότυπο».
Είναι πολύ σημαντικό να γίνει σύνδεση του τουρισμού και της γεωργίας , να αναδείξουμε τα ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά και τα ντόπια αγροδιατροφικά προϊόντα.
Οι Αγκινάρες Ιρίων πρέπει να βρίσκονται στα μενού και τις καταψύξεις,των εστιατορίων όλης της τουριστικής Αργολίδας.Το ζητούμενο είναι να επιτευχθεί μια άρρηκτη σύνδεση της Αγκινάρας Ιρίων με τα Ίρια.
Να ταυτοποιηθεί η ποιοτική διαφοροποίηση ενός προϊόντος με τα πολιτισμικά και γεωφυσικά χαρακτηριστικά της περιοχής που το παράγει. Έτσι, τα προϊόντα των Ιρίων γίνονται μοναδικά, αποκτούν ταυτότητα. Ο καταναλωτής αρνείται να τα υποκαταστήσει με άλλα, ομοειδή προϊόντα. Η σχέση του καταναλωτή με το προϊόν, τις υπηρεσίες, τον τόπο προέλευσης αποκτά προσωπικό χαρακτήρα, το προϊόν αποκτά δικούς του “οπαδούς” και η αύξηση στο μερίδιο της αγοράς κατοχυρώνεται.