Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Μια νέα προσπάθεια ανάπτυξης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ένας νέος ρόλος για τα ΕΠΑΛ

 

Οι βιομηχανικές χώρες της Δύσης στήριξαν σε μεγάλο βαθμό την οικονομική τους ανάπτυξη, στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών τους συστημάτων και ιδιαίτερα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Η επαγγελματική εκπαίδευση είναι, στις χώρες αυτές, απαιτητική ως προς τους στόχους της και οργανωμένη με σύγχρονες ποιοτικά υποδομές. Στη χώρα μας, παρά τις αυξημένες ανάγκες για μια τεχνική εκπαίδευση-στήριγμα της οικονομικής ανάπτυξης, δόθηκε πάντα ιδιαίτερη βαρύτητα στην λεγόμενη γενική εκπαίδευση περιθωριοποιώντας ουσιαστικά τις δυνατότητες και τη σημασία ανάπτυξης της πρώτης.

 

Η περιθωριοποίηση αυτή εκφράζεται με διάφορους τρόπους: υποβάθμιση του πλαισίου σπουδών, αναντιστοιχία επαγγελματικών-οικονομικών αναγκών και προγραμμάτων σπουδών, ελαχιστοποίηση έως ανυπαρξία βασικών ερευνητικών εργαλείων για τον προσανατολισμό της τεχνικής εκπαίδευσης στα σύγχρονα δεδομένα και τις τάσεις, υποβάθμιση του ρόλου και της σημασία της σε αξιακό επίπεδο… η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση δέχεται όσους μαθητές «δεν παίρνουν τα γράμματα»!
Δεδομένων των έντονων πιέσεων που θα δεχτεί η χώρα μας τα επόμενα χρόνια, όπως δείχνουν όλες οι μελέτες, σχετικά με τη δομή της εργασίας που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, θα χρειαστεί το ίδιο ταχύτατη αλλαγή σε νοοτροπίες και στάσεις σχετικά με την εκπαίδευση και ιδιαίτερα την επαγγελματική. Μια τέτοια αλλαγή απαιτεί μεγαλύτερη και ποιοτικά διαφορετική εμπλοκή των εκπαιδευτικών στον προσανατολισμό των μαθητών, με τρόπους ώστε να απαλειφθούν όλοι εκείνοι οι παράγοντες που οδηγούν στην αδιαφορία, στο χαμηλό επίπεδο εκμάθησης και στις προβληματικές συμπεριφορές μέσα και έξω από το σχολείο.

 

 

Με τα δυο βασικά εργαλεία της ΜΝΑΕ (Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ) και της «Μαθητείας», η νέα προσπάθεια για την αναβάθμιση και ισχυροποίηση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο της Επαγγελματικής εκπαίδευσης και Κατάρτισης και να οδηγήσει σε ένα νέο σύγχρονο αναπτυξιακό ρυθμό αυτό το σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης. Οι νέες τάσεις διεθνώς αλλά και οι προεργασίες για την εναρμόνιση της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας με τα νέα δεδομένα, παρουσιάζονται σε ημερίδες που διοργανώνονται σε ολόκληρη τη χώρα από το Υπ. Παιδείας. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) Πελοποννήσου (Διευθυντής κ. Π.Πετρόπουλος), έχοντας ήδη στο ενεργητικό της μια πλούσια εμπειρία διοργάνωσης ενημερωτικών συναντήσεων και δράσεων, διοργανώνει στην Τρίπολη ημερίδα σχετική με τα θέματα αυτά και την παρουσίαση του «Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την ΕΕΚ» φιλοδοξώντας να συμβάλει, με την ημερίδα αυτή, στην προσπάθεια ενημέρωσης, διαλόγου και ευαισθητοποίησης όχι μόνο της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας. Η ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης είναι ζήτημα όλων των πολιτών και αποτελεί σημαντικό κομμάτι του προοιμίου για την κοινωνική ανάπτυξη και ευημερία.

 

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του 4ου Γενικού Λυκείου Τρίπολης (Ακαδημίας 12, ΤΚ 22100 Τρίπολη), την Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018 (10:30-14:00).

 

To πρόγραμμα της ημερίδας

 

   
ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.