Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Μουσική: μια σημαντική εξωσχολική δραστηριότητα (γράφει ο Β. Καλαγκιάς)

Γράφει ο Βασίλης Καλαγκιάς

Μουσικολόγος – καθηγητής μουσικής

FB: Βασίλης Καλαγκιάς

 

Από τα μέσα του Νοέμβρη κάθε σχολικής χρονιάς, το πρόγραμμα των παιδιών – άρα και των γονιών – έχει προς το παρόν διαμορφωθεί. Σχολείο, φαγητό, διάβασμα και δραστηριότητες.

 

Οι εξωσχολικές δραστηριότητες αποτελούν ένα σημαντικό θέμα για τους γονείς. Είναι αποδεκτό από όλους το γεγονός ότι το να βγει το παιδί από το σπίτι, να έρθει σε επαφή με άλλα παιδιά και ταυτόχρονα να αποκτήσει μία δεξιότητα, είναι απείρως προτιμότερο από το να μείνει «κολλημένο» σε μία οθόνη για ώρες.

 

Μία από τις επιλογές των γονιών για να παρέχουν επιπλέον γνώση και δεξιότητες στα παιδιά τους είναι δυστυχώς η μουσική. Και λέω δυστυχώς γιατί η εκμάθηση δεξιοτήτων που έχουν να κάνουν με τη μουσική, θα έπρεπε να παίζει βασικό ρόλο στην διαμόρφωση της προσωπικότητας τους και όχι να αποτελεί μια δευτερεύουσα επιλογή. Οι λόγοι για τους οποίους, η ενασχόληση των παιδιών με τη μουσική είναι απαραίτητη, είναι πολλοί και σημαντικοί:

 

Σε κάθε ηλικία το μάθημα της μουσικής μπορεί να περιλαμβάνει διάφορες δραστηριότητες: μουσικοκινητικά παιχνίδια, ακρόαση ή εκτέλεση τραγουδιών, κατανόηση μουσικών κανόνων. Οι διεργασίες αυτές απαιτούν εφαρμογή πνευματικών λειτουργιών όπως η νοημοσύνη και η ευφυΐα. Σύγχρονες και τεκμηριωμένες μελέτες αποδεικνύουν, ότι παιδιά που μαθαίνουν μουσική έχουν καλύτερη δυνατότητα συγκέντρωσης, μαθαίνουν να πειθαρχούν και οξύνεται η αντίληψή τους.

 

Η εκμάθηση της μουσικής μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην δόμηση του συναισθηματικού μας κόσμου, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα. Τα παιδιά, παίζοντας και ακούγοντας μουσική, αποκτούν χαρούμενες και δημιουργικές εμπειρίες. Είναι ένα πεδίο στο οποίο χρησιμοποιώντας την φαντασία τους, διαμορφώνουν τον ψυχισμό τους και γίνονται πιο ολοκληρωμένοι άνθρωποι.

 

Με τη μουσική μαθαίνουμε μια παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας μοναδική και μη λεκτική. Η γλώσσα των ήχων μας επιτρέπει να εξωτερικεύουμε τις συναισθηματικές μας ανάγκες και να επικοινωνούμε, κάτι που αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα, στη δύσκολη περίοδο της εφηβείας.

 

Οι καταστάσεις και τα πρόσωπα με τα οποία το παιδί έρχεται σε επαφή στο σχολείο, στο σπίτι, και στον ελεύθερό του χρόνο, παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του. Όπου μας δίνεται η δυνατότητα ας κάνουμε την καλύτερη δυνατή επιλογή.

 

 

 

 

 

   
ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.