Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

H επιχειρηματική δράση μέσα στα σχολεία (γράφει ο Νίκος Διαλιάτσης)

 

του Νίκου Διαλιάτση,
εκπαιδευτικού,
μέλος της ΚΟΒ Άργους – Aργολίδας του ΚΚΕ

Το σχολείο της αγοράς, των πολυεθνικών, το σχολείο των χορηγών είναι εδώ με τις ευλογίες των βουλευτών του νομού, της Περιφέρειας, του Δήμου Ναυπλίου και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Δρεπάνου.

 

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο διευρύνεται ο κατάλογος των σχολείων που για την κάλυψη ζωτικών λειτουργικών αναγκών τους απευθύνονται στη «φιλανθρωπία» διαφόρων ιδρυμάτων και επιχειρήσεων. Αυτό είναι το «σχολείο της αγοράς», το σχολείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των επιχειρηματικών ομίλων. Το σχολείο που κινείται στις κατευθύνσεις του ΣΕΒ ο οποίος «12 προτάσεις πολιτικής για το Ελληνικό σχολείο» αξιώνει: «ενίσχυση της αυτονομίας των διοικήσεων των σχολείων στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού προγράμματος και τη διαχείριση του προϋπολογισμού του σχολείου.  Ειδικά στην Ελληνική πραγματικότητα, να έχει προηγηθεί η κατάλληλη εκπαίδευση των διοικήσεων για καλές πρακτικές που χρησιμοποιούνται σε Ελληνικά και ξένα σχολεία». Ως συνέχεια του παραπάνω σημείου έρχεται και η προτροπή για «αύξηση της εμπλοκής των τοπικών αρχών, ιδανικά με ανάληψη ευθύνης και μέρους της ευθύνης χρηματοδότησης και την αντίστοιχη ευθύνη εποπτείας».

 

Οι επιχειρηματικοί όμιλοι λοιπόν, εμφανιζόμενοι με το μανδύα του “ευεργέτη χορηγού “, βρίσκουν το έδαφος για να “εισβάλουν” στα σχολεία υλοποιώντας την πολιτική της ΕΕ, των αστικών κυβερνήσεων και των τοπικών διοικήσεων για σύνδεση των σχολείων με τις επιχειρήσεις, όχι μόνο για τη διαφήμισή τους, αλλά και για τη διαμόρφωση του λεγόμενου “σχολείου της αγοράς “, με προγράμματα σπουδών που θα εξυπηρετούν τα κέρδη τους. Ενός σχολείου που δε θα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά αντίθετα θα στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από την τσέπη των γονιών και από τους διάφορους «φιλάνθρωπους» χορηγούς, οι οποίοι θα απολαμβάνουν προνομιακή διαφήμιση στους χώρους των σχολείων. Ταυτόχρονα, σε ένα τέτοιο σχολείο μπορούν να «ανθίσουν» οι ελαστικές σχέσεις εργασίας και κυρίως να παρέμβουν πιο αποτελεσματικά οι εταιρείες οι οποίες θα εκμεταλλευτούν και τη συγκεντρωμένη μαθητική μάζα που – κακά τα ψέματα – αποτελεί πολύ καλή πελατεία.

 

Είναι απαράδεκτο κάθε σχολείο να αναζητά “προστάτη – χορηγό “, τη στιγμή που οι γονείς έχουν πληρώσει για το δικαίωμα των παιδιών τους στη μόρφωση. Τα χρήματα που δήθεν θα δαπανήσει η κάθε εταιρεία, τα έχει πάρει πίσω 100 φορές μέσα από προγράμματα της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα (δικά μας λεφτά, από τη φορολόγηση των εργαζομένων), τα έχει πάρει πίσω επίσης είτε ως επιχορηγήσεις, είτε από τις “νόμιμες φοροαπαλλαγές” που απλόχερα όλες οι κυβερνήσεις τούς παρέχουν. Είναι πρόκληση οι επιχειρηματικοί όμιλοι, που βγάζουν αμύθητα κέρδη από την εκμετάλλευση των εργαζόμενων – γονιών, ενώ απολαμβάνουν και πλήθος νόμιμων φοροαπαλλαγών, αλλά και παχυλών χρηματοδοτήσεων από κονδύλια της ΕΕ που προέρχονται από τη φορολογία των λαϊκών στρωμάτων, να εμφανίζονται ως δήθεν προστάτες των παιδιών τους.

 

Οι δράσεις αυτές που εισάγουν στο σχολείο τις αξίες της αγοράς έχουν στόχο τις συνειδήσεις των νέων, ανεξάρτητα από το ποιος τις υλοποιεί. Την ίδια στιγμή, εισάγεται στο σχολείο με επίσημο τρόπο ό,τι πιο ανταγωνιστικό, οι νόμοι της αγοράς και ο κόσμος των επιχειρήσεων, όπου ο ανελέητος ανταγωνισμός και η επικράτηση με κάθε μέσον είναι το κυρίαρχο στοιχείο. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αφιερώνουν χρόνο και δουλειά για να φτιάξουν επιχειρήσεις και να μάθουν π.χ. για τα «επιχειρηματικά ρίσκα», για να συμπονέσουν τους αυριανούς εργοδότες τους, να γίνουν “ευέλικτοι”, “συμπονετικοί” , να βάζουν πλάτη στην αύξηση των κερδών της επιχείρησης , να μην αγωνίζονται , να μη διεκδικούν , αφού η επιχείρηση “συμπονά”, “βοηθά” , “συντρέχει” στη λειτουργία των σχολείων ή με χορηγίες ψίχουλα σε σε διάφορους τομείς της ζωής τους.

 

Οι περίφημες «χορηγίες» τους είναι σταγόνα στον ωκεανό, μπροστά στα τεράστια υπερκέρδη τους.

 

Η «χρηματοδότηση» των σχολείων από τους χορηγούς συμφέρει τις κυβερνήσεις, γιατί αποσύρονται από τις ευθύνες τους για δημόσια και δωρεάν παιδεία και ταυτόχρονα καλύπτονται όπως – όπως τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα των σχολείων. Ενώ έχει αξία να υπενθυμίσουμε ότι η κάλυψη των οικονομικών αναγκών της σχολικής μονάδας αποτελεί δείκτη αξιολόγησης του σχολείου και των εκπαιδευτικών.

 

Είναι καθήκον των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών μαζί με όλο το λαό είναι να αντισταθούν και να υψώσουν αγωνιστικό τείχος απέναντι στην προσπάθεια παραπέρα εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και παράλληλανα διεκδικήσουμε αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία σε ένα ενιαία και δωδεκάχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά, με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και χωρίς καμιά επιχειρηματική δράση στην εκπαίδευση.

 

Τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών δε χρειάζονται ελεημοσύνη. Χρειάζονται ολόπλευρη μόρφωση και γονείς με μόνιμη και σταθερή εργασία. Χρειάζονται ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους.

 

Υπάρχει ανάγκη για ένα σχολείο που δε θα διαχωρίζει τους μαθητές, αλλά θα τους μορφώνει ολόπλευρα χωρίς διακρίσεις, από ένα σχολείο που θα θέτει τις βάσεις για τη διαμόρφωση ανθρώπων με ολόπλευρη και υψηλού επιπέδου μόρφωση, με πολύπλευρη και δημιουργική προσωπικότητα.Οι μαθητές έχουν ανάγκη από ένα σχολείο που προωθεί την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την αφομοίωση της γνώσης για να μπορούν όλα αυτά να τα αξιοποιήσουν στη ζωή τους, όποιο επάγγελμα και αν ακολουθήσουν. Εχουν ανάγκη ένα σχολείο που να διαπαιδαγωγεί στην πράξη με την αλληλεγγύη, τη συλλογικότητα, τη συνεργασία.

 

Νίκος Διαλιάτσης, εκπαιδευτικός
Μέλος της ΚΟΒ Άργους – Aργολίδας του ΚΚΕ

 

 

 

   
13 Σχόλια
  • gosaman.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 3 Ιουλίου 2018

    αυτο με τους αριστερους…. οτι δεν ειναι ασπρο ειναι μαυρο και οτι δεν ειναι μαυρο ειναι υποχρεωτικα ασπρο…..με ξεπερναει…..φτανει πια …..σας εχει κανει εμετο η κοινωνια πολλακις ….κ με τη σταση σας στο μακεδονικο το 40 κ με τον εμφυλιο κ με τη διαλυση του πρωην κομμουνιστικου ανατολικου μπλοκ που σημερα ειναι το πιο φανατικο καπιταλιστικο κοινο της Ευρωπης…..κ σαν δεκανικια της δεξια ……και το αποκορυφωμα ΟΛΩΝ …..η κωλοτουμπα του Alexis σε γερμανικο περιοδικο….:”αν ηξερα τις συνεπειες του δημοψηφισματος θα χα αλλη αποψη……” πιο αθλιος νεοκοπος αρριβιστας τυχοδιωκτης εξουσιολαγνος γερμανοσαλιαρης νεοταξιτης νεοφιλελες ακρατος μερκελιστης δεν εχει……. το τερματισε!!!!!!!!!!!!!! BASTA ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ με τις αρωστημενες ιδεοληψιες-ψεματα-υπερφιαλη φαυλοτητα της αριστερας !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ειστε σκυμενοι με τη σφουγγαριστρα φτυνει η μερκελ κ σκουπιζετε….τοσο απλα……αχνιζετε το γοβακι της κ το γυαλιζετε…….ριχνετε σταλα σταλα τον δρωτα κ τα κοπια δεκαετιων του ελληνικου λαου στο ποτηρι της μερκελ για να σας το φτυσει στη μουρη….αυτο ηταν η διαπραγματευση που καταφερατε….. ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΣΤΕ ΔΙΑ ΝΑ ΟΜΙΛΕΙΤΕ…. ….ΕΛΕΟΣ ….ΑΙΔΩΣ….ΤΣΙΠΑ ΔΕ ΣΑΣ ΕΜΕΙΝΕ ΣΤΑΛΑ??????????? ΒΟΥΛΩΣΤΕ ΤΟ ΠΙΑ ….ΓΚΩΣΑΜΑΝ ΣΤΗ ΒΛΑΚΕΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2

    3
    • Ανώνυμος 3 Ιουλίου 2018

      Πρέπει να ξεκινήσεις πάλι από το δημοτικό.

      2

      0
  • Ανώνυμος 2 Ιουλίου 2018

    Για την επιρροη της Αριστερας στην εκπαιδευση και τα αποτελεσματα της η καλυτερη αποδειξη ειναι η καταστροφη της.
    Φυσικα ολα τα μεγαλοστελεχη της στελνουν τα παιδια τους στα ιδιωτικα και μετα κατ ευθειαν στις
    πιο νεοφιλελευθερες χωρες απο ολες για σπουδες και δουλειες με πολλα λεφτα.
    Ειπαμε Αριστεροι ειναι δεν ειναι κοροιδα….
    Φυσικα αν ειχε γραψει ενα αρθρο καποιος για την ωφελεια της συνδεσης εκπαιδευσης και αγορας
    οπως γινεται σε ολα τα ευημερουντα κρατη -που στελνουν οι Αριστεροι τα παιδια τους να κονομησουν
    και πολλες φορες να διαδαξουν κ στα ΑΕΙ αυτα- θα ειχε καει η Ελλαδα απο τις ανακοινωσεις του
    προοδευτικου κινηματος.
    Βρε καλα μας κανουν…..
    Αν δεν ζησει ο Ελληνας Κομμουνισμο οπως και οι Ανατολικες χωρες μυαλο δεν θα βαλει ποτε….

    1

    5
    • Ανώνυμος 2 Ιουλίου 2018

      Αν η κομουνιστική αριστερά έχει καταστρέψει την εκπαίδευση, τότε ήδη ζούμε σε κομουνιστικό κράτος. Αν δεν ζούμε, ανέλαβε τις ευθύνες σου γιατί έχεις πάρα πολλές.

      3

      -1
      • Ανώνυμος 3 Ιουλίου 2018

        Τώρα το κατάλαβες εσύ ότι ζούμε σε ένα απο τα τελευταία προπύργια του Κομμουνισμού. ?

        0

        2
        • Ανώνυμος 3 Ιουλίου 2018

          Είδες πόσο έξυπνο σε έκανε το σχολείο ενός κομμουνιστικού κράτους;

          2

          0
          • Ανώνυμος 4 Ιουλίου 2018

            Εξυπνο με εκανε το Κομμουνιστικο Μανιφεστο του Μαρξ.Αν τολματε βγειτε και υποστηριξτε οσα λεει μεσα .

            1

            0
          • Ανώνυμος 4 Ιουλίου 2018

            Φίλε ανώνυμε που σε έκανε έξυπνο το κομμουνιστικό μανιφέστο. Χαίρομαι που εκτός από έξυπνος είσαι και διαβασμένος. Θα σου πρότεινα να διαβάσεις πράγματι το έργο αυτό. Θα σε βοηθήσει να καταλάβεις, αν μη τι άλλο, τους βασικούς κανόνες της λογικής. Πώς, ας πούμε, εκφράζουμε απόψεις που βασίζονται σε επιχειρήματα και δεν αναγκαζόμαστε να αποστηθίζουμε φράσεις και να τις χρησιμοποιούμε με τυχαία σειρά.

            1

            0
  • Βασίλης 30 Ιουνίου 2018

    Κε καθηγητή η ΚΝΕ επιτρέπεται να βάζει πανώ στα σχολεία, και να μοιράζει φυλλάδια ?

    3

    3
    • Ανώνυμος 2 Ιουλίου 2018

      Φυσικα επιτρεπεται αλλα μονο στην ΚΝΕ λογω ηθικου πλεονεκτηματος και προτερου εντιμου βιου…

      3

      2
  • Νίκος Διαλιάτσης 28 Ιουνίου 2018

    Σας ευχαριστώ

    3

    0
  • Μαύρο χάλι 28 Ιουνίου 2018

    Σαν τα γήπεδα. Να βάλουνε γυρω γυρω ταμπέλες που αναβοσβήνουν. Και τσιρλίντερ στα διαλλείματα. Και οι δάσκαλοι με το που μπαίνουν σχολείο να φοράνε μπλουζάκια με το όνομα του μεγάλου χορηγού. Ε ρε γλέντιαααααααα. Σα δεν ντρεπόμαστε λέω γω

    ΥΓ. Θα “ασφαλίσουν” κιόλας τους μαθητές;;;;

    4

    1
  • Χρηστος 27 Ιουνίου 2018

    Πολλά μπράβο για το πολύ ενδιαφέρον άρθρο σας!

    3

    0

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.