Η κατάσταση στο Άργος είναι μη αναστρέψιμη (άρθρο του Δημήτρη Πειρούνη)

3,578 Likes
76 Shares
8 Comments

 

του Δημήτρη Πειρούνη, δικηγόρου

Οι φιέστες είναι ασπιρίνες, για να κρύψουν τους πεζόδρομους που φθίνουν, τον κόσμο οποίος αποστρέφεται το Άργος στην καθημερινότητά του, και κατευθύνεται αλλού.

 

Για την αποστροφή αυτή του κόσμου υπεύθυνη είναι η παρούσα δημοτική αρχή. Ο ναρκισσισμός, η πόλωση, οι απευθείας αναθέσεις, η διαχειριστική ανεπάρκεια, η έλλειψη αυτοπεριορισμού και η έλλειψη γενικότερα ορίων, ο χωριάτικος κουτσαβακισμός, δεν μπορούν να αναπληρωθούν από την προσωπολατρία και την παροχή μικροεκδουλεύσεων, ούτε από εθνικιστικές κορώνες.

 

Το χρώμα, το ύφος και το ήθος που η πόλη εκπέμπει προς τα έξω δεν πρόκειται να φέρουν περισσότερους τουρίστες. Υστερία, γραφικότητα και ναρκισσισμός αποστρέφουν το μέσο άνθρωπο, δεν τον έλκουν.

 

Ο Ξένος είναι αμερόληπτος, στην μορφή μιας τέτοιας δημοτικής αρχής αποκτά απέχθεια. Απορρίπτει την γραφικότητα. Δεν έχει λόγο ιδιοτελή να προσφύγει στην προσωπολατρία.

 

Κουταμάρες, όπως Το Λιθάρι του Καμπόσου και το γεφύρι του Καμπόσου δεν αναπληρώνουν την πολιτιστική ανεπάρκεια και την έλλειψη Παιδείας της παρούσας δημοτικής αρχής.

 

Άλλωστε αν είχαν κάποια αίσθηση πολιτιστικής Παιδείας δεν θα είχαν καταστρέψει ούτε τους φανοστάτες από το μεσοπόλεμο στην πλατεία του Αγίου Πέτρου, ούτε θα είχαν κόψει το κυπαρίσσι του Καλλέργη, ούτε θα χαν κόψει τα δέντρα του Πάρκου της πόλης.

 

Η οικονομική βεβαίως φθορά της πόλης είναι κάτι πολύ σημαντικό, η βύθιση της εμπορικότητας και όλα τα αδιέξοδα της καθημερινότητάς μας -αλλά δεν θα αναφερθώ σε αυτήν, θα αναφερθώ στις αιτίες τους-.

 

Πολλοί συμπολίτες μας αντιμετωπίζουν τη σημερινή αρχή ως μία ευκαιρία για κέρδη -και για αυτό ανέχονται όσα ανέχονται- ωστόσο η πόλη πλέον έχει φτάσει σε ένα σημείο όπου η κατάστασή της είναι μη αναστρέψιμη, εξαιτίας της συνισταμένης αυτών των ατομικιστικών συμπεριφορών.

 

Βεβαίως στο μικρό χωριό μας το παιχνίδι είναι κυρίως επικοινωνιακό και ο καθένας προσέχει τι λέει. Όμως για τους ξένους -που κατοικούν μακριά από το χωριό μας- ο καμποσισμός φαντάζει απλά υπερεκτιμημένος και γραφικός.

 

Μέσα στο μικρό “χωριό” μας το δημαρχοκεντρικό σύστημα ευνοεί τους κακούς δημάρχους…

 

Διότι μπορεί ένας κακός δήμαρχος, οποιοσδήποτε κακός δήμαρχος, με το δημοτικό χρήμα, τις απευθείας αναθέσεις που κάνει, να δημιουργήσει συνδυασμό, να εξαγοράσει συνειδήσεις, να εξαγοράσει συμβούλους ακόμα και εκλεγμένους, να δημιουργήσει γενικότερα καταστάσεις διαπλοκής και να έχει έτοιμο χρήμα όταν πλησιάζουν οι δημοτικές εκλογές για να κινηθεί.

 

Αυτή τη στιγμή οι δήμαρχοι στην περιφέρειά τους έχουν ισχύ μεγαλύτερη από αυτή του πρωθυπουργού στη χώρα και κανένα υγιές μέρος της κοινωνίας δεν τολμά να κατέβει στις εκλογές για να φτιάξει ανταγωνιστικό ψηφοδέλτιο.

 

Ένα χωριό -για παράδειγμα το όποιο χωριό- έχει τον παράγοντα της εκκλησίας, έχει συνήθως έναν πολιτιστικό σύλλογο και άντε και έναν ποδοσφαιρικό σύλλογο και άλλα πέντε – έξι άτομα τα οποία πραγματικά ενδιαφέρονται για τα κοινά.

 

Ο δήμαρχος έχοντας τον δημοτικό μηχανισμό και τον οικονομικό μηχανισμό, έχοντας τη δυνατότητα των απευθείας αναθέσεων και του απλώματος του χρήματος -του Δημοτικού χρήματος- όποτε θέλει και όποια ώρα θέλει -αν είναι ένας κακός δήμαρχος- μπορεί να εξαγοράσει ολόκληρο το χωριό.

 

Σε αυτό το χωριό οποιοσδήποτε άλλος κατέβει θα τις χάσει τις εκλογές γιατί ο δήμαρχος θα έχει πιάσει τα πόστα τους ανθρώπους… οι αξιόλογοι άνθρωποι είτε δεν θα πλησιάζουν είτε αν κάποιοι είναι ψηφοθηρικά αξιόλογοι θα έχουν εξαγοραστεί.

 

Όμως το τραγικό είναι ότι η πόλη -και η ποιότητα των πολιτών- καταστρέφονται από αυτές τις πολιτικές τακτικές και είναι επιτακτικό να γίνει κάτι για αυτό.

 

Οι επικρατούσες ερμηνείες των εκλογικών αποτελεσμάτων και των ατομικών συμπεριφορών ανήκουν στην σφαίρα των “transaction politics”**.

 

Δηλαδή της λογικής των συμμαχιών, της φατρίας, της συγγένειας, του γνωστού και του μέσου. Με άλλα λόγια της αναζήτησης της ισχύος για κυριαρχία στην τοπική κοινωνία, ή για απλή επιβίωση, με βάση τις συμμαχίες, ενώ επικρατεί κυρίως η ιδεολογία [χαρακτηριστική των κοινωνιών που βρίσκονται σε θεσμική παρακμή] του ιδεολογικού κυνισμού και της αποκλειστικής αναζήτησης “ευκαιριών για κέρδη”.

 

**[όπου “transaction politics” σημαίνει ελληνιστί ότι το πολιτικό σύστημα λειτουργεί δια της συναλλαγής, είτε στο επίπεδο του απλού πολίτη είτε στο επίπεδο του ενεργού επιχειρηματία -που ενδέχεται να συναλλάσσεται όχι απλά για να εξασφαλίσει την ευημερία και την απρόσκοπτη λειτουργία της επιχείρησης του αλλά και την ίδια του την επιβίωση].

 

Αλλά τα “transaction politics” δεν παράγουν, απλά κατασπαράζουν. Δεν έχουν όρια -δεν αυτοπεριορίζονται-, ούτε διαθέτουν αισθητική, πολιτισμό ή όραμα. Είναι ωμά.

 

Σε μία πόλη που βρίσκεται σε παρακμή κανένας άλλος δήμαρχος δεν θα ταίριαζε περισσότερο, για τον αμερόληπτο ξένο, από έναν Καμπόσο.

 

 

 

 

8 Σχόλια
  • Δαναός 8 Μάϊου 2018

    Θεωρώ άδικη την σύγκριση μεταξύ Άργους – Ναυπλίου εδώ και χρόνια…Το Άργος υστερεί και σε μνημεία και σε γεωγραφική θέση. (Βλέπε παραλίες,Παλαμήδι,Μπούρτζι, γραφικότητα Παλιού Ναυπλίου κτλ…) άρα είναι λάθος που συμβαίνει αυτό! Συμφωνώ απόλυτα με τον Ανώνυμος αυτόν με τα ποσοστά….

    1

    2
  • Ανώνυμος 8 Μάϊου 2018

    Η κατάσταση είναι τραγική στο αργος πιστεύω ακράδαντα ότι τελείωσε ο κύκλος του καμπόσους και λαιλαιδων.

    4

    0
  • Ανώνυμος 8 Μάϊου 2018

    Η Ανάπλαση ήταν καταστροφική για την πόλη και δε διαφωνεί κανείς πάνω σ αυτό. Έχει περάσει πια και η εποχή που τα στόματα παρέμεναν κλειστά και οι εχθροί ήταν μόνο πέντε. Μιλάνε περισσότεροι,μιλάνε και επώνυμα ,αλλά το θέμα είναι αλλού.. Έχει απόλυτο δίκιο ο αρθρογράφος όταν λέει ότι το υγιές κομμάτι της κοινωνίας στέκεται απρόθυμο να φιάξει ανταγωνιστικό ψηφοδέλτιο. Έχει δίκιο όταν μιλάει για εξαγορά συνειδήσεων,για εξαγορά ακόμα και πολιτικών αντιπάλων,για μηχανισμό,για καταστάσεις διαπλοκής Κι εκεί είναι όλη η ουσία του κείμένου Όλα τ άλλα είναι χιλιοειπωμένα και είναι πιο βαρετά ακόμα κι απ το ίδιο το ποτάμι

    9

    1
  • Ανώνυμος 8 Μάϊου 2018

    Για να καταλάβετε τι παθαίνουν οι λαοί που πιστεύουν στα μεγάλα οράματα.
    Η πόλη του Άργους ανέκαθεν ήταν εμπορο-άγροτική.
    Πάνω σ αυτό τον άξονα είχε αναπτυχθεί απο την δεκαέτια του 60 και μετά.
    Ενώ λοιπόν η λειτουργία της πόλης κατα 95% ήταν γύρω απο αυτά τα αντικείμενα
    εμεις (δηλ μόνος του ο ηγέτης της πόλης ) είχαμε την εξης καταπληκτική ιδέα.
    Σκεφτήκαμε (δηλ σκεφτηκε) να ακυρώσουμε το 95 % του χαρακτήρα μας, και να κάνουμε ανάπλαση για να γίνουμε τουριστική πόλη.
    Εννοείται οτι η σκέψη αυτή είναι τουλάχιστον αστεία ,ειδικά όταν δίπλα σου έχεις το Ναύπλιο.
    Το αποτέλεσμα το ”λουζόμαστε” για τα καλά σήμερα.
    Αφού τουρισμός δεν ήρθε (επειδή τους έδιωξαν οι έχθροι της πολης προφανώς) διώξαμε και όλα τα χωριά
    του καμπου,διώξαμε και την νεολαία για άλλη μια φορά, χάσαμε και μεγάλο μέρος της επισκεψιμότητας που έιχε να κάνει με το εμπόριο τις τράπεζες και άλλες υπηρεσίες.
    Είναι γνωστο οτι αυτοί που Ιστορικά έβλεπαν μεγάλα οράματα κατά 95% οδήγησαν τους λαους τους μέσω της λαικίστικης πολιτικής σε μεγάλες καταστροφές.
    .
    ΥΓ.Εννοείται ότι η αντιπολίτευση έχει και αυτή μεγάλες ευθύνες για την σημερινή κατάσταση, διότι αν φοβάσαι του τραμπουκισμούς κάθεσαι σπίτι σου, όπως και αν αδιαφορείς πάλι κάθεσαι σπιτι σου .
    Το δε γνωστό επιχειρημα ότι μας έχουν αποκλείσει απο τα ΜΜΕ, στην εποχη των σοσιαλ μιντια ειναι γελοίο και μόνο να το αναφέρει κανείς.
    ‘Ενας από τους πολλούς εχθρούς της πόλης….

    13

    0
  • Ανωνυμος 8 Μάϊου 2018

    Στο δημο αργους μυκηνων υπαρχει αρχαιολογικος χωρος που μπορει να τον επισκεφθουν ημερησιως και 5000 τουριστες δεν περνατε μια βολτα απο το χωριο να δειτε τι εργο εχει κανει η δημαρχαρα μας για να κρατησει αυτον τον κοσμο…αα ξεχασα πριν λιγες μερες ειχαμε φιεστα γιατι μετα απο 15 χρονια θα αποκτησουμε ποσιμο νερο και ομως δυστυχως θα βρεθει κοσμος να τον ψηφησει για τους λογους που αναφερονται στο αρθο….

    8

    0
  • Δημήτρης 8 Μάϊου 2018

    Μία χαρά τα λέτε. Οι προηγούμενοι δήμαρχοι είχαν το Άργος στολίδι και σας έφταιξε ο Καμπόσος.

    1

    5
  • Δον Κορλεόνε 8 Μάϊου 2018

    Αν και συμφωνώ πως ο δήμαρχος είναι για τα πανηγύρια, έχω μια απορία με την αντιπολίτευση. Νομίζετε ότι οι Αργείτες, στην πλειοψηφία τους, γνωρίζαμε τη σπουδαιότητα του δέντρου, την ηλικία των φανοστατών κλπ;
    Το Άργος είναι παρατημένο εδώ και δεκαετίες.

    Όσο για το σχόλιο από κάτω: φίλε για το ίδιο Ναύπλιο μιλάς; Που έχει σταματήσει ο κόσμος να έρχεται, που γέμιζε αδέσποτα αθηναίων, που ο καφές στο βοθρολίμανο θέλει δάνειο από τη τράπεζα;
    Στο κάτω κάτω γιατί πάντα συγκρίνετε τις δύο πόλεις; Στον ίδιο νομό δεν είμαστε; Και οι δύο ιστορικές δεν είναι; Μπλέκουμε τα μήλα με τα πορτοκάλια για να νιώσουμε ενοχές; Σταματήστε επιτέλους!

    6

    3
  • Ανώνυμος 8 Μάϊου 2018

    Το Άργος κάθε μέρα μικραίνει και μαραζώνει.
    Το Ναύπλιο μεγαλώνει και αναπτύσσεται.
    Στο Άργος ο Δήμαρχος κάθε μέρα βρίσκει νέους εχθρούς της πόλης που δεν την αγαπούν και δεν θέλουν το Καμπόσο γιατί κάνει έργα.
    Στο Ναύπλιο κάθε σαββατοκύριακο έρχονται νέοι επισκέπτες που το αγαπούν. Γι’ αυτό και ξανάρχονται.
    Ο Δήμαρχος του Άργους για ότι κακό ακούγεται για τη πόλη το ρίχνει στη κακή Κυβέρνηση και στους κομουνιστές. Δεν του δίνουν χρήματα, δεν τον στηρίζουν και όλα τα κάνει μόνος του αφού όλοι είναι εναντίον του.
    Ο Δήμαρχος του Ναυπλίου μέσα στην ίδια οικονομική κρίση δίνει ζωή στη πόλη και προσελκύει εκτός από τους πάρα πολλούς εκτός νομού επισκέπτες και μας του Δήμου Άργους Μυκηνών.
    Εδώ πρέπει να αναρωτηθούμε.
    Εμείς οι δημότες είμαστε τρελοί και ανόητοι, δεν καταλαβαίνουμε το Δήμαρχο ότι κάνει το καλύτερο για την πόλη ή ο Δήμαρχος είναι αλλού;
    Η νοοτροπία του τραμπούκου του φασίστα βρίσκεται στο κεφάλι του Δημάρχου ή στα δικά μας κεφάλια;
    Νομίζω ότι πρέπει να επανακαθορίσουμε τη θέση μας απέναντι στο φαινόμενο “Καμπόσος”.

    8

    7

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

error: Περιεχόμενο που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα.