Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Ο Δημόσιος Διάλογος είναι ζήτημα Δημοκρατίας (Γράφει ο Δ. Παπαδριανός)

 

«.. μήπως προσπαθούν να μας εθίσουν στη σιωπή, στην αποχή και στην απάθεια, θεωρώντας  μας  μαλ…..θακούς  και  διαχειρίσιμους;  επειδή έτσι τους βολεύει;»

 

του Δημήτρη Παπαδριανού

Η επικοινωνία είναι κύριο  συστατικό  της  Δημοκρατίας, ώστε αυτή να μπορεί να λειτουργήσει  με πλουραλισμό  και διαφάνεια για  να εξασφαλίζεται  η αντικειμενική πληροφόρηση των πολιτών και η διευκόλυνση της συμμετοχής τους στα κοινά.

 

Η Επικοινωνία των πολιτών με τις αρχές και με τις υπηρεσίες και γενικότερα με τη Διοίκηση γίνεται με πολλούς τρόπους. Ο πιο διαφανής  είναι η Δημόσια επικοινωνία. Όταν δηλαδή η επικοινωνία και ο Διάλογος γίνεται Δημόσια, από τα μέσα ενημέρωσης, είτε με επιστολές, είτε με άρθρα, είτε με δημοσιογραφικές έρευνες κ. λ.π.

 

Τα παραπάνω είναι αυτονόητες διαδικασίες σ’ ένα Δημοκρατικό Πολίτευμα που ως ένα βαθμό εγγυώνται στοιχειωδώς την απρόσκοπτη  λειτουργία του .

 

Τυχαίνει  να αρθρογραφώ από νεαρά ηλικία, σε τοπικό επίπεδο αρθρογραφούσα κυρίως στην πάλαι ποτέ κραταιά καθημερινή εφημερίδα  της  Αργολίδας“ ΘΑΡΡΟΣ”. Όταν η εφημερίδα αυτή σταμάτησε να εκδίδεται, ήταν επιλογή μου να διακόψω και την αρθρογραφία. (πάνω από δεκαπέντε χρόνια)

 

Είχα την τύχη παλιά να παίρνω απαντήσεις και πολλές φορές  πολυσέλιδες, από Δημάρχους, Νομάρχες, Υπουργούς, Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, Διευθυντές Υπηρεσιών κ. λ., όχι ότι έτσι λύνονταν τα προβλήματα αλλά ένοιωθες ότι κάποιοι είχαν την ευαισθησία να διαθέσουν λίγο από το χρόνο τους για να δώσουν κάποιες απαντήσεις.

 

Από πέρσι (2016) επανήλθα με άρθρα μου σε διάφορες  έντυπες και  ηλεκτρονικές τοπικές εφημερίδες της  Αργολίδας.

 

Με έκπληξη,  εκτός των άλλων  διαφορών, που παρατήρησα και δεν είναι της  παρούσης να θίξω, ήταν και  η απροθυμία των διαφόρων Αρχών και Υπηρεσιών να απαντούν σε ερωτήματα, που θέτω, όχι μόνο εγώ,  αλλά και άλλοι, που αρθρογραφούν, από τους ελάχιστους  μη επαγγελματίες, που έχουμε απομείνει. Όσο πιο χαμηλά μάλιστα απευθύνεις  τα ερωτήματα τόσο μεγαλύτερη είναι και η αδιαφορία.

 

Είναι απίθανο  πχ να απευθύνεις  ερώτημα σε Βουλευτή και να μην πάρεις απάντηση, είναι εξ’ ίσου απίθανο να πάρεις απάντηση από Δημόσια Υπηρεσία ή  από Δήμο αν υποβάλεις ερωτήματα μέσω του Τύπου.

 

Αλήθεια τι έχει αλλάξει; που κάποιοι  αρμόδιοι στην Αργολίδα,  θεωρούν περιττή τη διαδικασία της αμφίδρομης επικοινωνίας;  Είναι δυνατόν να θέτει Πολίτης  συγκεκριμένα ερωτήματα για σοβαρά  Θέματα,  που σε κάποιες περιπτώσεις αφορούν π. χ τη Δημόσια Υγεία και να μην υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση.

 

Πάλι, λέω:  μήπως και δεν τα βλέπουν οι αρμόδιοι στην περιοχή αυτή; και κακώς υποψιάζομαι ότι κωφεύουν; αλλά πάλι παρατηρώ πως βλέπουν, ακούνε  και κραυγάζουν και είναι λαλίστατοι για  άλλα επουσιώδη και πάλι  γίνομαι καχύποπτος…..

 

Και τότε είναι που δικαίως σκέπτομαι: ρε μήπως προσπαθούν να μας εθίσουν στη σιωπή, στην αποχή και στην απάθεια, θεωρώντας  μας  μαλ…..θακούς  και  διαχειρίσιμους ; επειδή έτσι τους βολεύει;

 

Ό,τι κι αν ισχύει από τα παραπάνω, μια είναι η ουσία: υπάρχει  πρόβλημα που αφορά τη Δημοσιότητα, το Δημόσιο Διάλογο  και την  αμφίδρομη επικοινωνία και πρέπει κάτι να γίνει.

 

Μήπως τελικά φθάσουμε στο έσχατο μέσον ; την προσφυγή στις  Δικαστικές  Αρχές προκειμένου να παρέχεται αναλυτική  πληροφόρηση και απάντηση για θέματα μείζονος σημασίας;

 

Συζήτησα το θέμα και με άλλους συμπολίτες,  για να αποφύγω την περίπτωση του να είμαι εγώ ο υπερβολικός και να αδικήσω κάποιους, οι απόψεις συνέπεσαν, υπάρχει σοβαρό θέμα με τη στάση  κάποιων αιρετών και Υπηρεσιών.

 

Καταλήξαμε στη διερεύνηση της δυνατότητας  ανάληψης  πρωτοβουλιών, σε τοπικό επίπεδο, με σκοπό την Αντίσταση  κατά όλων εκείνων  που ασκούν Διοίκηση και σκόπιμα και προκλητικά αποφεύγουν να είναι πρόθυμοι παροχής πληροφοριών και εξηγήσεων για σοβαρά  θέματα που αφορούν την ποιότητα ζωής των πολιτών και σε κάποιες  περιπτώσεις την ίδια τη ζωή τους. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η Δημοκρατία απαιτεί εγρήγορση και αντίσταση κατά εκείνων που με λόγους και κυρίως έμπρακτα δυσχεραίνουν τη λειτουργία της.

 

Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι  έχουμε υποχρέωση ν’ Αντισταθούμε και ν’ αναδείξουμε τις αυτονόητες  Δημοκρατικές διαδικασίες  που κάποιοι θεωρούν περιττές.

 

Η συζήτηση ήταν άτυπη και φιλική και ελπίζω να οδηγήσει σε συγκεκριμένες  ριζοσπαστικές ενέργειες που θα δώσουν απάντηση στο πρόβλημα, ώστε ν’ αποφύγουμε λύσεις Δικαστικού χαρακτήρα.

 

Το θέμα – αίτημα είναι απλό: η Διοίκηση οφείλει για σοβαρά τουλάχιστον ζητήματα να δίνει  άμεσα απαντήσεις. Ο  Δημόσιος Διάλογος είναι Ζήτημα Δημοκρατίας. Η Απάντηση για μας που γράφουμε δεν είναι αυτοσκοπός , είναι όμως υποχρέωση των ασκούντων κατά νόμο Διοίκηση.

 

                                                                                              24/8/2017          Δ. ΠΑΠΑΔΡΙΑΝΟΣ

Rate this post
       
ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.