Πολιτισμός

«Πικροδάφνες» στην Καρυά από την «Πρόταση»

 

Μπορεί να μην έχει πικροδάφνες πολλές, αλλά πλατάνια και καρυδιές που στον ίσκιο τους περνάνε νωχελικά τα καλοκαιρινά πρωινά τους οι ντόπιοι και οι λάτρεις των ορεινών που επισκέπτονται την περιοχή. Τα βράδια αλλάζουν χρώμα και ζωή οι χώροι του χωριού, αφήνονται περισσότερο στα ακούσματα των νερών που τρέχουν και των ήχων της νύχτας ή ακόμα, στους διαλόγους των ηθοποιών που τυχαίνει να παρουσιάζουν σε μια από τις πλατείες ένα θεατρικό τους έργο.

 

 

Κάπως έτσι αρχίζει η περιγραφή της χθεσινής θεατρικής βραδιάς που έζησε η ορεινή Καρυά με την Πολιτιστική Αργολική Πρόταση να παρουσιάζει μια από τις καλύτερες κωμωδίες για την πολιτική ζωή αυτής της χώρας και αυτού του τόπου! Γιατί από πολιτικάντηδες η Καρυά και η Αργολίδα ολόκληρη έχουν χορτάσει! Όμως πέρα από το περιεχόμενο της ιστορίας που διαδραματίζεται πίσω (αλλά και μπροστά) από τις πικροδάφνες, υπάρχει και ο αγώνας μιας θεατρικής ομάδας να μεταφέρει σημαντικά έργα και συγγραφείς σε έναν κόσμο που φαινομενικά αναζητά την ευκαιρία μιας ψυχαγωγίας. Ο πλούτος μιας περιοχής να διαθέτει ανθρώπους που επί είκοσι δύο (22) χρόνια τώρα μεταφέρουν έργα της εθνικής και της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς επί σκηνής, είναι εκείνος που διαμορφώνει και την ποιότητα στην πολιτισμική δημιουργία. Είναι επίσης εκείνος που χαρακτηρίζει τις δυνατότητες πολιτισμικής ανάπτυξης, όσο κι αν αυτές δεν είναι άμεσα ορατές, σε σχέση με τις κυρίαρχες διαθέσεις και προσπάθειες που κοινώς ονομάζουμε «αρπαχτές».

 

 

Η Πολιτιστική Αργολική Πρόταση έχει κυριολεκτικά μεταφέρει τον πλούτο αυτό και στην πιο μικρή γωνιά της Αργολίδας. Δεν είναι επομένως τυχαίο πως μια οργάνωση για τη διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς όπως το «Διάζωμα» επέλεξε την «Πρόταση» ως συνεργάτη για μια σειρά από παρεμβάσεις και δράσεις στο χώρο του πολιτισμού. Ούτε είναι τυχαία η παρουσίαση από την θεατρική της ομάδα της «Ηλέκτρας» του Σοφοκλή στο Αρχαίο Θέατρο Άργους στις αρχές Σεπτεμβρίου!

 

Πίσω από τα 22 χρόνια εμπειρίας υπάρχει η θέληση της πολιτισμικής δημιουργίας και κυρίως η θέληση να αποδοθεί η δημιουργία αυτή στον τόπο που παράγεται και στον κόσμο του.

 

Πίσω όμως από τις πικροδάφνες υπάρχει μια άλλη νοοτροπία που παιδεύει την πλούσια αυτή χώρα και την οδηγεί από καταστροφή σε καταστροφή. Ποια είναι αυτή;

 

Τέσσερεις άνθρωποι της καθημερινότητας βρίσκονται στην ταβέρνα του ενός από αυτούς και συζητάνε έντονα σχετικά με τις εκλογές που πρόκειται να γίνουν. Δυο ζευγάρια με διαφορετικές πολιτικές προτιμήσεις που τελικά θα αποδειχτούν τόσο όμοιες, ώστε να αποτελέσουν βάση για μια κοινή δράση. Στοιχείο ενωτικό είναι η διασφάλιση πληροφοριών ώστε να «έχουν στο χέρι» το ένα ή το άλλο μικρο-μεσαίο πολιτικό στέλεχος και να «κάνουν παιχνίδι». Ολόκληρος ο πολιτικός και κοινωνικός βούρκος μέσα στον οποίο πλατσουρίζουν, ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια μας. Οι αρχικές διαφορές γίνονται σιγά-σιγά κοινές διαθέσεις και συμφωνίες, ενώ τα προσωπικά στοιχεία που διαχειρίζεται ο καθένας για τον άλλο παύουν να είναι στοιχεία εκβιασμού για τους ίδιους και τα χρησιμοποιούν για να εκβιάσουν άλλους. Το τραστ στήθηκε!

 

Τέσσερις άνθρωποι της καθημερινότητας, κάνουν πολιτική! Προνόμιο που δίνεται από τις πολιτικές ηγεσίες στον… κυρίαρχο λαό! Είναι και οι τέσσερις ακριβώς όπως τους ήθελαν και εξακολουθούν να τους θέλουν οι ηγεσίες αυτές : αμαθείς, πληθωρικούς καταφερτζήδες της πολιτικής, αναίσχυντους εκβιαστές με ποταπά και γελοία ιδιωτικά στοιχεία ανθρώπων στην κατοχή τους, τιμητές του πολιτικού αρχηγού στον οποίο ορκίζονται, χωρίς κανένα ηθικό φραγμό και καμία έστω ένδειξη συνείδησης της θέσης και των ικανοτήτων τους. Το κυρίαρχο προσωπείο του μικροαστού της μεταπολίτευσης που επιβλήθηκε ως μονοκομματική ιδεολογία σε όλους τους χώρους. Τέσσερις παράγοντες της πολιτικής καταστρώνουν σχέδια για τον εαυτό τους και το κόμμα τους, αποκαλύπτοντας με τους διαλόγους τους το μεγαλείο της ελληνική συνδικαλιστικής αστειότητας, την απεραντοσύνη της κομματικής διαπλοκής και την ωμή και ανήθικη παιδεία εκβιασμών και διλλημάτων με τα οποία ορίζεται στην Ελλάδα η πολιτική κυριαρχία.

 

Πίσω από τις πικροδάφνες, κρύβεται ο εμετικός σχετισμός του «μαζί τα φάγαμε», ο μικροαστικός προοδευτισμός της αμάθειας και του καταναλωτισμού, ο τσαμπουκάς και η μαγκιά του Ελληνάρα καταφερτζή κομματάρχη, ο επίπλαστος πόνος ψυχής και τα δάκρυα πολιτικών που ενισχύουν με κάθε τρόπο το νεποτισμό και την κομματοκρατία. Πίσω από τις πικροδάφνες κρύβεται επίσης ο συρφετός των «μορφωμένων» που ενισχύουν με κάθε τρόπο τις καταστροφικές συνέπειες του πολιτικαντισμού προκειμένου να κερδίσουν μια θέση… στον ήλιο!

 

Μια κωμωδία σε σκηνοθεσία Ν. Ταρατόρη με τους Θ. Παιδάκη, Γ. Μυλωνά, Αρ. Πανανό και Κ. Κατσίλα, που καλεί τον πολίτη να σκεφτεί και πάλι τη θέση του στην κοινωνία και την πολιτική. Το αναπάντεχα μεγάλο κοινό της Καρυάς φάνηκε να το χάρηκε πάντως, όπως και το Δ.Σ, του Συλλόγου των Απανταχού Καρυωτών «Το Αρτεμίσιο» που είχε και την πρωτοβουλία της διοργάνωσης.

(Γ. Κόνδης)

 

 

 

 

 

Share
Από τα
argolika.gr

Πρόσφατα

6 Μαΐου: Ποιοι γιορτάζουν – Κάποια γεγονότα σαν σήμερα

6 Μαΐου: γεγονότα σαν σήμερα Εικόνες: Η σφαγή των προξένων στη Θεσσαλονίκη, συγκρούσεις κατά τη…

6 λεπτά πριν

Εντυπωσιακό το “κάψιμο του Ιούδα” στο Τόλο Αργολίδας

Το "κάψιμο του Ιούδα" στο Τόλο Αργολίδας Το βράδυ της Κυριακής του Πάσχα πραγματοποιήθηκε για…

3 ώρες πριν

Πασχαλινές ευχές από τον γεωπόνο Αναστάσιο Πλατή

Πασχαλινές ευχές από τον Αναστάσιο Πλατή Χριστός Ανέστη! Εύχομαι το Φως της Ανάστασης να φωτίζει…

8 ώρες πριν

Κάηκαν ΙΧ, τρακτέρ, αγροτικά μηχανήματα στο Τρίστρατο Άργους

Κάηκαν ΙΧ και τρακτέρ στο Τρίστρατο Άργους Πυρκαγιά εκδηλώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής του Πάσχα…

8 ώρες πριν

Πάσχα του 1969 σε Αργολικό, Νέα Τίρυνθα, Ναύπλιο (δύο βίντεο)

Πάσχα του 1969 σε Αργολικό, Νέα Τίρυνθα, Ναύπλιο Βίντεο από την Aylon Film Archives Βρισκόμαστε…

14 ώρες πριν

Πάσχα του 1825 στο Ναύπλιο: «Aκολασία και σπατάλη» λόγω… εθνικού δανείου

Πάσχα του 1825 στο Ναύπλιο: «Aκολασία και σπατάλη» λόγω... εθνικού δανείου τoυ Tάκη Κατσιμάρδου, από…

15 ώρες πριν