Η μόνη λύση για το τρένο: Σιδηροδρομική εταιρεία να φτιαχτεί από τους φορείς της Αργολίδας!

576 Likes
107 Shares
24 Comments

 

του Γιώργου Νικολόπουλου

 

Η παρουσία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Μαυραγάνη και του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ Κώστα Πετράκη στην Αργολίδα για το θέμα της επαναλειτουργίας του τρένου έβαλε τα πράγματα στη θέση τους: Ποιες είναι οι προθέσεις της Κυβέρνησης και του ΟΣΕ και πώς μπορεί να λειτουργήσει το εγχείρημα. Τα όσα ακούστηκαν κάθε άλλο παρά αισιόδοξα είναι…

 

Ο κ. Μαυραγάνης και ο κ. Πετράκης (που ήρθαν στο Ναύπλιο με πρωτοβουλία του Γιάννη Γκιόλα και της Κατερίνας Μπόμπου), ανέφεραν πως το σιδηροδρομικό δίκτυο από την Κόρινθο μέχρι το Ναύπλιο χρειάζεται συντήρηση πριν λειτουργήσει. Θα κοστίσει περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα χρήματα μπορούν να βρεθούν από τον ΟΣΕ και να γίνουν οι εργασίες με μια προϋπόθεση: Αυτός που θα διαχειριστεί τη λειτουργία του τρένου, να κάνει μελέτη βιωσιμότητας που να αποδεικνύει πως πράγματι μπορεί να το λειτουργεί συνεχώς. Να μη δοθούν δηλαδή τα χρήματα συντήρησης άσκοπα…

 

Το βασικό θέμα βέβαια, είναι ποιος θα λειτουργεί το τρένο, εφόσον η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που πρόσφατα πουλήθηκε σε Ιταλούς με χαμηλότατο αντίτιμο) δεν είναι διατεθειμένη, καθώς θεωρεί ζημιογόνα τη γραμμή.

 

Η νομοθεσία επιτρέπει σε οποιαδήποτε εταιρεία έχει τις δυνατότητες, να μπορεί να λειτουργήσει σιδηροδρομική γραμμή. Ο Υφυπουργός πρότεινε να φτιαχτεί μια εταιρεία με τη συμμετοχή φορέων, ιδιωτών, της αυτοδιοίκησης κλπ από την Αργολίδα και την Κορινθία, η οποία θα μπορεί να λειτουργεί το τρένο.

 

Αυτή βέβαια η προοπτική φαίνεται προς το παρόν αδύνατη με βάση τα δεδομένα που ισχύουν. Τι θα κάνουν άραγε οι Δήμοι, η Περιφέρεια και οι υπόλοιποι φορείς των δύο νομών και κυρίως της Αργολίδας που την ενδιαφέρει περισσότερο το θέμα; Είναι διατεθειμένοι να συμμετέχουν οικονομικά και μάλιστα σε ένα εγχείρημα με μεγάλο κόστος και επιχειρηματικό ρίσκο;

 

Στο θέμα των υποδομών, θα πρέπει να δοθούν χρήματα για την ανακαίνιση των κτηρίων των σταθμών, τα οποία βρίσκονται σε άθλια κατάσταση (υπάρχει η σκέψη να ενοικιάζεται μέρος των κτηρίων σε ιδιώτες για καταστήματα ώστε να καλυφθούν τα έξοδα). Ο ΟΣΕ δεν έχει τη δυνατότητα να διαθέσει υπαλληλικό προσωπικό ενώ ο φορέας διαχείρισης και λειτουργίας του τρένου που θα δημιουργεί θα πρέπει να πληρώνει και τις αμαξοστοιχίες που θα ενοικιάζει.

 

Όπως είπαν Υφυπουργός και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο να γίνει διαπλάτυνση των γραμμών από 1 μέτρο σε 1,40 αφού κάτι τέτοιο θα σήμαινε τεράστια έξοδα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Αλλά πιθανότατα θα υπάρχει άμεση ανταπόκριση με τον προαστιακό στην Κόρινθο.

 

 

24 Σχόλια
  • Στέλλιος 1 Ιουνίου 2017

    To τραίνο δεν ήταν άδειο όπως λέει κάποιος πιο πάνω. Ήταν μια ωραιότατη εναλλακτική στο κτελ του οποίου οι υπηρεσίες είναι απαράδεκτες. Και φυσικά ρημάξανε όλες οι εγκαταστάσεις αφού το καταργήσανε. Τι περιμένατε; Μόνο που δεν ξηλώσανε και τις γραμμές ακόμα για τα σκραπατζίδικα. Ο Μανιάτης ”έστησε” και το δυστύχημα στον Αχλαδόκαμπο για να κλείσει η γραμμή σε συνεργασία με τους κτελατζήδες. Είναι γνωστό σε όλους. Πρέπει άμεσα να επαναλειτουργήσει το τραίνο. Τουλάχιστον ως τμήμα του προαστιακού με ανταπόκριση στην Κόρινθο. Είναι έγκλημα που άφησαν την περιοχή με την πιο μεγάλη αρχαιολογική προσφορά και θησαυρό χωρίς σύνδεση με το αεροδρόμιο και τον Πειραιά. Μόνο τότε θα λειτουργήσει ξανά ο ανταγωνισμός και θα έχουμε και ποιοτικό κτελ. Με μονοπωλιακές πρακτικές έχει αποδειχθεί οτι οι υπηρεσίες γίνονται χειρίστου επιπέδου.

    4

    0
  • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2017

    Εσείς που θέλετε να έρθει το τρένο στην Αργολίδα όταν υπήρχε είχατε ταξιδέψει πότε? Εγώ δύο φορές που είχα πάει άδειο ηταν

    4

    0
  • Ανωνυμος 31 Μαΐου 2017

    ποτε ολοκληρωνονται οι εργασιες απο τον επενδυτη στις δημοτικες κατασκηνωσεις φαρμακα?

    2

    0
  • Ανωνυμος 31 Μαΐου 2017

    η μελετη για το μικροκλιμα της λαικης αγορας σε ποια φαση βρισκεται?

    2

    0
  • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2017

    Τα 2 εκ ευρώ για επαναλειτουργία της γραμμής είναι πολλά ε; Τα εκατομμύρια που δόθηκαν να αλλαχτούν όλα τα συστήματα και οι γραμμές, λίγο πριν σταματήσει το τραίνο δεν ήταν πολλά;;; Ποίοι πήραν αυτά τα χρήματα, όχι μόνο δημόσιο αλλά και ευρωπαϊκό χρήμα;; Να απαιτήσουμε τότε να δοθούν τα χρήματα αυτά για έργα στην Αργολίδα!!!

    5

    0
  • Ανωνυμος 31 Μαΐου 2017

    Παρα κάνα 2 χρονάκια βλέπω να πάμε με γαϊδούρια στην Αθήνα. Το κτελ όπως το πάει θα έχει ένα δρομολογιο το πρωί και ένα το βράδυ.Ουγκάντα θα γίνουμε!

    5

    0
  • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2017

    Κατά τα άλλα έρχεται η ανάπτυξη …. με την όπισθεν που θα έλεγε ένας παλαιότερος κωμικός. Που είναι ο ογκόλιθος της πολιτικής και αναπλάστης τώρα, γιατί κρύβεται; …. δυστυχώς ο αργειακός λαός ψηφίζει σπιθαμιαίους δημάρχους και βουλευτές …. αυτοί είναι ο καθρεφτης που μας θυμίζει ποιοι είμαστε. Συμφωνώ με την ενοποίηση των αρχαιοτήτων του Άργους και για το μουσείο.

    5

    0
    • Ανωνυμος 31 Μαΐου 2017

      εφτιαξε αυτο το αισχος αυτο το εκτρωμα αυτο το τερατουργημα και θελει νας μας το παρουσιασει για αναπλαση,μια πολη χωρισμενη στα δυο χωρις δρομους χωρις κεντρικη ανοδο μια πολη μπαχαλο

      5

      0
  • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2017

    Ναι ξαναφέρτε το τρένο στην Αργολίδα για να πηγαινοέρχεται άδειο στην Κόρινθο..

    5

    2
  • Στιφάδο 31 Μαΐου 2017

    Κάπου είχα διαβάσει ότι οι γραμμές της Πελοποννήσου διαφέρουν από αυτές της υπόλοιπης Ελλάδας γιατί όταν τις έφτιαξαν είχαν δώσει σε δύο εταιρείες το έργο (κλασικό Ελληνικό σκάνδαλο) οι οποίες είχαν διαφορετικά βαγόνια και γραμμές. Τώρα δηλαδή πρέπει να βρεθεί χρηματοδότης να φτιάξει κάτι που δεν φτιάχνεται μήπως και το χρησιμοποιήσει κανας τουρίστας (στανταρακι η διαφήμιση στους τουρίστες θα είναι υποτυπώδης, το τρένο τα τελευταία χρόνια το χρησιμοποιούσαν ..”τουρίστες μέσης Ανατολής”) το οποίο θα συνεχίσει να χρειάζεται ιδιώτες να νοικιάζουν κτίρια για να τα βγάλουν πέρα;
    Για το Ναύπλιο δεν ενδιαφέρομαι αλλά για το Άργος κοιτάξτε να ενοποιήσετε τους αρχαιολογικούς χώρους και τους χωρους ενδιαφέροντος μεταξύ τους, με εμφανή αξιοπρεπή τρόπο, πιέστε το Υπουργείο (τρομάρα τους) να φτιαχτεί το αρχαιολογικό μουσείο που είναι λες και βγήκε από το ’40, αγαπήστε τη πόλη μας, τόσα χιλιάδες χρόνια ιστορίας κρίμα είναι να ενδιαφέρονται οι τουρίστες περισσότερο από τους Αργείτες και να τους έχουμε ζαλισμένους σαν τα κοτόπουλα να ψάχνουν να βρουν τα αρχαιολογικά μέρη να επισκεφθούν. Στο Ναύπλιο πάνε γιατί υπάρχουν πακετάκια και διαφημίζονται δεκαετίες(και πάλι ο τουρισμός τους έχει πέσει, δεν είμαστε πια η Αργολίδα του ’70), στο Άργος πάνε γιατί πραγματικά ενδιαφέρονται για την Ιστορία (και υπάρχουν πολλοί) και ύστερα απομένουν εκείνοι που δεν ήξεραν καν οτι υπάρχει η πόλη και θέλουν να μάθουν περισσότερα.

    2

    2
    • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2017

      στο ναυπλιο πανε γιατι ειναι μια πανεμορφη πολη και μια απο τις ωραιοτερες πολεις της ευρωπης που μπορει να μαγεψει τον καθε επισκεπτη.το σιγουρο ειναι πως δεν ειναι χωριο με κιουπια και σταμνες.

      2

      4
      • Στιφάδο 31 Μαΐου 2017

        Δεν έχεις πραγματικά ταξιδέψει Ευρώπη τότε..
        Βρώμικο λιμάνι, βρώμικες παραλίες, αγενείς άνθρωποι, κράχτες παντού. Καλύτερα στάμνες αν είναι έτσι.

        6

        0
    • Ανώνυμος 31 Μαΐου 2017

      Στιφάδε, μην ανησυχείς θα φτιάξει υδατοδρόμιο ο Καμπόσος.

      4

      1
      • Στιφάδο 31 Μαΐου 2017

        Να μας έρχεσαι! Χαχαχαχα

        2

        2
  • akis 31 Μαΐου 2017

    ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ…
    ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΑΙΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ!!!!!!!
    …και τουτοι ειναι οι υπηρετες της.

    5

    0
  • Ανώνυμος 30 Μαΐου 2017

    ΘΑ ΤΟ ΦΤΙΑΞΕΙ Ο ΚΑΜΠΟΣΟΣ …… ΕΤΣΙ ΛΕΕΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ

    5

    0
  • Ανώνυμος 30 Μαΐου 2017

    Ρε σεις είχαμε τέτοια μυαλά στην Αργολίδα και δε το πήραμε χαμπάρι τόσο καιρό.Ο ένας έγινε βουλευτ΄ής με αντίσταση στο Σαμαρά να μη πάει να φάει στη πεθερά του.Η γυναίκα είναι στο κόσμο της.Τι να πείς

    6

    0
    • Ανώνυμος 30 Μαΐου 2017

      εγινε βουλευτης δια της λιστας οταν παραιτηθηκε ο εκλεγμενος βουλευτης του συριζα

      6

      0
  • Ανώνυμος 30 Μαΐου 2017

    θα ρωτησω ο αφελης.Χρειαζοταν ολη αυτη η φιεστα για να ειπωθουν τα πραγματα με τ ονομα τους; Ποοιν εξυπηρετουν ολα αυτα;

    5

    1
  • Ο Σταθμάρχης 30 Μαΐου 2017

    Ο βασικός φταίχτης για όλο το θέμα έχει ονοματεπώνυμο: ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ

    8

    1
  • Θεός σχωρεστο 30 Μαΐου 2017

    Έγινε και ή επίσημη “κηδεία” δηλαδή σήμερα του σήριαλ επαναλειτουργία τρένου στην Αργολίδα.

    7

    1
  • Ανώνυμος 30 Μαΐου 2017

    φατσουλα”αναμενομενο” ψηφιζω

    4

    0
  • Ανώνυμος 30 Μαΐου 2017

    αχ σορυ ..δεν το ξεραμε εμεις στο Αργος και φροντισαμε τα ακτοπλοικα μας

    7

    0

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

error: Περιεχόμενο που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα.