Με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών-τριών από όλα τα σχολεία της Αργολίδας, ολοκληρώθηκε το σεμινάριο για το Ντοκιμαντέρ την Πέμπτη 30 και Παρασκευή 31 Μαρτίου στο Φουγάρο.
Το σεμινάριο διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας δια του Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων και το Φουγάρο, σε συνεργασία με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών και την Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας .
Το σεμινάριο εντάσσεται στις δράσεις για το 1ο Εφηβικό Δημιουργικό «Τρίστρατο» Αργολίδας 2017.
Εισηγητές στο σεμινάριο ήταν ο Νίκος Βουτενιώτης, σκηνοθέτης και ο Γιώργος Χρ. Ζέρβας, σκηνοθέτης – παραγωγός.
Ο Ν. Βουτενιώτης αναφέρθηκε στα βασικά στοιχεία της ιστορίας, της αισθητικής, των διαφόρων κατηγοριών του ντοκιμαντέρ αλλά και σε ουσιαστικές χρηστικές πληροφορίες για τα στάδια υλοποίησής του από την αρχική ιδέα στην παραγωγή του.
Στο θεωρητικό μέρος αναφέρθηκαν: Φακοί (Ευρυγώνιοι – Νορμάλ – Τηλεφακοί), Αισθητικές επιπτώσεις και νοηματοδότηση των πλάνων, Γωνία Λήψης (Οριζοντιότητα και Ύψος Καδραρίσματος), Απόσταση Καδραρίσματος – (Μέγεθος πλάνων).
Έγινε πρακτική εφαρμογή με λήψεις πλάνων από τους συμμετέχοντες σε «φιγούρες» και με παράλληλη θεωρητική επεξήγηση. Έγιναν λήψεις πλάνων εμπέδωσης της θεωρίας στο χώρο.
Ο Γ. Ζέρβας, αναφέρθηκε στα βασικά στοιχεία της κινηματογραφικής γλώσσας (πλάνο, κάμερα, φως, ήχος, μοντάζ…), συνέκρινε τις ταινίες μυθοπλασίας με τις ταινίες ντοκιμαντέρ, καθώς και το δημιουργικό και τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ και παρουσίασε αποσπάσματα ταινιών μεγάλων δημιουργών του ντοκιμαντέρ που συγκροτούν τους βασικούς σταθμούς της ιστορίας του, απαντώντας στο ερώτημα «πώς κινηματογραφούμε την πραγματικότητα».
Παρουσίασε αποσπάσματα από τα εξής: Ρόμπερτ Φλάερτυ (Ο Νανούκ του Βορρά), Τζίγκα Βερτώφ ( Ο άνθρωπος με την κάμερα), Ζαν Βιγκό (Σχετικά με τη Νίκαια), στο αμερικανικό σινεμά-βεριτέ της δεκαετίας του 60 (Ρίτσαρντ Λήκοκ, Φρέντερικ Γουάισμαν…), ο Ζαν Ρους και το εθνογραφικό ντοκιμαντέρ (Το κυνήγι του λιονταριού με το τόξο, Εγώ ένας μαύρος…).
Επίσης αναφέρθηκε στις μορφές λόγου που παρατηρούνται σε ένα ντοκιμαντέρ ( σπικάζ, συνέντευξη, μαρτυρίες, προφορικό σχόλιο του ίδιου του σκηνοθέτη).
Τέλος παρουσίασε αποσπάσματα από βραβευμένα ντοκιμαντέρ του (Όταν ο Σαγκάλ κόστιζε λιγότερο από ένα κιλό πατάτες, Μου λένε να μη σ’ αγαπώ, Οδύνη- μικρές ιστορίες ανεργίας) και αναφέρθηκε στο ύφος και τα ζητήματα της σκηνοθεσίας σε κάθε περίπτωση.