Το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος υλοποιεί το εργαστήριο «Οι ψηφιακές πηγές γνώσης και η συμβολή τους στο έργο του φιλολόγου». Το εργαστήριο γίνεται με την υποστήριξη του Συνδέσμου Φιλολόγων Αργολίδας (ΣΦΑ).
Έχει σκοπό να εισαγάγει τους Έλληνες φιλολόγους στις έννοιες ψηφιακός εγγραμματισμός (digital literacy) και πληροφοριακή παιδεία (ευχέρεια/επάρκεια στη χρήση των ψηφιακών πηγών γνώσης – information fluency). Το εργαστήριο εστιάζει σε ψηφιακές πηγές ανθρωπιστικού περιεχομένου, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
Με το πέρας του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες αναμένεται να έχουν εξοικειωθεί με τρόπους αναζήτησης καθώς και με το ψηφιακό περιβάλλον έγκυρων και αξιόπιστων πηγών.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε φιλολόγους (ΠΕ 02) με προτεραιότητα στους φιλολόγους της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ημερομηνία διεξαγωγής: Σάββατο 28 και Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017
Τόπος: Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος, Ναύπλιο
Για να κάνετε αίτηση για το εργαστήριο ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
*Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας!
Στόχοι του εργαστηρίου:
Να συμβάλει ώστε οι εκπαιδευτικοί να ξεπεράσουν τα γνωστικά εμπόδια στη διεξαγωγή έρευνας στο διαδίκτυο
Να γνωρίσει στους συμμετέχοντες το εύρος, την ποικιλία και τη σωστή χρήση των ψηφιακών πηγώ
Να αναπτύξουν οι συμμετέχοντες ευχέρεια στην αναζήτηση, χρήση και αξιολόγηση των ψηφιακών πηγών γνώση
Να γνωρίσει στους συμμετέχοντες τις ελεύθερης πρόσβασης ψηφιακές πηγές καθώς και τις πηγές της ψηφιακής βιβλιοθήκης του Harvard (στην οποία μπορούν μέσω του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών να έχουν ελεύθερη πρόσβαση), διαθέσιμες προς αξιοποίηση στο εκπαιδευτικό τους έργο
Να προσδιορίσει το πεδίο εφαρμογής των πηγών και την έννοια της ελεύθερης πρόσβασης
Να συζητηθούν θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας και ορθής χρήσης των πηγών
Να μάθουν οι συμμετέχοντες τα εργαλεία διαχείρισης βιβλιογραφικών πηγών και αναφορών
Αποτελέσματα του εργαστηρίου
Με την περάτωση του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες αναμένεται:
Να χρησιμοποιούν τις ψηφιακές πηγές για να εμπλουτίζουν το διδακτικό (ή και ερευνητικό) τους έργο
Να είναι εξοικειωμένοι με την πλοήγηση στις πηγές ανοιχτής πρόσβασης για την αναζήτηση πηγών αλλά και τις ψηφιακές πηγές της βιβλιοθήκης του Harvard (οι οποίες γενικά δεν είναι ελεύθερες, αλλά μέσω του ΚΕΣ παρέχεται ελεύθερη πρόσβαση σε όλους)
Να έχουν εξοικειωθεί με τη χρήση κριτηρίων αξιολόγησης των ψηφιακών πηγών
Να μπορούν να αξιολογούν και να συμμετέχουν σε πλατφόρμες ανοιχτών διαδικτυακών μαθημάτων
Να μάθουν να χρησιμοποιούν ερευνητικά εργαλεία για τη σύνταξη βιβλιογραφικών αναφορών και την τεκμηρίωση της έρευνας