Λάθος η «Ανάπλαση» (άρθρο του Νικολάου Χ. Καρούζου)

Όπως ανακοινώθηκε από τον κο Καμπόσο «η ανάπλαση» του χώρου της πλατείας και του πάλαι ποτέ πάρκου ολοκληρώθηκε.

Κάποιοι θαυμαστές των δραστηριοτήτων του κου Καμπόσου έσπευσαν να αναρτήσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφίες που θύμιζαν έντονα «Ντουμπάι».

Το αποτέλεσμα είναι ότι κόπηκαν δεκάδες δένδρα, τοποθετήθηκε τσιμέντινη κατασκευή με νερό, έκλεισε η Δαναού, άλλη τεράστια κατασκευή από τσιμέντο στην Λαϊκή αγορά (πλατεία Δημοκρατίας), πεζοδρόμηση της οδού Καλλέργη.

Η αισθητική πλευρά των επεμβάσεων είναι ένα ζήτημα για το οποίο υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς (ανάλογα με την παιδεία, την εμπειρία και τις εικόνες από άλλες πόλεις του καθ’ ενός). Αυτό που ενδιαφέρει ή θα έπρεπε να ενδιαφέρει την πόλη είναι η λειτουργική συνέπεια των επεμβάσεων αυτών.

Η πόλη του Άργους είναι πόλη εμπορική και αγροτική. Ο χαρακτήρας αυτός της πόλης ως εμπορικού κέντρου του νομού απαιτεί ευχερή κυκλοφορία και πρόσβαση ανθρώπων σ’ αυτήν.

Όμως το Άργος είναι μια πόλη με στενούς δρόμους και λιγοστές εισόδους και εξόδους, σ’ αυτήν και απ’ αυτήν. (Χαρακτηριστικά κεντρικές οδοί της πόλης Περρούκα, Γούναρη, Ηρακλέους αλλά και Ινάχου, Κορίνθου, είναι για τις απαιτήσεις σύγχρονης πόλης στενοί δρόμοι. Άλλοι πάλι δρόμοι δεν έχουν διανοιγεί π.χ. Καλλέργη).

Σ’ αυτό λοιπόν το φτωχό πλέγμα οδών, εισόδων και εξόδων οι επεμβάσεις με πεζοδρομήσεις πρέπει να είναι λίγες και πολύ προσεκτικές. Κλείνοντας και πεζοδρομώντας την κεντρικότερη οδό της πόλης, την οδό Δαναού, το Άργος κόπηκε στα δύο, στο βόρειο τμήμα και στο νότιο τμήμα.

Η επικοινωνία των δύο τμημάτων γίνεται πλέον από την οδό Καποδιστρίου, Αγία Αικατερίνη και οδό Κοφινιώτου ή από τον περιφερειακό, που βγάζει τον επισκέπτη εκτός πόλης.

Σειρά άλλων πεζοδρομήσεων πχ οδός Μπελλίνου καταστρέφουν εμπορικά σημεία ζωτικά για την λειτουργία της πόλης ως εμπορικό κέντρο.

Ο αντίλογος ότι θα αυξηθεί η επισκεψιμότητα και η τουριστική κίνηση δεν είναι βάσιμος αφού στο αρχαιολογικό τμήμα (Θέατρο-Αρχαία Αγορά) ουδεμία παρέμβαση για την ανάδειξή τους ως συνόλου έχει γίνει. Έτσι οι επεμβάσεις αυτές θα μειώσουν κι’ άλλο την εμπορική δραστηριότητα στο Άργος με την αδυναμία πρόσβασης συναλλασσομένων άλλα και την έλλειψη χώρων στάθμευσης που χειροτερεύει τα ήδη δυσμενή δεδομένα.

Η δημοτική αρχή έπρεπε να στοχεύει στην διαμόρφωση συνθηκών ακώλυτης κυκλοφορίας και στάθμευσης και να μην εφαρμόζει μηχανιστικά μοντέλα επεμβάσεων που είναι για άλλες πόλεις.

Θα θυμίσουμε εδώ ότι κάποιοι στις αρχές της δεκαετίας του 1990 θεωρούσαν επιτακτική την ανάγκη της ολοκλήρωσης και εφαρμογής του σχεδίου πόλης. Οι τότε δημοτικές αρχές εκώφευαν και οι Αργείοι (ήταν η εποχή της «ευμάρειας» τότε) αδιαφορούσαν.

Αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός Αργείων να επενδύσουν στο Ναύπλιο, να μεταφερθούν στο Ναύπλιο, με ότι αυτό αρνητικά συνεπάγεται για την οικονομία και τον πληθυσμό της πόλης.

Ας μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια λάθη.

Τον κο Καμπόσο τον ενδιαφέρει μόνο το φαίνεσθαι και το δοξαστικό της στιγμής (χαρακτηριστικό παράδειγμα η κυκλοφορία του «Δημότη» τον οποίον προφανώς γράφει ο ίδιος).

Έτσι το ιδιαίτερα δαπανηρό αυτό έργο είναι και θα αποδειχθεί λάθος για την πόλη.

Περίσκεψη λοιπόν χρειάζεται Αργείοι.

Η πόλη μας και οι άνθρωποί της πρέπει να πάψουν επιτέλους να αποτελούν αντικείμενα κάθε είδους εκμετάλλευσης και να απαιτούν ουσιαστικά έργα και όχι φαραωνικές ζημιογόνες πρωτοβουλίες πέρα και έξω από τα συμφέροντα του Άργους μας.

6 Μαΐου 2016
Νικόλαος Χ. Καρούζος

ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

error: Περιεχόμενο που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα.